Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57368 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Hij werkt weer! Na paar keer een herstart.
Ik heb geen 4g (meer) op mijn iPhone 5s.
Netwerk instellingen op telefoon nagelopen, telefoon aan en uit gezet, maar mocht niet baten.
Reputatie 1
Goed nieuws dus bedankt voor de terugmelding
Nogmaals bedankt voor de hulp. Fijne avond
Onder winkelmandje
Reputatie 6
Badge +7
Dit is een fout waaraan op dit moment wordt gesleuteld om het te verhelpen. Als het goed is, zien de instellingen er vanavond weer een stuk logischer uit.

En dit is inmiddels rechtgezet dank dit is idd veel logischer
Reputatie 6
Badge +7
Dank voor het melden.
Ps: Ik heb een simkaart waar een 'U' op staat.
Reputatie 4
Badge +10
@Manonvhp, hier help ik je graag mee 🙂. Welke telefoon heb je? Is 4G op je telefoon ingeschakeld? Ik heb zojuist de instellingen voor je mobiele verbinding hersteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt?
Reputatie 4
Badge +10
@Loesc91,

Hey Loes, hier kan ik je mee helpen! Het klinkt inderdaad alsof je alles al hebt gedaan om 4G te gebruiken. Als ik je netwerkinstellingen controleer, dan zie ik dat die niet volledig zijn. Zojuist heb ik dit hersteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten? En mij laten weten of dat heeft geholpen?
Badge +1
@All,

Het blijkt dat er verschillende oorzaken zijn die er voor zorgen dat de 4G het niet automatisch is gaan doen.

- Allereerst is het belangrijk dat er geen betalingsachterstand is. Controleer dus alsjeblieft of je helemaal bij bent met betalen.

- Daarnaast hebben we verschillende gevallen gezien waarbij de instellingen op de smartphone niet goed stonden. Dit lijkt erg voor de hand liggend, maar toch bleek in verschillende gevallen hier de oplossing te liggen. Op www.telfort.nl/toestelhulp vind je precies welke instelling op jouw smartphone van toepassing zijn (uiteraard telefoon opnieuw opstarten na het aanpassen van instellingen).

- Tot slot kan het zijn dat je onlangs zelf bezig bent geweest met het aanvragen van wijzigingen m.b.t. je mobiele internet. Wacht dan tot de nieuwe factuurperiode is ingegaan. Je kunt dan een nieuwe poging doen.

Ik hoor graag of jullie met een van bovenstaande zijn geholpen. Zo niet dan hoor ik het natuurlijk ook graag want dan help ik je verder.
Reputatie 6
Badge +7
Je moet alle ip adressen wie er staan weghalen. verder lijkt het goed te staan.
Reputatie 6
Badge +7
Maar heb je je toestel al opnieuw opgestart en het kan tot een uur duren.
Hop! zonder herstarten zie ik al de 4G staan, met speedtest even thuis gekeken, 30 Mbps down, 11 Mbps up, prima score.
Ben wel benieuwd waarom het aanzetten niet goed lukte. Is dat omdat mijn Telfort surf&mail abo nog uit 2011 stamt?
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.
IK KRIJG HET BERICHT DAT MIJN SIM KAART NIET GESCHIKT IS VOOR 4G. IK PRONEER VIA MIJN TELFORT TE REGELEN DAT IK EEN NIEUWE SIM KAART TOEGESTUURD ZAL KRIJGEN. WAAROM LUKT DAT STEEDS NIET???????????

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.
Badge +1
@DeaBloem,

Bedankt voor de gegevens!

Iets valt mij op in de netwerkinstellingen van jouw simkaart! Ik heb dit nu rechtgezet. Start de telefoon eens opnieuw op. Ik verwacht dat de 4G het dan weer zal doen!

Ik hoor graag van je! 🙂
Reputatie 6
Badge +12
Wat balen LaunchHost! Heb je dit nergens, of op een specifieke locatie/locaties? En merk je verschil met binnen en buiten? Wil je mij een privébericht toesturen met je adresgegevens en je 06-nummer? Bedankt!
Reputatie 8
Badge +17
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.
IK KRIJG HET BERICHT DAT MIJN SIM KAART NIET GESCHIKT IS VOOR 4G. IK PRONEER VIA MIJN TELFORT TE REGELEN DAT IK EEN NIEUWE SIM KAART TOEGESTUURD ZAL KRIJGEN. WAAROM LUKT DAT STEEDS NIET???????????

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.

