Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

  • 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57008 keer bekeken


Toon het eerste bericht

247 reacties

Ik kreeg ook een paar dagen geleden het aanbod om gratis 4G te kunnen gebruiken. Ik heb vervolgens een nieuwe SIM aangevraagd en geactiveerd. Ik kreeg, na plaatsen van de nieuwe SIM, gelijk al een bericht met: "The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance".

Nu zie ik dat ook geen SIM met een U heb gekregen, maar enkel met V2. Hij ziet er ook niet uit als de afbeelding eerder in dit draadje. Hoe kan ik dit oplossen?


Nog een kleine toevoeging.. Ik heb geen Mijn Telfort app. Hoe stel ik het in zonder?
Ik kreeg ook een paar dagen geleden het aanbod om gratis 4G te kunnen gebruiken. Ik heb vervolgens een nieuwe SIM aangevraagd en geactiveerd. Ik kreeg, na plaatsen van de nieuwe SIM, gelijk al een bericht met: "The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance".

Nu zie ik dat ook geen SIM met een U heb gekregen, maar enkel met V2. Hij ziet er ook niet uit als de afbeelding eerder in dit draadje. Hoe kan ik dit oplossen?


Nog een kleine toevoeging.. Ik heb geen Mijn Telfort app. Hoe stel ik het in zonder?


Iedereen heeft mijn telfort app die moet je gewoon downloaden en met je inloggegevens van telfort gewoon inloggen.
Iedereen heeft mijn telfort app die moet je gewoon downloaden en met je inloggegevens van telfort gewoon inloggen.

De Telfort app is er niet voor Windows Phone..
De app is er voor Android en IOS.

@2wicked
Inloggen op mijn telfort, onderstaande pagina daarna.
Onderaan zie je 4G versneller, aanklikken en wijzigen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/abonnement.htm
Ik heb geen 4g wel ingesteld maar geen 4g en ook geen 3g meer.
De app is er voor Android en IOS.

@2wicked
Inloggen op mijn telfort, onderstaande pagina daarna.
Onderaan zie je 4G versneller, aanklikken en wijzigen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/abonnement.htm


Ok bedankt. Het werkt nu, ondanks dat ik geen USIM heb.
@Roos
Fyi. Ik heb mijn nieuwe sim vandaag ontvangen maar dat is dus exact dezelfde als ik al had. Dus niet met de chip die jij op de foto hebt gezet. Kan je eens uitzoeken hoe het nu zit?
Reputatie 1
Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte simkaart aan de letter U op de simkaart. Staat er geen U op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.


Dacht vandaag slim te zijn door de 4G versneller aan te zetten. Eind van het verhaal is geen 4G en ook geen werkend 3G meer.
Toestel Iphone 6. IOS laatste update. Simkaart heeft een U.
Melding van Telfort dat 4G gelijk gebruikt kan worden, echter alleen maar Wifi. Vervelend want ik gebruik mobiel internet regelmatig.
Heb ook Telfort stappenplan na gelopen vwb de instellingen. Toestel uit/aan gezet. Helaas.
Abonnement is al 21 maanden oud.
Wie o wie weet het
Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte simkaart aan de letter U op de simkaart. Staat er geen U op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.


Dacht vandaag slim te zijn door de 4G versneller aan te zetten. Eind van het verhaal is geen 4G en ook geen werkend 3G meer.
Toestel Iphone 6. IOS laatste update. Simkaart heeft een U.
Melding van Telfort dat 4G gelijk gebruikt kan worden, echter alleen maar Wifi. Vervelend want ik gebruik mobiel internet regelmatig.
Heb ook Telfort stappenplan na gelopen vwb de instellingen. Toestel uit/aan gezet. Helaas.
Abonnement is al 21 maanden oud.
Wie o wie weet het


Mij losde de probleem op toen ik in de instelling mobiel internet blokkerde en aanzetten.
Reputatie 1
Heb ik ook al gedaan mobiel internet uit en weer aan zetten. uiteindelijk geprobeerd 4G weer uit te zetten zodat ik misschien 3G wat altijd wel goed heeft gewerkt weer terug zou hebben, maar dat lukt niet 4G blijft aan staan.
Morgen maar eens kijken of ik contact met Telfort kan krijgen, hoewel ik dat dure 0900 nr belachelijk vind.
Reputatie 8
Badge +17
Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte simkaart aan de letter U op de simkaart. Staat er geen U op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.


