Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57355 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 3
Badge
Oh oh ik heb ook zo.n sms of mail ontvangen, dit opoetje houd het nog maar even bij het oude, ik durf nog niet zo na het lezen van de berichten, ik weet hoe ik moet bellen, appen en een sms kan versturen, en dan dan houd het op, instellingen neeeeeeeeeee daar durf ik niet aan te komen 🆒

Ben al blij dat m,n telefoon het zo goed doet, maarrrrrrrrrrrrrrrrrr een leuk gebaar van Telfort 🙂
Reputatie 1
Badge
@Pandora42, ik raad je aan om je factuur af te wachten. Het kan zijn dat je nu een kostenplaatje ziet zonder 100% korting op je 4G bundel, die korting staat straks wel op je factuur.

@FlawLess, onze nieuwe abonnementen hebben standaard een usim. Je herkent de usim aan het soort chip:

.
Als de snelheid van het mobiele internet erg traag is kijk dan eens voor tips op onze webpagina.

@LaunchHost, ik heb je vraag al beantwoord in dit topic. 🙂
beste jurgen,
ik heb nog niet geprobeerd om G4 te activeren. eerst maar even afwachten of problemen die anderen ondervinden worden opgelost.
maar ik zoek wel alvast eea uit:
ik zie zelfde blokkadescherm als jij op dit forum plaatste.
met bij "mobiel internet" 'blokkeren' gehighlighted. en dit snap ik niet: ik gebruikt G3 op dit moment, hoe kan dit dus op 'geblokkeerd' staan?

nevenvraag: in een volgend blok bij blokkeren staan alle mogelijkheden van bellen en sms-en naar / vanuit buitenland op 'blokkeren'. en dit snap ik ook niet: ik heb mijn telefoon gewoon in het buitenland gebruikt (en heb na laatste vakantie ook niets in instellingen gewijzigd). dus wat betekent het dat deze rubrieken op 'blokkeren' staan??

als je toch bezig bent met antwoorden: wat is verschil tussen 'Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland' en ' Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland [dit laatste begrijp ik]'.

dank alvast voor je uitleg,
rlb
op mn s6 wel 3G maar geen 4G
Geactiveerd op de site bij Telfort, internet werkt prima maar geen 4G.
Laatste update: 21 november 2016

Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Lees hieronder twee tips.

A. Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
B. Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter.

Ik heb inmiddels voor mij en mijn meisje een nieuwe sim kaart aan gevraagd en reeds ontvangen. Bij mijn meisje de 4G bundel aan gezet en werkte meteen, bij de mijne is dat niet zo. Wat kan ik doen om dit wel werkend te krijgen?

Gr Andries
En als ik dan straks wel moet betalen dan draaien jullie het zeker niet terug of kan ik 4G dan uit zetten?
Badge +1
@DeaBloem,

Dat is jammer! Is het wel mogelijk om de Telfort simkaart eens in een ander merk dan Lumia te testen? Voordat ik het ga laten onderzoeken wil ik graag weten of het misschien beperkt tot bepaalde type/merken toestellen.

@Cnilly ,

Zijn er bij jou nog nieuwe ontwikkelingen?
Je moet alle ip adressen wie er staan weghalen. verder lijkt het goed te staan.

Bedankt voor de reactie. Ook met een gewijzigde APN werkte het nog niet.

Ik kwam er net pas achter dat je de 4G optie nog handmatig moet aanzetten via de telfort website met abbo instellingen..

Net gedaan, gereboot en meteen 4G. Speedtest wijst aan 27 ms / 36 Mbps / 10,5 Mbps. Nice!
Badge +1
@DutchSnake,

Zeker, je hoort van me!

@Niels,

Ohh dat is inderdaad een hele nette snelheid! :D

Waarom dat het aanzetten je zelf niet lukte durf ik niet te zeggen. Ik kom het ook tegen bij klanten met een recenter abonnement. Ik denk dat het een kleine bug is in Mijn Telfort. Het speelt heel willekeurig bij enkele klanten.

Ik ben blij dat het bij jou nu werkt!

Fijn weekend!
Badge +1
Hoi Niels!

Ik zal de 4G voor je aanzetten. Stuur daarvoor je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

@DutchSnake,

Duidelijk verhaal! Dan lijkt het er inderdaad sterk op dat het een probleem is tussen de Motorola en ons netwerk. We krijgen hier niet meer signalen van dus zal echt even uitgezocht moeten worden. Stuur mij ook alsjeblieft je aam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Beide alvast bedankt! 🙂
Mijn 4g werkt al maanden niet,
Heeft het 2a3 maanden gedaan maar hij pakt hem gwn niet.
Ik heb ook al een nieuwe simkaart en inmiddels een andere telefoon die het ook ondersteund
3g werkt prima.

Aanmelden op het 4g netwerk van kpn werkt ook niet
Badge +13
beste jurgen,
ik heb nog niet geprobeerd om G4 te activeren. eerst maar even afwachten of problemen die anderen ondervinden worden opgelost.
maar ik zoek wel alvast eea uit:
ik zie zelfde blokkadescherm als jij op dit forum plaatste.
met bij "mobiel internet" 'blokkeren' gehighlighted. en dit snap ik niet: ik gebruikt G3 op dit moment, hoe kan dit dus op 'geblokkeerd' staan?

nevenvraag: in een volgend blok bij blokkeren staan alle mogelijkheden van bellen en sms-en naar / vanuit buitenland op 'blokkeren'. en dit snap ik ook niet: ik heb mijn telefoon gewoon in het buitenland gebruikt (en heb na laatste vakantie ook niets in instellingen gewijzigd). dus wat betekent het dat deze rubrieken op 'blokkeren' staan??

