Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

  • 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 56934 keer bekeken


Toon het eerste bericht

247 reacties

Badge +13
Ja zo ziet blokkades eruit en hb wel gewoon 3G
Kun je aan ons je naam, postcode plus huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN doorgeven in een privébericht?
beste jurgen,
ik heb nog niet geprobeerd om G4 te activeren. eerst maar even afwachten of problemen die anderen ondervinden worden opgelost.
maar ik zoek wel alvast eea uit:
ik zie zelfde blokkadescherm als jij op dit forum plaatste.
met bij "mobiel internet" 'blokkeren' gehighlighted. en dit snap ik niet: ik gebruikt G3 op dit moment, hoe kan dit dus op 'geblokkeerd' staan?

nevenvraag: in een volgend blok bij blokkeren staan alle mogelijkheden van bellen en sms-en naar / vanuit buitenland op 'blokkeren'. en dit snap ik ook niet: ik heb mijn telefoon gewoon in het buitenland gebruikt (en heb na laatste vakantie ook niets in instellingen gewijzigd). dus wat betekent het dat deze rubrieken op 'blokkeren' staan??

als je toch bezig bent met antwoorden: wat is verschil tussen 'Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland' en ' Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland [dit laatste begrijp ik]'.

dank alvast voor je uitleg,
rlb
Badge +13
beste jurgen,
ik heb nog niet geprobeerd om G4 te activeren. eerst maar even afwachten of problemen die anderen ondervinden worden opgelost.
maar ik zoek wel alvast eea uit:
ik zie zelfde blokkadescherm als jij op dit forum plaatste.
met bij "mobiel internet" 'blokkeren' gehighlighted. en dit snap ik niet: ik gebruikt G3 op dit moment, hoe kan dit dus op 'geblokkeerd' staan?

nevenvraag: in een volgend blok bij blokkeren staan alle mogelijkheden van bellen en sms-en naar / vanuit buitenland op 'blokkeren'. en dit snap ik ook niet: ik heb mijn telefoon gewoon in het buitenland gebruikt (en heb na laatste vakantie ook niets in instellingen gewijzigd). dus wat betekent het dat deze rubrieken op 'blokkeren' staan??


Dit is een fout waaraan op dit moment wordt gesleuteld om het te verhelpen. Als het goed is, zien de instellingen er vanavond weer een stuk logischer uit.

als je toch bezig bent met antwoorden: wat is verschil tussen 'Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland' en ' Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland [dit laatste begrijp ik]'.

Bij de instelling met de kortere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland. Bij de instelling met de langere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland behalve bellen naar Nederland. Ik begrijp de verwarring wel!
Reputatie 1
@jimny heeft mij de oplossing gegeven om bij blokkades het blokje van mobiel internet toestaan wit moet zijn, dit werkt gek genoeg voor mij.
Het heeft enige tijd geduurd en zie nu ook dat dat meestal zo is, maar uiteindelijk werkt alles weer naar behoren en heb nu ook 4G
bedankt voor het meedenken en de reacties
Reputatie 8
Badge +17
Goed nieuws dus bedankt voor de terugmelding
Reputatie 1
Goed nieuws dus bedankt voor de terugmelding
Nogmaals bedankt voor de hulp. Fijne avond
Reputatie 6
Badge +7
Dit is een fout waaraan op dit moment wordt gesleuteld om het te verhelpen. Als het goed is, zien de instellingen er vanavond weer een stuk logischer uit.


En dit is inmiddels rechtgezet dank dit is idd veel logischer
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.
IK KRIJG HET BERICHT DAT MIJN SIM KAART NIET GESCHIKT IS VOOR 4G. IK PRONEER VIA MIJN TELFORT TE REGELEN DAT IK EEN NIEUWE SIM KAART TOEGESTUURD ZAL KRIJGEN. WAAROM LUKT DAT STEEDS NIET???????????

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.
Reputatie 8
Badge +17
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.
IK KRIJG HET BERICHT DAT MIJN SIM KAART NIET GESCHIKT IS VOOR 4G. IK PRONEER VIA MIJN TELFORT TE REGELEN DAT IK EEN NIEUWE SIM KAART TOEGESTUURD ZAL KRIJGEN. WAAROM LUKT DAT STEEDS NIET???????????



Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.

@InaHaan
Zit er bij jou in de buurt een Telfort winkel daar kun je gratis een nieuwe simkaart krijgen wel even legitimatie meenemen, als je dat niet lukt kan webcare Telfort een nieuwe simkaart voor je verzorgen
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.
IK KRIJG HET BERICHT DAT MIJN SIM KAART NIET GESCHIKT IS VOOR 4G. IK PRONEER VIA MIJN TELFORT TE REGELEN DAT IK EEN NIEUWE SIM KAART TOEGESTUURD ZAL KRIJGEN. WAAROM LUKT DAT STEEDS NIET???????????



Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.

