Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57380 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Top! Ik hoor graag een reactie erover 🙂
Hop! zonder herstarten zie ik al de 4G staan, met speedtest even thuis gekeken, 30 Mbps down, 11 Mbps up, prima score.
Ben wel benieuwd waarom het aanzetten niet goed lukte. Is dat omdat mijn Telfort surf&mail abo nog uit 2011 stamt?
Badge +1
@DutchSnake,

Zeker, je hoort van me!

@Niels,

Ohh dat is inderdaad een hele nette snelheid! :D

Waarom dat het aanzetten je zelf niet lukte durf ik niet te zeggen. Ik kom het ook tegen bij klanten met een recenter abonnement. Ik denk dat het een kleine bug is in Mijn Telfort. Het speelt heel willekeurig bij enkele klanten.

Ik ben blij dat het bij jou nu werkt!

Fijn weekend!
Mijn moeder heeft al enige tijd een Telfort abonnement Sim Only. In "Mijn Telfort" de 4G versneller aangezet. Sim kaart gecontroleerd (ja er staat een U op) en ook telefoon is geschikt voor 4G maar helaas... wat we proberen het werkt niet, wat nu????
Badge +1
@Boerekat,

Welkom! :)

Helaas is het activeren niet helemaal gelukt dus! Ik zal eens kijken of iets kan ontdekken, waarom het mis gaat. Stuur mij je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Bedankt alvast!
Badge +1
@Boerekat,

Bedankt voor je privéberichtje! Ik heb de instellingen voor je nagekeken en alles staat nu goed. Jij hebt mij daarop laten weten dat het inderdaad nu werkt bij je moeder! :)

Mocht je nog iets anders kwijt willen of een andere vraag hebben, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

P.S. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Daar help je mij enorm mee! 🙂
Beste Telfortmedewerker,

Ik heb een abonnement met 4G versneller maar heb continue 3G of H+.Volgende info:

- Ik woon en leef in gebieden met voldoende dekking
- Toestel Honor 6 H60-L04 heeft 4G
- 4G versteller staat in de app geactiveerd (weliswaar tegen een tarief van € 0,00)
- Toestelinstellingen gecontroleerd. Staan op automatisch snelste netwerk detecteren 2G/3G/4G. Geen optie om dit anders in te stellen.
- Simkaart gecontroleerd. Er staan 4 streepjes boven Telfort logo (als jullie daarmee het 'wifi' logo bedoelen)

Graag e.e.a. even na te kijken. Alvast dank.

Groet, Cnilly
Hallo Telfort,

Ik heb al sinds enige tijd de 4G internetversneller en dit werkte ook direct naar behoren. Maar sinds een aantal dagen heb ik alleen nog maar een 3G verbinding.

Ik heb een Microsoft Lumia 640 (op windows 10) en heb al van alles geprobeerd:
- telefoon opnieuw opstarten
- netwerk instellingen opnieuw handmatig ingesteld via de toestelhulp (voor Lumia 640, én voor Lumia 950 geprobeerd, want dit is de info voor windows 10)
- simkaart verwijderd en opnieuw geplaatst
- telefoon compleet gereset naar fabrieksinstellingen

Niks werkt. Ik weet niet meer wat ik er vanuit mijn kant aan kan doen. Heeft het er mogelijk mee te maken dat ik tijdelijk in het buitenland ben geweest en daar een internetbundel EU heb gebruikt?

Graag hoor ik een mogelijke oplossing voor dit probleem. Bij voorbaat dank,

Mvg, DeaBloem
Beste Telfortmedewerker,

Ik heb een abonnement met 4G versneller maar heb continue 3G of H+.Volgende info:

- Ik woon en leef in gebieden met voldoende dekking
- Toestel Honor 6 H60-L04 heeft 4G
- 4G versteller staat in de app geactiveerd (weliswaar tegen een tarief van € 0,00)
- Toestelinstellingen gecontroleerd. Staan op automatisch snelste netwerk detecteren 2G/3G/4G. Geen optie om dit anders in te stellen.
- Simkaart gecontroleerd. Er staan 4 streepjes boven Telfort logo (als jullie daarmee het 'wifi' logo bedoelen)

Graag e.e.a. even na te kijken. Alvast dank.

Groet, Cnilly

Aanvulling op mijn eerdere bericht. Evenals ook DeaBloem heb ik in het begin toen ik de internetversneller kreeg wel de 4G verbinding gehad ...
Badge +1
@Cnilly en DeaBloem, beide welkom op ons forum!

Bedankt voor de eerste informatie! Zien jullie in jullie omgeving Telfort gebruikers die het zelfde ervaren? En hebben jullie op andere locaties wel 4G?
@Leon - Telfort, ik ken helaas niemand anders met een Telfort abonnement. Ook op andere locaties heb ik geen 4G verbinding.
Badge +1
@DeaBloem,

Dat is jammer! Is het wel mogelijk om de Telfort simkaart eens in een ander merk dan Lumia te testen? Voordat ik het ga laten onderzoeken wil ik graag weten of het misschien beperkt tot bepaalde type/merken toestellen.