Dacht vandaag slim te zijn door de 4G versneller aan te zetten. Eind van het verhaal is geen 4G en ook geen werkend 3G meer.
Toestel Iphone 6. IOS laatste update. Simkaart heeft een U.
Melding van Telfort dat 4G gelijk gebruikt kan worden, echter alleen maar Wifi. Vervelend want ik gebruik mobiel internet regelmatig.
Heb ook Telfort stappenplan na gelopen vwb de instellingen. Toestel uit/aan gezet. Helaas.
Abonnement is al 21 maanden oud.
Wie o wie weet het


Log even in op je telfort Mobiel en dan blokkades aanklikken en daar staat o.a. mobiel internet en als daar het vakje toestaan blauw is moet je op bokkade klikken en vervolgens bevestigen.

Dan moet mobiel internet het weer doen zoniet zet je toestel uit en weer aan
Reputatie 8
Badge +17
Heb ik ook al gedaan mobiel internet uit en weer aan zetten. uiteindelijk geprobeerd 4G weer uit te zetten zodat ik misschien 3G wat altijd wel goed heeft gewerkt weer terug zou hebben, maar dat lukt niet 4G blijft aan staan.
Morgen maar eens kijken of ik contact met Telfort kan krijgen, hoewel ik dat dure 0900 nr belachelijk vind.


De kosten voor het bellen zijn 0,50 ct per gesprek + de gebruikelijke belkosten
Reputatie 1
Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte simkaart aan de letter U op de simkaart. Staat er geen U op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.


Dacht vandaag slim te zijn door de 4G versneller aan te zetten. Eind van het verhaal is geen 4G en ook geen werkend 3G meer.
Toestel Iphone 6. IOS laatste update. Simkaart heeft een U.
Melding van Telfort dat 4G gelijk gebruikt kan worden, echter alleen maar Wifi. Vervelend want ik gebruik mobiel internet regelmatig.
Heb ook Telfort stappenplan na gelopen vwb de instellingen. Toestel uit/aan gezet. Helaas.
Abonnement is al 21 maanden oud.
Wie o wie weet het


Log even in op je telfort Mobiel en dan blokkades aanklikken en daar staat o.a. mobiel internet en als daar het vakje toestaan blauw is moet op bokkade aanklikken en vervolgens bevestigen.

Dan moet mobiel internet het weer doen zoniet zet je toestel uit en weer aan

vakje was blauw, nu niet meer en uit/aan gezet maar geen mobiel internet helaas
Reputatie 1
Om 4G te kunnen gebruiken, moeten je telefoon en je simkaart geschikt zijn voor 4G. Kijk hieronder of je simkaart en telefoon geschikt zijn voor 4G.

Volg de 3 stappen:
1. De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp die onder deze lijst staat

2. Je herkent een geschikte simkaart aan de letter U op de simkaart. Staat er geen U op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Je kunt 4G aanzetten via de Mijn Telfort app.

Lukt het niet om 4G te activeren met behulp van deze stappen? Laat hieronder een bericht achter.


Dacht vandaag slim te zijn door de 4G versneller aan te zetten. Eind van het verhaal is geen 4G en ook geen werkend 3G meer.
Toestel Iphone 6. IOS laatste update. Simkaart heeft een U.
Melding van Telfort dat 4G gelijk gebruikt kan worden, echter alleen maar Wifi. Vervelend want ik gebruik mobiel internet regelmatig.
Heb ook Telfort stappenplan na gelopen vwb de instellingen. Toestel uit/aan gezet. Helaas.
Abonnement is al 21 maanden oud.
Wie o wie weet het


Log even in op je telfort Mobiel en dan blokkades aanklikken en daar staat o.a. mobiel internet en als daar het vakje toestaan blauw is moet op bokkade aanklikken en vervolgens bevestigen.

