Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57356 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Badge +1
@Sander,

Super! 😃 Bedankt voor het melden!

Fijne dag nog! 😉
Ik heb sinds mijn terugkeer vorige week uit Frankrijk geen 4G meer. Ik heb de stappen in de sticky post gevolgd, maar helaas zonder resultaat. Ik lees hier terug dat het aan de instellingen van Telfort kan liggen.

Kun de helpdesk deze eens nagaan voor me?
Reputatie 8
Badge +16
@artzoon,

Graag je telefoon uitschakelen en daarna weer aanmaken. Als het goed is moet 4G het dan weer doen. Ik kijk uit naar jouw bevestiging.
Reputatie 1
Ook ik ben de Sjaak...

Nieuwe iphone 6, volgens de klantenservice (weer 50cent naar de knoppen,zou dat ooit ophouden?) de juiste instellingen, simkaart en abonnement. Maar geen 4g!

En nu?
Reputatie 8
Badge +16
@55marathon,

Als je je telefoon uitschakelt en opnieuw aanmaakt moet 4G het dan doen. In afwachting van jouw bevestiging.
Reputatie 1
@55marathon,

Als je je telefoon uitschakelt en opnieuw aanmaakt moet 4G het dan doen. In afwachting van jouw bevestiging.

Inderdaad! Ik heb nu 4g.

Wat was het nu uiteindelijk dan? Volgens mij en je collega aan de telefoon stond alles goed?
Reputatie 8
Badge +16

Inderdaad! Ik heb nu 4g.

Wat was het nu uiteindelijk dan? Volgens mij en je collega aan de telefoon stond alles goed?

Bedankt voor de bevestiging. De instellingen stonden inderdaad goed maar in dit soort gevallen moest er alleen even een resetje van de netwerkinstellingen worden uitgevoerd. 🙂
Goedemorgen,

Sinds enkele weken heb ik geen 4G meer maar alleen 3G. Ik heb wel een geschikt toestel, en ook bij instellingen van het toestel staat 4G aan. Mijn SIM kaart moet geschikt zijn want eerder werkte het wel. Ook staat in de Telfort app de '4G InternetVersneller' aan.
Ook laatst een keer een EU bundel geactiveerd, lees dat dit een reden kan zijn.

Met vriendelijke groet,
Tom
Reputatie 8
Badge +16
@TomNL,

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd in het systeem. Als je je telefoon uitschakelt en daarna weer aanmaakt dan zou 4G het weer moeten doen. Ik kijk uit naar jouw bevestiging.
@TomNL,

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd in het systeem. Als je je telefoon uitschakelt en daarna weer aanmaakt dan zou 4G het weer moeten doen. Ik kijk uit naar jouw bevestiging.

Jup, werkt weer. Hartelijk dank.
Reputatie 8
Badge +16
@TomNL,

Bedankt voor de bevestiging! 😃
Badge
Na terugkomst uit Duitsland doet de 4g het niet meer, daarvoor was er geen probleem.
Telefooninstellingen staan goed, toestel diverse malen aan en uit gezet en internet versneller staat aan.
Zou er eens nagekeken kunnen worden wat er aan de hand is.

Karin.
Bij mij staat de 4g internet versneller wel aan maar ik heb nergens 4g. Hoe kan dit?
Ik heb ook al een tijdje geleden 4G aangezet, deed het een week, daarna niet meer, ondertussen al een half jaar niet meer. Alle instellingen staan goed en er zou ook dekking moeten zijn.
Reputatie 4
Badge +10
@jorrick1999,

Dat durf ik niet direct te zeggen! Heeft 4G wel eerder gewerkt? Is 4G aangezet op je telefoon zelf? Is je telefoon en simkaart geschikt? Op deze pagina kan je nagaan of je telefoon en simkaart geschikt zijn. Mocht je er niet uitkomen, kan je mij dan in een apart bericht je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan kan ik met je meekijken.

@Tom Donkers,

Dat is vreemd! Is 4G op je telefoon zelf ingesteld? Ik zie dat je netwerkinstellingen niet goed stonden. Zojuist heb ik de verbinding hersteld! Kan je je telefoon uitzetten, simkaart verwijderen, opnieuw plaatsen en je telefoon weer aanzetten? Ik verwacht dat 4G dan weer werkt:$.
Bij mij heeft 4G ook even gewerkt maar inmiddels ook al tijdje niet meer. Alle instellingen lijken goed (Samsung Galaxy S7 met een geschikte simkaart).

telefoon staat op auto connect met 4g/3g/2g maar regelmatig alleen ene "H+" verbinding en helemaal geen 4G meer.