@InaHaan
Zit er bij jou in de buurt een Telfort winkel daar kun je gratis een nieuwe simkaart krijgen wel even legitimatie meenemen, als je dat niet lukt kan webcare Telfort een nieuwe simkaart voor je verzorgen


Hallo, er zit hier in de stad een Telfort winkel. Daar zal ik een dezer dagen naar toe gaan voor de nieuwe sim kaart. Bedankt voor de snelle reactie. m.vr.gr. Ina Haan-Hagenouw
Helaas krijg ik het ook niet voor elkaar, nog steeds geen 4G.
Telefoon geschikt, nieuwe simkaart, 4G versneller via de app besteld, instellingen staan goed, meerdere malen telefoon uit en aan. Dezelfde stappen doorlopen bij mijn echtgenoot en die heeft wel 4G.
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen, kunt u mij helpen?
Reputatie 6
Badge +7
Bel even met de klantenservice (werkt het snelst) of je moet even geduld hebben zodat een van de Telfort medewerkers je topic oppakt.
Bel even met de klantenservice (werkt het snelst) of je moet even geduld hebben zodat een van de Telfort medewerkers je topic oppakt.

Gelukt! Dank voor de tip.
Reputatie 6
Badge +7
Dank voor de terugmelding veel plezier ermee.
Badge +13
Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van de stappen uit de startpost van dit topic?
Lees hieronder twee tips.

A. Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
B. Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.
in mijn Telfort staat inderdaad €0,- bij 4G maar als ik volgende klik dan staat er bij maandbedrag €10,- extra. Foutje in systeem?
beste jurgen,
ik heb nog niet geprobeerd om G4 te activeren. eerst maar even afwachten of problemen die anderen ondervinden worden opgelost.
maar ik zoek wel alvast eea uit:
ik zie zelfde blokkadescherm als jij op dit forum plaatste.
met bij "mobiel internet" 'blokkeren' gehighlighted. en dit snap ik niet: ik gebruikt G3 op dit moment, hoe kan dit dus op 'geblokkeerd' staan?

nevenvraag: in een volgend blok bij blokkeren staan alle mogelijkheden van bellen en sms-en naar / vanuit buitenland op 'blokkeren'. en dit snap ik ook niet: ik heb mijn telefoon gewoon in het buitenland gebruikt (en heb na laatste vakantie ook niets in instellingen gewijzigd). dus wat betekent het dat deze rubrieken op 'blokkeren' staan??


Dit is een fout waaraan op dit moment wordt gesleuteld om het te verhelpen. Als het goed is, zien de instellingen er vanavond weer een stuk logischer uit.

als je toch bezig bent met antwoorden: wat is verschil tussen 'Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland' en ' Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland [dit laatste begrijp ik]'.

Bij de instelling met de kortere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland. Bij de instelling met de langere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland behalve bellen naar Nederland. Ik begrijp de verwarring wel!
beste jurgen,
ik heb nog niet geprobeerd om G4 te activeren. eerst maar even afwachten of problemen die anderen ondervinden worden opgelost.
maar ik zoek wel alvast eea uit:
ik zie zelfde blokkadescherm als jij op dit forum plaatste.
met bij "mobiel internet" 'blokkeren' gehighlighted. en dit snap ik niet: ik gebruikt G3 op dit moment, hoe kan dit dus op 'geblokkeerd' staan?

nevenvraag: in een volgend blok bij blokkeren staan alle mogelijkheden van bellen en sms-en naar / vanuit buitenland op 'blokkeren'. en dit snap ik ook niet: ik heb mijn telefoon gewoon in het buitenland gebruikt (en heb na laatste vakantie ook niets in instellingen gewijzigd). dus wat betekent het dat deze rubrieken op 'blokkeren' staan??


Dit is een fout waaraan op dit moment wordt gesleuteld om het te verhelpen. Als het goed is, zien de instellingen er vanavond weer een stuk logischer uit.

als je toch bezig bent met antwoorden: wat is verschil tussen 'Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland' en ' Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland [dit laatste begrijp ik]'.

Bij de instelling met de kortere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland. Bij de instelling met de langere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland behalve bellen naar Nederland. Ik begrijp de verwarring wel!


bedankt - het werkt allemaal goed bij mij!
roeland
? Geeft dit reactie op mijn vraag?
op mn s6 wel 3G maar geen 4G
Geactiveerd op de site bij Telfort, internet werkt prima maar geen 4G.
Bij aanzetten 4g-versneller staat prijs van €0,00 bij volgende stap in aanvraag komt er opeens 19 euro bovenop mijn maandbedrag. Mijn abonnement en telefoon zijn geschikt. En zowel online als in App krijg ik deze aparte berekening.
Reputatie 6
Badge +7
Daar zal Telfort naar moeten kijken. maar waar staat dat bedrag dan voor zal toch ook wel aangeven staan ?
Nee, staat dus niet gespecificeerd. Bij versneller aanzetten staat 0,00 en 30 voor abo. Als ik dan naar volgende pagina ga staat er 49 als maandelijkse kosten en alleen akkoord als optie. Heb proces meerdere malen doorlopen en opties gecheckt, blijft niet kloppen.
Reputatie 6
Badge +7
Tja dat is inderdaad raar daar moet Telfort maar eens naar kijken misschien is het handig als je even bel daarmee wordt je het snelst geholpen.

PS: Als je dat doet geef even de uitslag hier misschien dat andere mensen daar ook wat aan hebben.
Dank, ik wacht nog even af. Ik behoor bij de club die uit principe niet naar een duur 0900 klantenservice ga bellen 🙂

Reageer