Dan moet mobiel internet het weer doen zoniet zet je toestel uit en weer aan

vakje was blauw, nu niet meer en uit/aan gezet maar geen mobiel internet helaas


Kom trouwens net tot de ontdekking dat ik niks kan wijzigen. als ik er op klik zegt hij wijzigingen gelukt, maar als ik naar privacy ga en weer terug naar blokkade dan staat ie weer gewoon zoals hij stond. Werkt lekker
Reputatie 1
@jimny heeft mij de oplossing gegeven om bij blokkades het blokje van mobiel internet toestaan wit moet zijn, dit werkt gek genoeg voor mij.
Mijn verlenging is vorige week ingegaan. Ik heb alle aan gegeven stappen gevolgd. Maar nog steeds heb ik geen 4G. Kunnen jullie mij helpen?
Reputatie 1
Ook ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen, en na alles doorlopen te hebben lukt het mij niet om 4g aan het werk te krijgen. Als ik hem echter weer op 3g wilt zetten dan wordt hij geblokkeerd om dat ik 1 keer per maand een wijziging mag doen. En een 0900 nummer bellen als vaste klant vind ik belachelijk. ben benieuwd hoe dit door Telfort wordt opgelost.

Er zou op de kaart een U moeten staan maar dat staat er niet op wel staat er V2 naast telfort logo en daar boven een teken met 4 haakjes van klein naar groot

Op de aanvraag pagina staat vraag hier telfort post paid nfc aan

Op de foto bijgevoegd zie je de simkaart. nummer van sim is voor foto weg gehaald
Reputatie 1
Ook lukt het mij niet om G4 aan te zetten, met mijn nieuwe simkaart waarop V2 genoteerd staat volgens Telfort moet er een U op staan?
Helaas vanaf vandaag ook geen G 3 meer, zelfs helemaal geen internet meer, lekker mobiel
Badge +13
Laatste update: 19 september 2016
De onderstaande storing speelt niet langer. De 'Blokkades'-instelling zou inmiddels juist moeten staan.

-----------------

Let op! Het kan voorkomen dat er een instelling in Mijn Telfort niet juist staat. Werkt mobiel internet helemaal niet meer nadat je 4G hebt aangezet, voer dan de onderstaande instructie uit:

Zet ‘Mobiel internet’ op ‘Toestaan’
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Ga naar 'Instellingen'.
3. Controleer of 'Toestaan' bij 'Mobiel internet' aan staat.
4. Herstart (nogmaals) je telefoon.
Het kan, nadat je deze stappen hebt doorlopen, een half uur tot een uur duren voordat 4G werkt.

Reputatie 1
Thx Jurgen, mijn internet verbinding doet het weer, kun je me ook berichten als op de simkaart V2 genoteerd staat deze ook geschikt is voor G4.
Of moet er een kaart in met daarop genoteerd een U.
Nogmaals dank voor je hulp.

Grt,
Bodan
Mijn verlenging is vorige week ingegaan. Ik heb alle aan gegeven stappen gevolgd.
Maar nog steeds heb ik geen 4G!
Kunnen jullie mij helpen? !
Badge +13
Mocht het na alle stappen in dit topic nog steeds niet lukken, geef dan hieronder aan:
1) Welke stappen heb je precies gevolgd?
2) Wat gaat er fout, wat zie je op je telefoon en op Mijn Telfort?

Hoe preciezer je dit beschrijft, hoe beter. Screenshots zijn welkom!
Ik heb de stappen ondernomen om te
Juiste sim kaart- heb ik
Mobiel- iPhone 6S is ook goed
In de ap mijn Telfort staan de schuitjes ook goed
Telefoon is aan en uit geweest. Gister vanmorgen en zojuist nog.
En in mijn regio is ook gewoon 4G (Hoogvliet)
En nu?
Badge +13
Ik heb de stappen ondernomen om te
Juiste sim kaart- heb ik
Mobiel- iPhone 6S is ook goed
In de ap mijn Telfort staan de schuitjes ook goed
Telefoon is aan en uit geweest. Gister vanmorgen en zojuist nog.
En in mijn regio is ook gewoon 4G (Hoogvliet)
En nu?

Ziet 'Blokkades' er voor jou uit zoals het bovenstaande plaatje?
Ja zo ziet blokkades eruit en hb wel gewoon 3G

Reageer