@Cnilly ,

Zijn er bij jou nog nieuwe ontwikkelingen?
@Leon - Telfort, ik heb helaas geen andere toestellen met 4G tot mijn beschikking.

Ik heb inmiddels op mijn Lumia 640 weer Windows 8.1 geïnstalleerd, maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Het vreemde aan dit alles is dat ik tot voor kort wel gewoon 4G zonder problemen heb kunnen gebruiken.
@Leon - Telfort

Helaas geen nieuwe ontwikkelingen. Ik ken zo geen Telfort gebruikers. Maar aangezien ik me met name begeef in de binnenstad van Eindhoven en Amsterdam denk ik niet dat het aan de locatie kan liggen. Ik heb overigens in buitengebied ook geen 4G. De meest opmerkelijke overeenkomst tussen het bericht van @DeaBloem en die van mij vind ik dat we in het begin beide wel 4G gehad hebben .. Dus aan de telefooninstellingen kan het ook niet liggen, die zijn namelijk niet gewijzigd.

Hoor graag van je!
Badge +1
@DeaBloem en Cnilly,

Bedankt voor de uitgebreide reacties!

Je mag in het Centrum van Eindhoven en Amsterdam wel 4G ontvangst verwachten...

Ik wil jullie beide cases laten onderzoeken door de collega's van netwerkbeheer. Daar heb ik van jullie de naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN voor nodig. Stuur me die in een privébericht.

Alvast bedankt!
Badge +1
@Cnilly,

Ik heb je privéberichtje in goede orde ontvangen, dank hiervoor! :)

Ik heb mijn collega's van netwerkbeheer gevraagd of ze er eens naar willen kijken. Zodra ik een terugkoppeling heb, dan ben je de eerste die het hoort. Mocht je zelf eerder gebeld zijn door hen dan hoor ik het natuurlijk graag van jou. 😉
Badge +1
@DeaBloem,

Bedankt voor de gegevens!

Iets valt mij op in de netwerkinstellingen van jouw simkaart! Ik heb dit nu rechtgezet. Start de telefoon eens opnieuw op. Ik verwacht dat de 4G het dan weer zal doen!

Ik hoor graag van je! 🙂
@Leon - Telfort,

Het werkt weer! Ik heb weer een 4G verbinding :)

Vreemd dat het ineens niet werkte. Heeft het aflopen van mijn EU data bundel hier misschien op een of andere manier invloed op gehad?

Ik ben in ieder geval weer blij. Bedankt voor je hulp!

en @Cnilly, veel succes, ik hoop dat het bij jou ook spoedig opgelost is!
Badge +1
@DeaBloem,

Super!

Het is best mogelijk dat de EU bundel het heeft veroorzaakt ja. Het zou natuurlijk niet moeten gebeuren, maar een klein foutje kan altijd optreden in een systeem bij een wijziging. Gelukkig werkt het nu weer! :)

Mocht ik je nog met iets anders kunnen helpen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Mag ik je tot slot nog vragen of je feedback wilt geven op hoe je mijn persoonlijke ondersteuning hebt ervaren? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Je helpt mij daar enorm mee! 🙂
Beste,
Sinds ik regelmatig gebruik maar van de EU bundel doet mijn 4G het niet meer.
Hiervoor wel.
De door jullie geposte stappen heb ik allemaal al geprobeerd, maar zonder succes
In eerdere posts op dit forum zag ik dat meerdere mensen dit probleem hebben.
Kunnen jullie dit voor mij in orde maken?
Bedankt!
Badge +1
@Odiledv, welkom op ons forum!

Zoals je in dit topic al gelezen hebt, komt dit de laatste tijd helaas vaker voor. Stuur mij een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst kijk ik wat ik voor je kan doen!
Reputatie 1
Hoi,

Ook ik heb alle tips gedaan en instellingen nagekeken , maar mijn telefoon blijf op 3G staan.
Ik heb een IPhone SE en een sim kaart met V2 erop, maar wel met 4 streepjes erbij.
Abonnement sinds 13 februari.
Graag een check aub.
BVD
Sander.
Reputatie 1
P.s. Ook eu bundel aangehad. En daarna geen 4 G meer. Dus waarschijnlijk het zelfde probleem.
Badge +1
@Sander,

Jij ook welkom op het Telfort forum!

Het lijkt bij jou ook mis gegaan te zijn bij het terugkomen van het buitenland. Ik het de instellingen weer rechtgezet. Graag de telefoon eens opnieuw opstarten en dan moet het weer in orde zijn!

Laat je het me nog weten of het is gelukt? 🙂
Reputatie 1
Dank je wel hij doet het weer!

Reageer