Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

  • 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57600 keer bekeken

Badge +13
Laatste update: 6 februari 2017

Lukt het niet om 4G te gebruiken? Lees hieronder een drietal tips. Een uitgebreidere beschrijving van deze stappen vind je op onze servicepagina '4G aanzetten en gebruiken'.

De drie belangrijkste tips


1. Check of je telefoon geschikt is voor 4G
De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp.

2. Controleer je simkaart
Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Zet 4G aan via de Mijn Telfort app
Klik in Mijn Telfort op het winkelwagentje en zet de 4G internetversneller aan. Klik daarna op ‘Volgende’. Lukt het niet om in te loggen op Mijn Telfort? Stel dan je wachtwoord opnieuw in.

_____________________________

Na de bovenstaande tips ...


Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter en vul je klantnummer en mobiele telefoonnummer in in je forumprofiel.

247 reacties

Thanks Wieger, 4G werkt !
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Melch1234, je abonnement is nu geactiveerd. Als je over een kwartier je toestel herstart, dan kan je internetten. 😳
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Melch1234, een tweede controle leert mij dat het onderdeel voor mobiel internet voor jou nog niet volledig is geactiveerd. Dit moeten mij collega´s handmatig nog herstellen voor je. Dit verzoek heb ik aan hen doorgezet. Als ik bericht van hen terug heb, dan deel ik het met je. Tot die tijd werkt je mobiele internet jammer genoeg nog niet. 😞
Na Resetten nog steeds geen mobiel internet. Zie wel 4G op mijn toestel
Reputatie 8
Badge +11
.... dopgee s60....
Ik gok Doogee s60, maar dat terzijde. Probeer eens via Draadloos en netwerken het netwerk te resetten.
Hallo Wieger, mijn instellingen heb ik gecontroleerd en herstart maar krijg nog steeds geen mobiel internet, wel WIFI. Mijn toestel is een doogee s60
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Melch1234, het moment dat je kan bellen en gebeld kan worden, dan is je simkaart geactiveerd. Ik zie dat je simkaart ook goed geactiveerd is op 16 februari. Het lijkt me dan eerder met je toestelinstellingen samen te hangen. Heb je je telefoon al een keer herstart, nadat je de simkaart er in hebt geplaatst? Ook kan het raadzaam zijn je toestelinstellingen te controleren. Staan die nog helemaal goed?
Ik kan mijn simkaart niet activeren via mijn telfort. Kan wel bellen en gebeld worden maar heb nog geen 4G terwijl ik wel de stappen heb doorgenomen. Kunt u mijn 4G activeren?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Peter, ik je netwerkinstellingen voor je gereset. Als je je toestel uit- en aanzet, dan verwacht ik dat je 4G weer werkt. Kan je me laten weten of je weer 4G in je toestel ziet?
Mijn 4g werkt al maanden niet,
Heeft het 2a3 maanden gedaan maar hij pakt hem gwn niet.
Ik heb ook al een nieuwe simkaart en inmiddels een andere telefoon die het ook ondersteund
3g werkt prima.

Aanmelden op het 4g netwerk van kpn werkt ook niet
Reputatie 7
Badge +13
Dankjewel! Ik had je op je privébericht al gereageerd. Internet staat nu weer aan voor je!
Hoi LizLieke, welkom terug. Onder jouw mobiele nummer zie ik dat je internet uit staat. Daarom zie je ook nog geen 4G in je telefoon. Dit kan ik voor je aanpassen, maar hiervoor wil ik wat gegevens met je controleren. Kan je mij een bericht met je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Na deze controle kan ik het internet aan zetten voor je. Dan zal je ook 4G in je scherm zien. Zo niet, loop dan nog eens de instellingen in de Toestelhulp na.

Bericht gestuurd!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi LizLieke, welkom terug. Onder jouw mobiele nummer zie ik dat je internet uit staat. Daarom zie je ook nog geen 4G in je telefoon. Dit kan ik voor je aanpassen, maar hiervoor wil ik wat gegevens met je controleren. Kan je mij een bericht met je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Na deze controle kan ik het internet aan zetten voor je. Dan zal je ook 4G in je scherm zien. Zo niet, loop dan nog eens de instellingen in de Toestelhulp na.
Ik heb de bovenstaande tips uitgevoerd en gecontroleerd en dat klopt allemaal, maar nog steeds geen 4G..

Wifi doet het overigens wel en een familie lid van mij heeft exact de zelfde telefoon en daar deed deze het gelijk.

Ik hoop dat jullie mij van een oplosing kunnen voorzien aan gezien ik wel gewoon elke maand voor het internet moet betalen..
Ben verhuisd binnen hetzelfde dorp. B:). Verwacht eerder iets in het abonnement
Dubbel fout tijdens het posten.
Mischien dat de dekkings kaart daar mee helpt je kan net buiten het ideale bereik wonen. https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Sinds onze verhuizing heb ik geen 4g meer. Via de Telfort app zie ik dat de versneller wel aan staat. Hopelijk kan iemand me helpen
Badge
Hallo Kalkoenman, graag je telefoon uitschakelen en daarna opnieuw aanmaken. Als het goed is moet 4G het dan wel doen. Kun jij dit bevestigen?

Ja nu werkt het inderdaad wel. Bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kalkoenman, graag je telefoon uitschakelen en daarna opnieuw aanmaken. Als het goed is moet 4G het dan wel doen. Kun jij dit bevestigen?
Badge
Ik heb een geschikt toestel (Huawei p8 lite), sim kaart met contactloos logo en 4g al lange tijd aan staan in mn abonnement en alle stappen voor de juiste instellingen doorlopen (inclusief telefoon uit en aan doen), maar ik heb nog nooit 4g verbinding gehad (ik zie het nooit in de status balk van Android en bij data usage monitor nog nooit 4g verbruik gezien).
Reputatie 6
Badge +12
Wat balen LaunchHost! Heb je dit nergens, of op een specifieke locatie/locaties? En merk je verschil met binnen en buiten? Wil je mij een privébericht toesturen met je adresgegevens en je 06-nummer? Bedankt!
Waar ik gisteren achter ben gekomen in mijn speurtocht naar 4G is het volgende:

Na alle ondersteuning van de helpdesk, resetten instellingen, andere kaart, opnieuw starten, enz.... Heb ik bij toeval mijn toegangspunt verwijderd. Deze opnieuw, handmatig ingesteld en hoppa weer op 4G.

Groet,
Wickie
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Arney, mijn excuses voor de late reactie. 😞 Wat lastig dat je met je iPhone al enige tijd geen 4G ontvangt. Kan me voorstellen dat je daar graag een oplossing voor wilt. Goed dat je zelf al je netwerkinstellingen hebt bekeken. Er zijn twee opties die je kan proberen. Allereerst kan je de netwerkinstellingen in je iPhone opnieuw inladen. Die doe je via Instellingen-Algemeen-Stel Opnieuw In-Herstel Netwerkinstellingen. Hiermee herstart je iPhone en laadt die de netwerkinstellingen opnieuw is. Mocht je de kans zien, kan je ook je simkaart in een andere telefoon testen. Dit is een net iets andere reset dan het uit- en aanzetten van je toestel en kan soms wonderen doen. Als dit niet geholpen heeft, dan ga ik aan onze kant nog een paar resets proberen. Kan je me laten weten of het gelukt is?
Ik heb geen 4g (meer) op mijn iPhone 5s.
Netwerk instellingen op telefoon nagelopen, telefoon aan en uit gezet, maar mocht niet baten.

Reageer