Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

  • 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57786 keer bekeken

Badge +13
Laatste update: 6 februari 2017

Lukt het niet om 4G te gebruiken? Lees hieronder een drietal tips. Een uitgebreidere beschrijving van deze stappen vind je op onze servicepagina '4G aanzetten en gebruiken'.

De drie belangrijkste tips


1. Check of je telefoon geschikt is voor 4G
De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp.

2. Controleer je simkaart
Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Zet 4G aan via de Mijn Telfort app
Klik in Mijn Telfort op het winkelwagentje en zet de 4G internetversneller aan. Klik daarna op ‘Volgende’. Lukt het niet om in te loggen op Mijn Telfort? Stel dan je wachtwoord opnieuw in.

_____________________________

Na de bovenstaande tips ...


Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter en vul je klantnummer en mobiele telefoonnummer in in je forumprofiel.

247 reacties

Reputatie 1
Thx Jurgen, mijn internet verbinding doet het weer, kun je me ook berichten als op de simkaart V2 genoteerd staat deze ook geschikt is voor G4.
Of moet er een kaart in met daarop genoteerd een U.
Nogmaals dank voor je hulp.

Grt,
Bodan
Reputatie 1
@jimny heeft mij de oplossing gegeven om bij blokkades het blokje van mobiel internet toestaan wit moet zijn, dit werkt gek genoeg voor mij.
Het heeft enige tijd geduurd en zie nu ook dat dat meestal zo is, maar uiteindelijk werkt alles weer naar behoren en heb nu ook 4G
bedankt voor het meedenken en de reacties
Reputatie 4
Badge +6
@Bert-Alef,

Hier kan ik je mee helpen 😳. Ik zie inderdaad dat de Motorola Moto G5 niet op de Toestelhulp pagina staat. Aan de rechterkant van de pagina vind je een feedbackknop. Mijn advies is om je feedback via de knop hierover te delen. Op andere sites zie ik inderdaad dat de Moto G5 het 4G netwerk ondersteunt. Zojuist heb ik je netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt? Mocht dat niet werken, kun je dan controleren of 4G op je telefoon zelf aanstaat?
Badge +1
@DeaBloem,

Super!

Het is best mogelijk dat de EU bundel het heeft veroorzaakt ja. Het zou natuurlijk niet moeten gebeuren, maar een klein foutje kan altijd optreden in een systeem bij een wijziging. Gelukkig werkt het nu weer! :)

Mocht ik je nog met iets anders kunnen helpen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Mag ik je tot slot nog vragen of je feedback wilt geven op hoe je mijn persoonlijke ondersteuning hebt ervaren? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Je helpt mij daar enorm mee! 🙂
Reputatie 1
Hallo, Mijn 4 g zou afgelopen zaterdag zijn aangezet, maar ik zie nog geen 4g. Heb inmiddels alle tips en trucs zo wel een beetje gevolgd, maar mijn iPhone 6s geeft 't Gooi nog geen teken van 4g leven.... Wat te doen?
Reputatie 1
Hoi,

Ook ik heb alle tips gedaan en instellingen nagekeken , maar mijn telefoon blijf op 3G staan.
Ik heb een IPhone SE en een sim kaart met V2 erop, maar wel met 4 streepjes erbij.
Abonnement sinds 13 februari.
Graag een check aub.
BVD
Sander.
Leon heeft voor mij 4G gefixed na een pb met mijn gegevens. Bedankt Leon.
Ik had soortgelijke problemen nadat mijn abonnement van 3G naar 4G was overgegaan. Uiteindelijk maar eens mijn telefoon herstart, toen werkte het wel.
Badge +1
@Cnilly,

Ik heb je privéberichtje in goede orde ontvangen, dank hiervoor! :)

Ik heb mijn collega's van netwerkbeheer gevraagd of ze er eens naar willen kijken. Zodra ik een terugkoppeling heb, dan ben je de eerste die het hoort. Mocht je zelf eerder gebeld zijn door hen dan hoor ik het natuurlijk graag van jou. 😉
Reputatie 1
Ook ik ben de Sjaak...

Nieuwe iphone 6, volgens de klantenservice (weer 50cent naar de knoppen,zou dat ooit ophouden?) de juiste instellingen, simkaart en abonnement. Maar geen 4g!

