Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57380 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Sinds vandaag is mijn verlenging in gegaan, alleen werkt nu mijn 4G als 3G niet meer. Ik heb het toestel opnieuw opgestart, handmatig instellen heeft niet geholpen. 4G staat aan heb nog meer dan voldoende MB'S en ik kan wel gewoon bellen en sms'en hoe kan ik het verder oplossen?
Wachtende op een nieuwe sim heb ik vandaag ineens mobiel dataverkeer. Ik heb niets meer geprobeerd dus misschien hebben ze bij telfort een fout ontdekt. Zullen ze vast niet toegeven. Weinig 4G trouwens maar voor nu goed
Ik heb gewoon weer geen 3G, dit is wel erg.
Reputatie 6
Badge +7
Diegene wie je hebt V2 is ook goed hoor.
Als het goed is heb ik een geschikte telefoon (Motorola Nexus 6 64GB) en een geschikte simkaart (met een U), maar ik mis de winkelwagen knop in de app, terwijl ik wel internet in m'n abonnement heb.
Hoe kan ik nu 4G aanzetten?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi LizLieke, welkom terug. Onder jouw mobiele nummer zie ik dat je internet uit staat. Daarom zie je ook nog geen 4G in je telefoon. Dit kan ik voor je aanpassen, maar hiervoor wil ik wat gegevens met je controleren. Kan je mij een bericht met je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Na deze controle kan ik het internet aan zetten voor je. Dan zal je ook 4G in je scherm zien. Zo niet, loop dan nog eens de instellingen in de Toestelhulp na.
Ik mis het winkelwagentje op mijn telfort app.op mijn iPhone 6s+ waardoor ik 4g niet kan aanzetten en bestellen via "mijn telfort" lukt het ook niet weet iemand een oplossing?
Sinds onze verhuizing heb ik geen 4g meer. Via de Telfort app zie ik dat de versneller wel aan staat. Hopelijk kan iemand me helpen
Reputatie 8
Badge +17
Heb je in Mijn Telfort mobiel al gekeken of 4G ook echt aanstaat, zoniet dan kun je hetzelf alsnog aanzetten
Diegene wie je hebt V2 is ook goed hoor.

Ow, zie in de app ook nergens waar ik de boel kan aanzetten
Ik heb een Motorola 4G Plus gekocht, prima toestel alleen nu ontvang ik geen 4G meer. Het enigste wat ik nog krijg is G3 of lagere bandbreedtes. Na met een beetje vragen op het topic van Tweakers forum schenen er meer mensen dit te ervaren enkel met Telfort over dit toestel.
Ik beschik over een 4G SIM en heb ook geprobeerd om de APN instellingen aan te passen, maar tevergeefs.
Wat zou ik eventueel nog kunnen doen?
Goedemorgen,

Sinds enkele weken heb ik geen 4G meer maar alleen 3G. Ik heb wel een geschikt toestel, en ook bij instellingen van het toestel staat 4G aan. Mijn SIM kaart moet geschikt zijn want eerder werkte het wel. Ook staat in de Telfort app de '4G InternetVersneller' aan.
Ook laatst een keer een EU bundel geactiveerd, lees dat dit een reden kan zijn.

Met vriendelijke groet,
Tom
Mischien dat de dekkings kaart daar mee helpt je kan net buiten het ideale bereik wonen. https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Dubbel fout tijdens het posten.
Ik kreeg ook een paar dagen geleden het aanbod om gratis 4G te kunnen gebruiken. Ik heb vervolgens een nieuwe SIM aangevraagd en geactiveerd. Ik kreeg, na plaatsen van de nieuwe SIM, gelijk al een bericht met: "The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance".

Nu zie ik dat ook geen SIM met een U heb gekregen, maar enkel met V2. Hij ziet er ook niet uit als de afbeelding eerder in dit draadje. Hoe kan ik dit oplossen?

