Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57381 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Volgens mijn abonnement zou ik 4G moeten hebben en ik heb alle tips die in dit forum zijn vermeld opgevolgd maar nog geen 4G. Kan Telfort kijken of er aan hun kant een andere instelling nodig is om 4G te laten werken op mijn telefoon?
Reputatie 4
Badge +10
@Manonvhp, hier help ik je graag mee 🙂. Welke telefoon heb je? Is 4G op je telefoon ingeschakeld? Ik heb zojuist de instellingen voor je mobiele verbinding hersteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt?
@Deborah - Telfort Bedankt voor je hulp, het heeft gewerkt en ik heb nu inderdaad 4G op mijn telefoon.
Reputatie 4
Badge +10
@Manonvhp,

Goed om te lezen dat je 4G op je telefoon hebt. Graag gedaan!
Hallo, ik heb een nieuwe telefoon en sindsdien heb ik geen G4 meer. Ik ben over naar een samsung s7. Deze ondersteund g4. M'n simkaart moet het ondersteunen omdat het wel gewerkt heeft. Volgens de telfort app staat de g4 versneller aan. Hebben jullie nog tips?
Reputatie 4
Badge +10
@jerzy,

Leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Hiermee help ik je graag 😳. Ik heb zojuist je netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? Werkt 4G dan wel? Mocht dat nog niet zo zijn, kun je het beste controleren of 4G op je telefoon zelf is ingesteld.
Het werkt nu. Hartelijk dank
Reputatie 4
Badge +10
@jerzy,

Goed om te lezen dat het weer werkt. Graag gedaan! 🙂.
Ik heb een Motorola Moto G5, een goede sim (met 4 streepjes) en 4g aan staan in Mijn Telfort. 4g werkt echter niet. Wat moet ik doen? Met de toestelhulp kom ik er niet echt uit, hier vind ik niks voor de Moto 5g. Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 4
Badge +10
@Bert-Alef,

Hier kan ik je mee helpen 😳. Ik zie inderdaad dat de Motorola Moto G5 niet op de Toestelhulp pagina staat. Aan de rechterkant van de pagina vind je een feedbackknop. Mijn advies is om je feedback via de knop hierover te delen. Op andere sites zie ik inderdaad dat de Moto G5 het 4G netwerk ondersteunt. Zojuist heb ik je netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt? Mocht dat niet werken, kun je dan controleren of 4G op je telefoon zelf aanstaat?
@Bert-Alef,

Hier kan ik je mee helpen 😳. Ik zie inderdaad dat de Motorola Moto G5 niet op de Toestelhulp pagina staat. Aan de rechterkant van de pagina vind je een feedbackknop. Mijn advies is om je feedback via de knop hierover te delen. Op andere sites zie ik inderdaad dat de Moto G5 het 4G netwerk ondersteunt. Zojuist heb ik je netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt? Mocht dat niet werken, kun je dan controleren of 4G op je telefoon zelf aanstaat?

Oké, 4G werkt na de herstart van de telefoon nu. Bedankt!
Reputatie 4
Badge +10
@Bert-Alef,

Goed om te lezen dat 4G werkt! Graag gedaan 😳.
Badge
Goedenavond,

Ook ik zit in het zelfde schuitje als iedereen op dit forum: 4G werkt bij mij niet. Alle tips geprobeerd:

- Ik heb een iPhone 5S, dus geschikt voor 4G. 4G staat ook aan in mijn instellingen, maar ik heb alleen 3G internet.
- Simkaart zou ook moeten volstaan, aangezien ik pas sinds november een abonnement bij jullie heb. In ieder geval staan er vier streepjes boven het Telfort logo.
- 4G staat aan in de Telfort app.
- Bij 'blokkades' is mobiel internet toegestaan.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Gr. Loes
Reputatie 4
Badge +10
@Loesc91,