Enig idee?
Ik heb recent nieuwe simkaart besteld voor 4G. Die heb ik zaterdag geaktiveert maar steeds, meer dan 24 uur later heb ik geen mobiele internet. Ik heb alle stapen nagelopen en ook handmatig internet in mij toesten ingezet, maar ik heb steeds niks. Als ik wifi uitzet, krijg niet eens een balkje met mobiele internet. Restarten helpt niet.
Reputatie 1
Laatste update: 6 februari 2017

Lukt het niet om 4G te gebruiken? Lees hieronder een drietal tips. Een uitgebreidere beschrijving van deze stappen vind je op onze servicepagina '4G aanzetten en gebruiken'.

De drie belangrijkste tips

1. Check of je telefoon geschikt is voor 4G
De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp.

2. Controleer je simkaart
Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Zet 4G aan via de Mijn Telfort app
Klik in Mijn Telfort op het winkelwagentje en zet de 4G internetversneller aan. Klik daarna op ‘Volgende’. Lukt het niet om in te loggen op Mijn Telfort? Stel dan je wachtwoord opnieuw in.

Na de bovenstaande tips ...

Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter en vul je klantnummer en mobiele telefoonnummer in in je forumprofiel.

Geachte. 4G heeft enkele dagen gewerkt maar nu niet meer. Alle stappen doorlopen maar probleem blijft.

Mvg John
Reputatie 4
Badge +10
@mhaaxman, ik zie dat je netwerkinstellingen niet geschikt voor 4G zijn! Zojuist heb ik dit aangepast 😳. Kan je je telefoon uit- en aanzetten? En mij laten weten of je 4G verbinding weer werkt?

@Lejla, niet fijn dat je geen mobiel internet hebt. Heb je wel 3G en kan je bellen? Ik zie namelijk dat je telefoon geen verbinding met 4G maakt, maar wel met de andere netwerken. Staat 4G aan op je telefoon zelf? Ik heb zojuist je netwerkinstellingen een reset gegeven. Kan je je telefoon uitzetten, de simkaart uit je telefoon verwijderen, opnieuw plaatsen en je telefoon weer aanzetten? Ik hoor graag of dit heeft geholpen 😳.

JohnnyBG71, als het goed is zou 4G nu wel moeten werken! 😳 Je netwerkinstellingen waren namelijk niet geschikt voor 4G. Kan je je telefoon uit- en aanzetten? En mij laten weten of dit heeft geholpen?
Reputatie 1
@mhaaxman, ik zie dat je netwerkinstellingen niet geschikt voor 4G zijn! Zojuist heb ik dit aangepast 😳. Kan je je telefoon uit- en aanzetten? En mij laten weten of je 4G verbinding weer werkt?

@Lejla, niet fijn dat je geen mobiel internet hebt. Heb je wel 3G en kan je bellen? Ik zie namelijk dat je telefoon geen verbinding met 4G maakt, maar wel met de andere netwerken. Staat 4G aan op je telefoon zelf? Ik heb zojuist je netwerkinstellingen een reset gegeven. Kan je je telefoon uitzetten, de simkaart uit je telefoon verwijderen, opnieuw plaatsen en je telefoon weer aanzetten? Ik hoor graag of dit heeft geholpen 😳.

JohnnyBG71, als het goed is zou 4G nu wel moeten werken! 😳 Je netwerkinstellingen waren namelijk niet geschikt voor 4G. Kan je je telefoon uit- en aanzetten? En mij laten weten of dit heeft geholpen?
Reputatie 1

Het werkt nu. Bedankt!
Reputatie 4
Badge +10
@JohnnyBG71,

Goed om te lezen dat het nu werkt! Graag gedaan 😳.
Badge
Ik heb een Oneplus 3 (modelnummer A3003). Ik lees dat deze gewoon de 800mHz frequentie ondersteunt van 4G. 4G optie staat aan in mijn abonnement, maar kan het netwerk niet vinden. Ik had gehoord dat jullie gebruik maken van het KPN netwerk. Hiervan vind ik wel het 4G netwerk.
Reputatie 4
Badge +10
@robin.clement,

4G op de OnePlus 3 zou inderdaad moeten werken. Wat bedoel je met je kan het netwerk niet vinden? Staat 4G ingeschakeld op je telefoon zelf? Welke verbinding zie je op je telefoon (bijv. 3G/LTE/2G)? Zojuist heb ik voor de zekerheid je netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Kun je je telefoon uit en aanzetten en mij laten weten of dit heeft geholpen? Ik hoor het graag van je:$.
Reputatie 6
Badge +7
Gegarandeerd dat het idd wel werkt kijk even je instellingen na daar zit het verschil ik heb eens een topic geplaatst met instellingen voor de Oneplus One deze zouden moeten werken.

Reageer