Nog een kleine toevoeging.. Ik heb geen Mijn Telfort app. Hoe stel ik het in zonder?
Ik heb vandaag de 4g versneller aangezet, alle tips voor instellingen op mijn telefoon op de telfort site gevolgd, in de mail stond dat ik de juiste simkaart had en mijn telefoon werkt met 4g. Vervolgens krijg ik nu als ik mijn mobiele gegevens aan zet 'verbinding verbroken omdat de dienst niet beschikbaar is' te zien. Ik heb wel gewoon een goede verbinding met het telfort netwerk maar kan nu dus helemaal geen gebruik meer maken van mobiele data. Wat kan ik doen?
Ik kreeg ook een paar dagen geleden het aanbod om gratis 4G te kunnen gebruiken. Ik heb vervolgens een nieuwe SIM aangevraagd en geactiveerd. Ik kreeg, na plaatsen van de nieuwe SIM, gelijk al een bericht met: "The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance".

Nu zie ik dat ook geen SIM met een U heb gekregen, maar enkel met V2. Hij ziet er ook niet uit als de afbeelding eerder in dit draadje. Hoe kan ik dit oplossen?

Nog een kleine toevoeging.. Ik heb geen Mijn Telfort app. Hoe stel ik het in zonder?

Iedereen heeft mijn telfort app die moet je gewoon downloaden en met je inloggegevens van telfort gewoon inloggen.
Iedereen heeft mijn telfort app die moet je gewoon downloaden en met je inloggegevens van telfort gewoon inloggen.

De Telfort app is er niet voor Windows Phone..
..
@FlawLess, onze nieuwe abonnementen hebben standaard een usim. Je herkent de usim aan het soort chip:

.

@ Roos
Ziet ernaar uit dat mijn sim niet goed is dan. Ook mijn oude Samsung S2 heeft geen dataverkeer met deze sim.

Ik kan mijn simkaart niet activeren via mijn telfort. Kan wel bellen en gebeld worden maar heb nog geen 4G terwijl ik wel de stappen heb doorgenomen. Kunt u mijn 4G activeren?
De app is er voor Android en IOS.

@2wicked
Inloggen op mijn telfort, onderstaande pagina daarna.
Onderaan zie je 4G versneller, aanklikken en wijzigen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/abonnement.htm
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.
IK KRIJG HET BERICHT DAT MIJN SIM KAART NIET GESCHIKT IS VOOR 4G. IK PRONEER VIA MIJN TELFORT TE REGELEN DAT IK EEN NIEUWE SIM KAART TOEGESTUURD ZAL KRIJGEN. WAAROM LUKT DAT STEEDS NIET???????????

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.

@InaHaan
Zit er bij jou in de buurt een Telfort winkel daar kun je gratis een nieuwe simkaart krijgen wel even legitimatie meenemen, als je dat niet lukt kan webcare Telfort een nieuwe simkaart voor je verzorgen

Hallo, er zit hier in de stad een Telfort winkel. Daar zal ik een dezer dagen naar toe gaan voor de nieuwe sim kaart. Bedankt voor de snelle reactie. m.vr.gr. Ina Haan-Hagenouw
Ik heb een HUAWEI ASCEND Y530 - UDO is deze geschikt voor 4G ?
Hi!

Ik probeer 4G aan te zetten via de app, maar het winkelwagentje in de app verschijnt vaak niet. Als het winkelwgentje wel verschijnt, dan kan ik er niet op klikken.

Ook als ik op de telfort site op de 4G verneller klik, dan zie ik ronddraaiende iconen bij minuten, smsjes, etc, maar hij gaat niet verder.

Kan iemand mij helpen?

Groeten,

Jan Willem
Badge +1
@DeaBloem en Cnilly,

Bedankt voor de uitgebreide reacties!

Je mag in het Centrum van Eindhoven en Amsterdam wel 4G ontvangst verwachten...

Ik wil jullie beide cases laten onderzoeken door de collega's van netwerkbeheer. Daar heb ik van jullie de naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN voor nodig. Stuur me die in een privébericht.

Alvast bedankt!

Reageer