Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57355 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Kpn 4g kiezen kan ik ook niet
Wat voor simkaart heb je?
Usim of V2?
[quote=BenK]Kpn 4g kiezen kan ik ook niet
Wat voor simkaart heb je?
Usim of V2?[
ik heb een v2/quote]
Hier ook v2, de tweede al.
Telfort bellen heeft weinig zin, krijg ze niet te pakken

v2 werkt gewoon,wel alles goed instellen

v2 werkt gewoon,wel alles goed instellen

Oh, ik zie nergens een winkelmandje voor de instellingen :?
Ik heb een HUAWEI ASCEND Y530 - UDO is deze geschikt voor 4G ?
Ik heb alles geprobeerd maar geen 4g.
Goede mobiel, internetinstellingen gedaan, goede simkaart, via de app ... uit/ aan 24 uur wachten enz enz.
Niks werkt! Ook netwerk hier is goed voor 4G
Ik heb hetzelfde probleem: bericht gekregen dat ik 4G kan gebruiken. Nieuwe simkaart aangevraagd, bundel aangezet, telefoon uit en weer aan. Alles wat op de pagina's staat. Helaas nog geen 4G, alleen 3G. maar kennelijk moet ik daar ook al blij mee zijn als ik sommige verhalen hier boven lees. Maar het zou prettig zijn om een oplossing te krijgen. Anders is het wel een hele dode mus waar Telfort me mee blij maakte.
Reputatie 6
Badge +7
Dat is dus niet waar wat je nu schets 4G kan even duren voordat het actief wordt. (kan tot en met een uur duren)
ik heb het gisterenochtend aangezet en sindsdien de telefoon al meerdere keren uit en aangezet.
Reputatie 6
Badge +7
Dan moet Telfort er even naar kijken want dit kunnen wij als gewone gebruikers niet op lossen maar neem aan dat je je telefoon op LTE gezet heb ?
Dat is dus niet waar wat je nu schets 4G kan even duren voordat het actief wordt. (kan tot en met een uur duren)

Ik wacht almeer dan 3 dagen...
Badge +1
@All,

Het blijkt dat er verschillende oorzaken zijn die er voor zorgen dat de 4G het niet automatisch is gaan doen.

- Allereerst is het belangrijk dat er geen betalingsachterstand is. Controleer dus alsjeblieft of je helemaal bij bent met betalen.

- Daarnaast hebben we verschillende gevallen gezien waarbij de instellingen op de smartphone niet goed stonden. Dit lijkt erg voor de hand liggend, maar toch bleek in verschillende gevallen hier de oplossing te liggen. Op www.telfort.nl/toestelhulp vind je precies welke instelling op jouw smartphone van toepassing zijn (uiteraard telefoon opnieuw opstarten na het aanpassen van instellingen).

- Tot slot kan het zijn dat je onlangs zelf bezig bent geweest met het aanvragen van wijzigingen m.b.t. je mobiele internet. Wacht dan tot de nieuwe factuurperiode is ingegaan. Je kunt dan een nieuwe poging doen.

Ik hoor graag of jullie met een van bovenstaande zijn geholpen. Zo niet dan hoor ik het natuurlijk ook graag want dan help ik je verder.
Ik heb nu gevonden dat ik op de website onder de knop Abonnement 4g internetversneller kan aan klikken.
Daarna alleen maar draiende cirkels gedurende uren........ en verder niets meer.

Geen achterstanden
Instructies verder stap voor stap doorlopen
Badge +1
Goedemorgen BenK,

Bedankt voor het nakijken en testen! :)

Stuur mij alsjeblieft een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst kijk ik wat ik voor je kan betekenen!
Leon,
Privebericht verzonden
Reputatie 3
Badge
Oh oh ik heb ook zo.n sms of mail ontvangen, dit opoetje houd het nog maar even bij het oude, ik durf nog niet zo na het lezen van de berichten, ik weet hoe ik moet bellen, appen en een sms kan versturen, en dan dan houd het op, instellingen neeeeeeeeeee daar durf ik niet aan te komen 🆒

Ben al blij dat m,n telefoon het zo goed doet, maarrrrrrrrrrrrrrrrrr een leuk gebaar van Telfort 🙂
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Lees hieronder twee tips.

A. Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
B. Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter.

Ik heb inmiddels voor mij en mijn meisje een nieuwe sim kaart aan gevraagd en reeds ontvangen. Bij mijn meisje de 4G bundel aan gezet en werkte meteen, bij de mijne is dat niet zo. Wat kan ik doen om dit wel werkend te krijgen?

Gr Andries
Beste Leon,
Dank voor je bericht.
ik heb geen betalingsachterstand en heb alle stappen doorlopen. Het blijft gewoon 3G. Dit duurt nu al een week dus ik hoop dat er nu snel een oplossing komt.
@All,

Het blijkt dat er verschillende oorzaken zijn die er voor zorgen dat de 4G het niet automatisch is gaan doen.

- Allereerst is het belangrijk dat er geen betalingsachterstand is. Controleer dus alsjeblieft of je helemaal bij bent met betalen.

- Daarnaast hebben we verschillende gevallen gezien waarbij de instellingen op de smartphone niet goed stonden. Dit lijkt erg voor de hand liggend, maar toch bleek in verschillende gevallen hier de oplossing te liggen. Op www.telfort.nl/toestelhulp vind je precies welke instelling op jouw smartphone van toepassing zijn (uiteraard telefoon opnieuw opstarten na het aanpassen van instellingen).

- Tot slot kan het zijn dat je onlangs zelf bezig bent geweest met het aanvragen van wijzigingen m.b.t. je mobiele internet. Wacht dan tot de nieuwe factuurperiode is ingegaan. Je kunt dan een nieuwe poging doen.

Ik hoor graag of jullie met een van bovenstaande zijn geholpen. Zo niet dan hoor ik het natuurlijk ook graag want dan help ik je verder.
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Lees hieronder twee tips.

A. Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
B. Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter.

Ik heb inmiddels voor mij en mijn meisje een nieuwe sim kaart aan gevraagd en reeds ontvangen. Bij mijn meisje de 4G bundel aan gezet en werkte meteen, bij de mijne is dat niet zo. Wat kan ik doen om dit wel werkend te krijgen?

Gr Andries

Heeft je meisje wel een U sim of ook een V2?
Leon heeft mijn 4G aan de Telfort zijde aangezet.
Nu werkt het :D
Ook met de V2 simkaart dus.
Leon bedankt!
@BenK

Zoals beschreven hebben we allebei een nieuwe 4G geschikte sim.
Kreeg wel een sms binnen van telfort
"The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance"
@BenK

Zoals beschreven hebben we allebei een nieuwe 4G geschikte sim.

Ow, dat kon ik niet uit je reactie halen, wellicht staat het ergens tussen de regels.
In elk geval weet ik nu dat een V2 Sim ook werkt
Je moet alle ip adressen wie er staan weghalen. verder lijkt het goed te staan.

Bedankt voor de reactie. Ook met een gewijzigde APN werkte het nog niet.

Ik kwam er net pas achter dat je de 4G optie nog handmatig moet aanzetten via de telfort website met abbo instellingen..

Net gedaan, gereboot en meteen 4G. Speedtest wijst aan 27 ms / 36 Mbps / 10,5 Mbps. Nice!

Reageer