Sticky

[Tips van Telfort] Werkt mobiel internet niet

Reputatie 8
Badge +16
In dit topic lees je de vier belangrijkste tips om problemen met mobiel internet te verhelpen en wat je doet als deze tips geen hulp bieden. De onderstaande en andere tips zijn na te lezen op onze servicepagina ‘Mobiel internet werkt niet’.

Let op! Mobiel internet zit niet standaard bij een prepaid mobiel abonnement. Hiervoor koop je een prepaid internetbundel via Mijn Telfort.

De vier belangrijkste tips

1. Zet je toestel uit en aan
Je toestel opnieuw aanzetten lost het probleem in veel gevallen op. Controleer meteen of je besturingssysteem is geüpdatet naar de laatste versie.

2. Controleer storingen en werkzaamheden
Soms kan er sprake zijn van een storing of wordt er onderhoud gepleegd aan het netwerk waardoor je tijdelijk geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Bekijk onze pagina 'Storingen en Onderhoud'.

3. Stel mobiel internet handmatig opnieuw in
- Schakel Dataroaming in.
- Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
- Bij APN, voer internet in.
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
- Bij Wachtwoord, voer niets in.
Lees verder: iPhone | Android-smartphone

4. Controleer je internetbundel in Mijn Telfort
In Mijn Telfort kun je controleren of er een internetbundel actief is en of je nog tegoed hebt. Als er geen bundel actief is, dan bestel je deze direct via Mijn Telfort. Ook kun je hier eventuele blokkades uitzetten.

Na de bovenstaande tips ...

Heb je alles hierboven geprobeerd maar heeft het niet gebaat, dan helpen we je graag verder op het forum. Stuur ons een privébericht en vermeld:

• Dat je de bovenstaande stappen hebt gevolgd
  • Je naam
  • Je mobiele telefoonnummer
  • Het merk en type toestel
  • Het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent
  • De exacte foutmelding die je op je scherm ziet
  • De postcode en de plaats (in Nederland) waar mobiel internet niet werkt(e)
  • Het tijdstip en de datum waarop mobiel internet niet werkt(e)

Je krijgt binnen drie werkdagen antwoord van een van de moderators. Zonder volledige informatie kunnen we je helaas niet verder helpen.

2 reacties

Hallo,

Ik heb al ruim 2 jaar een Samsung Galaxy S6 met abonnement en al sinds een maand of 2 tot 3 problemen met data verbinding van de ene op de andere dag of week. Vaak geen internet, maar af en toe toch wel weer. Maar de laatste maand nooit meer.
Omdat dit zo wisselvallig was heb ik maar een factory reset gedaan in de 1e maand toen de problemen begonnen, zonder (veel extra) apps te installeren. Toestel was altijd up to date en met standaard software. Helaas werkte dit niet. Een aantal weken later zelfs maar een andere ROM op mijn toestel gezet (LineageOS), maar ook dat mocht niet baten.
Toen nog op aanraden van een telefoon-reparatiewinkel een nieuwe SIM-kaart aangevraagd, maar helaas was dat het ook niet.

Nu ben ik zeer nieuwsgierig hoe kan het dat mijn Samsung Galaxy S6 ineens geen dataverbinding (3G/4G etc.) meer had en voor de rest alles gewoon werkte? Standaard software welke up to date was en van de ene op de andere dag/week vaak hele dagen niets meer.

Ik ben tijdens mijn zoektocht wel de toestelhulp op Telfort tegengekomen om de internet instellingen handmatig in te voeren, maar ik was er al van overtuigd dat mijn telefoon defect was, want dat las ik namelijk ook veel. Ik was hiervan overtuigd omdat de verbinding in het begin nog wisselvallig was.
Daarom maar een nieuw toestel aangeschaft (Nokia 8 2017) en alles deed het weer.

Paar dagen nadat ik mijn nieuwe toestel in gebruik had, heb ik toch nog eens naar die instellingen gekeken. Er was een proxy ingesteld wat niet zou moeten en bij APN type een derde invulling weggehaald en misschien nog iets.
Hoe kan het dat dit dan ineens niet meer klopt? Ik had nooit gedacht dat dit een probleem met de instellingen kon zijn. Nu werkt mijn S6 weer wel. Nadat ik de instellingen gesaved had, had ik meteen weer 4G verbinding.

Ik lees veel op Tweakers en Hardware.info en heb zelf al op 2 telefoons een andere ROM gezet. Ook werk ik met collega's die er ook wel het een en ander van af weten. Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat ik toch wel wat kennis heb en ook in mijn omgeving. Maar niemand wist mij deze richting in te wijzen, ook niet in mijn vriendengroep waarvan er 1 in de IT zit.

Ik snap dus echt niet hoe dit kan en al vanaf mijn eerste smartphone met abonnement (Samsung Galaxy S1) heeft het altijd gewoon automatisch gewerkt, nu ook met mijn nieuw toestel weer.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Bart1122, ik heb je verhaal doorgelezen. Ik lees dat je problemen had met de verbinding met betrekking tot de mobiele data in jouw Samsung S6. Er is ontzettend veel geprobeerd maar zonder succes. Inmiddels heb je een nieuw toestel waarbij het werkt. En toen dacht je: laat ik toch eens naar de instellingen kijken. En verrek. Daar zat dus het probleem. Dan zijn we daar achter gekomen. Alleen nu de vraag hoe kan dat? Ik durf het zo niet te zeggen, want die instellingen zouden niet moeten kunnen wijzigen. Wel denk ik dat het altijd slim is om een de instellingen te bekijken. Dit is ook wel iets wat wij altijd wel meenemen in de analyse.

Reageer