Torenhoge rekening mobiel Internet

• 4 juli 2012
  • 1 reactie
  • 2009 keer bekeken

Ik heb voor mijn zoon een mobiel met een bel en sms abonnement aangeschaft. Dit abonnement is een jaar niet in gebruik geweest (door verlies) en heb ik, een jaar na ontvangst van de nieuwe simkaart, afgelopen maand geactiveerd.

Mijn zoon krijgt een sms met de volgende tekst: “Gratis bericht van Telfort: straks ontvangt u gratis de instellingen om mobiel te kunnen Internet via Telfort Spot. Meer info op telfort.nl/instellingen. Indien er wordt gevraagd om een PIN, gebruik dan 1111.”

Mijn zoon van 12 weet niet meer wat hij heeft gedaan maar weet nergens van. “Dom kind!” Na één maand krijgt hij (wij) een rekening van € 1.657,- voor mobiel datagebruik en staat er al weer een nieuwe in de wacht van een € 3 tot 400,-.

Direct gebeld maar zonder geluk en / of resultaat. Vandaag een brief op de mat met als tekst: Wij hebben uw klacht onderzocht maar kunnen u niet tegemoet komen in de kosten. De vermelde kosten zijn allemaal gemaakt met uw simkaart. Telfort ziet dan ook geen aanleiding hier een uitzondering voor te maken.”

Bovenstaand probleem staat niet op zichzelf. Als je je data niet zelf uitzet ben je zwaar de pineut. Zie ook https://forum.telfort.nl/factuur-260/extreem-dataverbruik-telfort-komt-nauwelijks-tegemoet-25493/ ,

Vandaag nogmaals gebeld via derden maar Telfort blijft bij zijn standpunt. Wat sowieso vreemd is, is dat je eerst belt met een klacht waarop als eerste wordt gezegd dat het wel 10 dagen kan duren want het is erg druk. Onderbezetting of veel klachten? Daarnaast is het vreemd dat er wordt aangegeven dat er contact met je wordt opgenomen en dit vervolgens niet gebeurd. Je krijgt na een aantal dagen gewoon een briefje op de mat van de Directeur Klantenservice. Overigens met een gescande handtekening.

Bij navraag bij andere providers blijkt dat je ook in Nederland gewoon een bericht krijgt als je over je gemiddelde of normale gebruik heen gaat. Schijnbaar bij Telfort niet of, alleen juridisch verplicht in het buitenland.

Als klap op de vuurpijl worden de Internetkosten per 1 juli verlaagd van 2,98 per MB naar 70 cent. Dit zou toch al een hoop gescheeld hebben als we de kaart een maand later hadden geactiveerd.

Ik laat het er niet bij zitten en zal er alles aan doen om mijn bedrag terug te krijgen. Ik vindt het echt schandalig. Gelukkig kan (maar ga het niet) ik het betalen maar je zult maar als alleenstaande moeder zonder reserves dit op je bordje krijgen.

1 reactie

Ik kan me de verontwaardiging hierover heel goed voorstellen. Een zich zelf respecterende provider die belang hecht aan klantrelatie en -binding zou zijn klanten moeten beschermen tegen dit soort schades door onbedoelde kosten. Mij lijkt het de moeite waard te onderzoeken in hoeverre telfort zorgvuldig gehandeld heeft door toegang tot internetgebruik te faciliteren (feitelijk contractwijziging) zonder afdoende te verifieren of dit doort rechtsbekwaam persoon is gedaan. Een 12-jarige behoort hier volgens mij niet toe. Misschien een rechtsbijstandverzekering afgesloten? Of, als er niet een acceptabele coulanceregeling wordt aangeboden, de publiciteit zoeken (Radar e.d.). Succes!

Reageer