Hey Loes, hier kan ik je mee helpen! Het klinkt inderdaad alsof je alles al hebt gedaan om 4G te gebruiken. Als ik je netwerkinstellingen controleer, dan zie ik dat die niet volledig zijn. Zojuist heb ik dit hersteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? En mij laten weten of dat heeft geholpen?
Ik had soortgelijke problemen nadat mijn abonnement van 3G naar 4G was overgegaan. Uiteindelijk maar eens mijn telefoon herstart, toen werkte het wel.
Badge
Ik heb de instructies gevolgd voor het instellen van 4G (toestelhulp handmatig instellen). Als ik Access Point Name "Telfort Mobiel Internet" selecteer krijg ik onderaan deze boodschap te zien: Selected APN settings don't match current network type. Het toestel blijft op de 3G netwerk.
Ik heb een Xiaomi MI5 met bandbreedte 4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz.
Reputatie 4
Badge +10
@Rene78,

Op de Xiaomi MI5 kun je met die brandbreedte (1800/2100/2600MHz) helaas geen 4G gebruiken. We ondersteunen namelijk de 800 Mhz-frequentie. Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag 🙂.
Ontdekt dat ik altijd 3G heb, terwijl ik 4G aangekruist heb.
iPhone SE en 4G internetversneller staat in abbo ?
Wie helpt?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi iCees, ik zie inderdaad dat je de 4G versneller aan hebt staan. Kan je op je iPhone de netwerkinstellingen herstellen? Die doe je via 'instellingen'-'algemeen'-'stel opnieuw in'-'herstel netwerkinstellingen'. Dan start je iPhone zich opnieuw op en verwacht ik dat je gebruik kan maken van 4G. Kan je me laten weten of dit geholpen heeft?
Dag Wieger,
2x gedaan, maar helaas: 5 bolletjes Telfort 3G.
IK HEB OOK EEN VRAAG ( en klacht) over niet kunnen bellen/ internetten in Frankrijk; terug in België verscheen Apple Maps ineens weer ( Base.be)
Gerelateerd?
Nog meer ideeën?
Alvast hartelijk bedankt,
iCees
Reputatie 7
Badge +13
Hoi iCees, ik heb je netwerkinstellingen aan onze kant opnieuw ingeladen. Hierdoor heb je nu even geen bereik, na het herstarten van je telefoon wel weer. Voor wat betreft je vraag over je bereik in Frankrijk; er hebben problemen gespeeld met het bereik bij Orange. Dat heeft rond het einde van juni gespeeld. Ik vermoed dat je daar hinder van hebt gehad. Dit is inmiddels verholpen. Kan je me laten weten of je na de reset wel 4G hebt?
Beste Wieger-Telfort,
Sinds bezoek vrijdag aan jullie Nijmeegse winkel 4G, was nu weg, maar na reset netwerk op mijn iPhone weer 4G.
Frankrijk: geen Orange gezien maar Bouygues; maar stond op 4G, wat volgens jullie forum een maand te laat op 3G gezet moet worden bij geen verbinding in het buitenland. Ik hoop dat die volksverlakkerij van 3G in het buitenland snel opgeheven wordt.
Maar bedankt voor mijn 4G!
Ik heb geen 4g (meer) op mijn iPhone 5s.
Netwerk instellingen op telefoon nagelopen, telefoon aan en uit gezet, maar mocht niet baten.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Arney, mijn excuses voor de late reactie. 😞 Wat lastig dat je met je iPhone al enige tijd geen 4G ontvangt. Kan me voorstellen dat je daar graag een oplossing voor wilt. Goed dat je zelf al je netwerkinstellingen hebt bekeken. Er zijn twee opties die je kan proberen. Allereerst kan je de netwerkinstellingen in je iPhone opnieuw inladen. Die doe je via Instellingen-Algemeen-Stel Opnieuw In-Herstel Netwerkinstellingen. Hiermee herstart je iPhone en laadt die de netwerkinstellingen opnieuw is. Mocht je de kans zien, kan je ook je simkaart in een andere telefoon testen. Dit is een net iets andere reset dan het uit- en aanzetten van je toestel en kan soms wonderen doen. Als dit niet geholpen heeft, dan ga ik aan onze kant nog een paar resets proberen. Kan je me laten weten of het gelukt is?
Waar ik gisteren achter ben gekomen in mijn speurtocht naar 4G is het volgende:

Na alle ondersteuning van de helpdesk, resetten instellingen, andere kaart, opnieuw starten, enz.... Heb ik bij toeval mijn toegangspunt verwijderd. Deze opnieuw, handmatig ingesteld en hoppa weer op 4G.

Groet,
Wickie

Reageer