En nu?
Badge +1
@Divemaster,

Ik heb je berichtje ontvangen, dank hiervoor! 🙂 4G heb ik aan kunnen zetten. Start de telefoon nu nog eens opnieuw op dan ben ik erg benieuwd of het nu wel werkt! 🙂
Reputatie 1
@jimny heeft mij de oplossing gegeven om bij blokkades het blokje van mobiel internet toestaan wit moet zijn, dit werkt gek genoeg voor mij.
Reputatie 8
Badge +7

Inderdaad! Ik heb nu 4g.

Wat was het nu uiteindelijk dan? Volgens mij en je collega aan de telefoon stond alles goed?

Bedankt voor de bevestiging. De instellingen stonden inderdaad goed maar in dit soort gevallen moest er alleen even een resetje van de netwerkinstellingen worden uitgevoerd. 🙂
Mijn verlenging is vorige week ingegaan. Ik heb alle aan gegeven stappen gevolgd.
Maar nog steeds heb ik geen 4G!
Kunnen jullie mij helpen? !
Laatste update: 21 november 2016
Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter.

Bij deze:
Het aanzetten van 4g lukt me niet in de app of website. De site geeft bijv. alleen maar doordraaiende zoekers.


Wat kan ik nog proberen?
Gr,
Niels
Reputatie 4
Badge +6
@Bert-Alef,

Goed om te lezen dat 4G werkt! Graag gedaan 😳.
Badge +13
Mocht het na alle stappen in dit topic nog steeds niet lukken, geef dan hieronder aan:
1) Welke stappen heb je precies gevolgd?
2) Wat gaat er fout, wat zie je op je telefoon en op Mijn Telfort?

Hoe preciezer je dit beschrijft, hoe beter. Screenshots zijn welkom!
Ik heb de bovenstaande tips uitgevoerd en gecontroleerd en dat klopt allemaal, maar nog steeds geen 4G..

Wifi doet het overigens wel en een familie lid van mij heeft exact de zelfde telefoon en daar deed deze het gelijk.

Ik hoop dat jullie mij van een oplosing kunnen voorzien aan gezien ik wel gewoon elke maand voor het internet moet betalen..
Beste Telfortmedewerker,

Ik heb een abonnement met 4G versneller maar heb continue 3G of H+.Volgende info:

- Ik woon en leef in gebieden met voldoende dekking
- Toestel Honor 6 H60-L04 heeft 4G
- 4G versteller staat in de app geactiveerd (weliswaar tegen een tarief van € 0,00)
- Toestelinstellingen gecontroleerd. Staan op automatisch snelste netwerk detecteren 2G/3G/4G. Geen optie om dit anders in te stellen.
- Simkaart gecontroleerd. Er staan 4 streepjes boven Telfort logo (als jullie daarmee het 'wifi' logo bedoelen)

Graag e.e.a. even na te kijken. Alvast dank.

Groet, Cnilly
Ik heb de stappen ondernomen om te
Juiste sim kaart- heb ik
Mobiel- iPhone 6S is ook goed
In de ap mijn Telfort staan de schuitjes ook goed
Telefoon is aan en uit geweest. Gister vanmorgen en zojuist nog.
En in mijn regio is ook gewoon 4G (Hoogvliet)
En nu?
T-Mobile Sim in de Motorola gedaan, pakte met die meteen 4G op. De van Telfort ging helaas niet hoger dan 3G en of lager,
Dit is dus echt ergens een configuratie van Telfort o.i.d maar zeker niet aan het toestel.
Zijn er extra maatregelen dat ik eventueel moet instellen of andere mogelijke opties?
Badge +13
Ik heb de stappen ondernomen om te
Juiste sim kaart- heb ik
Mobiel- iPhone 6S is ook goed
In de ap mijn Telfort staan de schuitjes ook goed
Telefoon is aan en uit geweest. Gister vanmorgen en zojuist nog.
En in mijn regio is ook gewoon 4G (Hoogvliet)
En nu?

Ziet 'Blokkades' er voor jou uit zoals het bovenstaande plaatje?
Hier ook v2, de tweede al.
Telfort bellen heeft weinig zin, krijg ze niet te pakken

v2 werkt gewoon,wel alles goed instellen


Oh, ik zie nergens een winkelmandje voor de instellingen :?
Ja zo ziet blokkades eruit en hb wel gewoon 3G
Badge +13
Ja zo ziet blokkades eruit en hb wel gewoon 3G
Kun je aan ons je naam, postcode plus huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN doorgeven in een privébericht?

Reageer