@InaHaan
Zit er bij jou in de buurt een Telfort winkel daar kun je gratis een nieuwe simkaart krijgen wel even legitimatie meenemen, als je dat niet lukt kan webcare Telfort een nieuwe simkaart voor je verzorgen
Badge +1
Hoi Lisettevdkieft, welkom! :)

Is het inmiddels al gelukt? Zo niet, dan ontvang ik graag je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer, simkaarnummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht. Na ontvangst zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Beste Jurgen,

Ik heb een Samsung S5 neo en een SIM kaart van Telfort met 4 streepjes. Verder staat de 4G versneller in de app aan en ook heb ik geen blokkades op Mijn Telfort met betrekking tot mobiel internet.
Toch heb ik geen 4G en zelfs geen 3G, maar H+. Heel soms zie ik heel even 3G verschijnen, maar meestal is het H+. Dat is dus niet als ik in de bush ben, maar gewoon in de "bewoonde" wereld waar je 4G dekking zou verwachten (bv. Utrecht). Binnen of buiten, maakt niet uit.

Zijn er nog andere opties, of kloppen mijn settings niet? Moet ik toch nog proberen een andere SIM card aan te vragen?

Alvast bedankt voor je reactie
@Leon - Telfort,

Het werkt weer! Ik heb weer een 4G verbinding :)

Vreemd dat het ineens niet werkte. Heeft het aflopen van mijn EU data bundel hier misschien op een of andere manier invloed op gehad?

Ik ben in ieder geval weer blij. Bedankt voor je hulp!

en @Cnilly, veel succes, ik hoop dat het bij jou ook spoedig opgelost is!
Beste Leon,
Dank voor je bericht.
ik heb geen betalingsachterstand en heb alle stappen doorlopen. Het blijft gewoon 3G. Dit duurt nu al een week dus ik hoop dat er nu snel een oplossing komt.
@All,

Het blijkt dat er verschillende oorzaken zijn die er voor zorgen dat de 4G het niet automatisch is gaan doen.

- Allereerst is het belangrijk dat er geen betalingsachterstand is. Controleer dus alsjeblieft of je helemaal bij bent met betalen.

- Daarnaast hebben we verschillende gevallen gezien waarbij de instellingen op de smartphone niet goed stonden. Dit lijkt erg voor de hand liggend, maar toch bleek in verschillende gevallen hier de oplossing te liggen. Op www.telfort.nl/toestelhulp vind je precies welke instelling op jouw smartphone van toepassing zijn (uiteraard telefoon opnieuw opstarten na het aanpassen van instellingen).

- Tot slot kan het zijn dat je onlangs zelf bezig bent geweest met het aanvragen van wijzigingen m.b.t. je mobiele internet. Wacht dan tot de nieuwe factuurperiode is ingegaan. Je kunt dan een nieuwe poging doen.

Ik hoor graag of jullie met een van bovenstaande zijn geholpen. Zo niet dan hoor ik het natuurlijk ook graag want dan help ik je verder.
Hallo, ik heb een nieuwe telefoon en sindsdien heb ik geen G4 meer. Ik ben over naar een samsung s7. Deze ondersteund g4. M'n simkaart moet het ondersteunen omdat het wel gewerkt heeft. Volgens de telfort app staat de g4 versneller aan. Hebben jullie nog tips?
Beste Telfort crew,

Nieuwe abbo met nieuw toestel ontvangen.

Nu viel het mij op dat ik 3g zie staan als verbinding.
Per toeval kwam ik via de Telfort app de optie tegen om hem op 4g te zetten, de zgn. versneller.

Bij het aanzetten gaf Telfort aan dat de kosten nul zijn. En uren later heb ik nu idd 4g !!

Maar na het lezen van deze topic twijfel ik of er toch niet kosten aan zijn verbonden?

Kan jij checken of ik origineel een 3g of 4g abbo heb afgesloten?

Bij voorbaat dank
@Bert-Alef,

Hier kan ik je mee helpen 😳. Ik zie inderdaad dat de Motorola Moto G5 niet op de Toestelhulp pagina staat. Aan de rechterkant van de pagina vind je een feedbackknop. Mijn advies is om je feedback via de knop hierover te delen. Op andere sites zie ik inderdaad dat de Moto G5 het 4G netwerk ondersteunt. Zojuist heb ik je netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt? Mocht dat niet werken, kun je dan controleren of 4G op je telefoon zelf aanstaat?

Oké, 4G werkt na de herstart van de telefoon nu. Bedankt!
Wil ook 4G

Nieuwe Simkaart besteld is het geen USim
Nog een keer een nieuwe Simkaart besteld, is het weer een V2 en geen Usim
Hoe krijg ik wel een usim?

Reageer