Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

  • 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57658 keer bekeken


Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Dat kan ik begrijpen. 😉
Ik heb een nieuw nummer laten activeren op mijn simkaart(abonnement) maar nu wil 4G niet meer werken.. Hiervoor werkte het wel..

Enig idee hie dit kan?
Reputatie 6
Badge +7
I Heb je de telefoon al een geherstart? Probeer dat eens en kijk even bij mijn telfort of internet wel aangevinkt staat.
Hij werkt weer! Na paar keer een herstart.
Reputatie 6
Badge +7
Dank voor het melden.
Ik krijg een mail dat ik 4G kan instellen. Ga naar pagina met uitleg. De enige uitleg is: het moet via de app.
Ik start de app. Ik kan niet inloggen. Ik type het juiste wachtwoord, want met dat wachtwoord kan ik wel inloggen op de site. De app werkt dus niet. Ik denk: ik verander mijn wachtwoord, misschien helpt dat. Ik verzin dus een nieuw kutwachtwoord (met van die klotevoorschriften over cijfers en hoofdletters en leestekens), en probeer dat te wijzigen.
"Het is helaas niet gelukt je wachtwoord te wijzigen. Er is een onverwachte fout opgetreden." Zelfs het Telfort-systeem vindt de wachtwoordeisen misschien nogal idioot?
In ieder geval: zonder wachtwoord geen app. Zonder app blijkbaar geen manier om 4G in te stellen.
Waarom niet gewoon duidelijke instructies over de android-instellingen? In plaats van een app die niet werkt? En wachtwoordgezeik?
Reputatie 6
Badge +7
Je kunt het proberen met de website zelf.
Is al gelukt, door wachtwoord te resetten. Veel gemopper om niks, zoals meestal.
Als de app werkt, werkt het wel handig, maar de procedure voor het wijzigen van een wachtwoord kan wel wat betere foutmeldingen gebruiken.
Het is en blijft een technisch verhaal, soms is het een upgrade, soms kan het probleem zijn bijvoorbeeld versie OS....beveiliging. Het is allemaal gemaakt door mensen.
Ken jij iemand die nooit geen fouten maakt, die 100% alles goed doet?
Zelfs ik, een paerdjuh, ben niet feilloos, on-be-grijpe-lijk hè..;)
🙂
IVM extra kosten toch maar gebeld met "klantenservice": medewerkster heeft 4G aangezet zonder extra kosten. Volgens haar schijnt het iets te zijn met promotie/aanbiedingskosten die niet goed verrekend worden blablabla...

Toch jammer dat als je een 4G abo afsluit jezelf moet opmerken dat je geen 4G hebt, zelf de activatie moet doen en dan ook nog tegen problemen oploopt... problemen oplossen alleen via duur "service" nummer olé
Ik mis het winkelwagentje op mijn telfort app.op mijn iPhone 6s+ waardoor ik 4g niet kan aanzetten en bestellen via "mijn telfort" lukt het ook niet weet iemand een oplossing?
Reputatie 1
Ik heb een Windows 10 telefoon (Nokia Lumia 735) en kan dus de app niet downloaden. Hoe kom ik bij 'het winkelwagentje' om de 4G-versneller te bestellen?
Reputatie 6
Badge +7
Met een gewone pc misschien.

Of even een belletje plegen naar Telfort klantenservice.
Reputatie 1
Ook op gewone pc geprobeerd, maar winkelwagentje is blijkbaar alleen op de app te vinden?
Reputatie 1
Beste Telfort,

Ik zag de optie om 4G aan te zetten maar kom er nog niet uit. Via de android app kan ik de optie niet vinden, en mijn telefoon staat niet in de toestelhulp lijst. Mobiep Internet werkt wel, maar aleen via 3G of H+. Ik heb een Zuk Z2 Pro toestel, welke band 20 (800mhz) LTE ondersteunt. Ik heb hieronder een screenshot geplaatst van de APN settings. Graag hoor ik wat ik in moet vullen.

[img]https://s16.postimg.org/o2b1bj6vl/Screenshot_2016_12_01_15_36_56_162330928.png[/img]

[img]https://s16.postimg.org/q85c61ac1/Screenshot_2016_12_01_15_36_50_1988396434.png[/img]

Mvg,
Robbert
Reputatie 1
Ps: Ik heb een simkaart waar een 'U' op staat.
Reputatie 6
Badge +7
Je moet alle ip adressen wie er staan weghalen. verder lijkt het goed te staan.
Reputatie 6
Badge +7
Maar heb je je toestel al opnieuw opgestart en het kan tot een uur duren.
Wil ook 4G

Nieuwe Simkaart besteld is het geen USim
Nog een keer een nieuwe Simkaart besteld, is het weer een V2 en geen Usim
Hoe krijg ik wel een usim?
Reputatie 6
Badge +7
Diegene wie je hebt V2 is ook goed hoor.
Als het goed is heb ik een geschikte telefoon (Motorola Nexus 6 64GB) en een geschikte simkaart (met een U), maar ik mis de winkelwagen knop in de app, terwijl ik wel internet in m'n abonnement heb.
Hoe kan ik nu 4G aanzetten?
Diegene wie je hebt V2 is ook goed hoor.

Ow, zie in de app ook nergens waar ik de boel kan aanzetten
Hi!

Ik probeer 4G aan te zetten via de app, maar het winkelwagentje in de app verschijnt vaak niet. Als het winkelwgentje wel verschijnt, dan kan ik er niet op klikken.

Ook als ik op de telfort site op de 4G verneller klik, dan zie ik ronddraaiende iconen bij minuten, smsjes, etc, maar hij gaat niet verder.

Kan iemand mij helpen?

Groeten,

Jan Willem
Diegene wie je hebt V2 is ook goed hoor.

Hoe moet het dan?
vandaag ook de nieuwe simkaart gekregen, ook heel veel problemen, geen internet enzo,
ik heb het zo opgelost.
stap 1. ga in jou telefoon naar beschikbare netwerken en kies kpn 4g,
daarna heb je gelijk internet.
stap 2. herstart jou telefoon.
stap 3.ga weer naar beschikbare netwerken en kies nu automatisch kiezen.
stap 4. herstart jou telefoon.

klaar, alles zou nu moeten werken.

succes. ik heb ook een punthoofd . hehe:@

Reageer