Dit is een fout waaraan op dit moment wordt gesleuteld om het te verhelpen. Als het goed is, zien de instellingen er vanavond weer een stuk logischer uit.

als je toch bezig bent met antwoorden: wat is verschil tussen 'Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland' en ' Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland [dit laatste begrijp ik]'.

Bij de instelling met de kortere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland. Bij de instelling met de langere zin, blokkeer je alle belmogelijkheden vanuit het buitenland behalve bellen naar Nederland. Ik begrijp de verwarring wel!
@Leon - Telfort, ik heb helaas geen andere toestellen met 4G tot mijn beschikking.

Ik heb inmiddels op mijn Lumia 640 weer Windows 8.1 geïnstalleerd, maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Het vreemde aan dit alles is dat ik tot voor kort wel gewoon 4G zonder problemen heb kunnen gebruiken.
Ik heb een nieuw nummer laten activeren op mijn simkaart(abonnement) maar nu wil 4G niet meer werken.. Hiervoor werkte het wel..

Enig idee hie dit kan?
Badge
Ik heb de instructies gevolgd voor het instellen van 4G (toestelhulp handmatig instellen). Als ik Access Point Name "Telfort Mobiel Internet" selecteer krijg ik onderaan deze boodschap te zien: Selected APN settings don't match current network type. Het toestel blijft op de 3G netwerk.
Ik heb een Xiaomi MI5 met bandbreedte 4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz.
@Leon - Telfort

Helaas geen nieuwe ontwikkelingen. Ik ken zo geen Telfort gebruikers. Maar aangezien ik me met name begeef in de binnenstad van Eindhoven en Amsterdam denk ik niet dat het aan de locatie kan liggen. Ik heb overigens in buitengebied ook geen 4G. De meest opmerkelijke overeenkomst tussen het bericht van @DeaBloem en die van mij vind ik dat we in het begin beide wel 4G gehad hebben .. Dus aan de telefooninstellingen kan het ook niet liggen, die zijn namelijk niet gewijzigd.

Hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Peter, ik je netwerkinstellingen voor je gereset. Als je je toestel uit- en aanzet, dan verwacht ik dat je 4G weer werkt. Kan je me laten weten of je weer 4G in je toestel ziet?
Ik heb een Motorola Moto G5, een goede sim (met 4 streepjes) en 4g aan staan in Mijn Telfort. 4g werkt echter niet. Wat moet ik doen? Met de toestelhulp kom ik er niet echt uit, hier vind ik niks voor de Moto 5g. Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 4
Badge +10
@Rene78,

Op de Xiaomi MI5 kun je met die brandbreedte (1800/2100/2600MHz) helaas geen 4G gebruiken. We ondersteunen namelijk de 800 Mhz-frequentie. Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag 🙂.
Beste Telfort,

Ik zag de optie om 4G aan te zetten maar kom er nog niet uit. Via de android app kan ik de optie niet vinden, en mijn telefoon staat niet in de toestelhulp lijst. Mobiep Internet werkt wel, maar aleen via 3G of H+. Ik heb een Zuk Z2 Pro toestel, welke band 20 (800mhz) LTE ondersteunt. Ik heb hieronder een screenshot geplaatst van de APN settings. Graag hoor ik wat ik in moet vullen.

[img]https://s16.postimg.org/o2b1bj6vl/Screenshot_2016_12_01_15_36_56_162330928.png[/img]

[img]https://s16.postimg.org/q85c61ac1/Screenshot_2016_12_01_15_36_50_1988396434.png[/img]

Mvg,
Robbert
Badge
Goedenavond,

Ook ik zit in het zelfde schuitje als iedereen op dit forum: 4G werkt bij mij niet. Alle tips geprobeerd:

- Ik heb een iPhone 5S, dus geschikt voor 4G. 4G staat ook aan in mijn instellingen, maar ik heb alleen 3G internet.
- Simkaart zou ook moeten volstaan, aangezien ik pas sinds november een abonnement bij jullie heb. In ieder geval staan er vier streepjes boven het Telfort logo.
- 4G staat aan in de Telfort app.
- Bij 'blokkades' is mobiel internet toegestaan.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Gr. Loes
Ik kreeg ook een paar dagen geleden het aanbod om gratis 4G te kunnen gebruiken. Ik heb vervolgens een nieuwe SIM aangevraagd en geactiveerd. Ik kreeg, na plaatsen van de nieuwe SIM, gelijk al een bericht met: "The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance".

Nu zie ik dat ook geen SIM met een U heb gekregen, maar enkel met V2. Hij ziet er ook niet uit als de afbeelding eerder in dit draadje. Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 8
Badge +17
Goed nieuws dus bedankt voor de terugmelding
Reputatie 6
Badge +7
I Heb je de telefoon al een geherstart? Probeer dat eens en kijk even bij mijn telfort of internet wel aangevinkt staat.
waar vind ik de 4G versneller in de app?

Reageer