Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57415 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Badge +1
Hoi Rolandia,

Ik heb het voor je nagekeken en de 4G staat er gratis op! 🙂
Reputatie 1
Ook ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen, en na alles doorlopen te hebben lukt het mij niet om 4g aan het werk te krijgen. Als ik hem echter weer op 3g wilt zetten dan wordt hij geblokkeerd om dat ik 1 keer per maand een wijziging mag doen. En een 0900 nummer bellen als vaste klant vind ik belachelijk. ben benieuwd hoe dit door Telfort wordt opgelost.

Er zou op de kaart een U moeten staan maar dat staat er niet op wel staat er V2 naast telfort logo en daar boven een teken met 4 haakjes van klein naar groot

Op de aanvraag pagina staat vraag hier telfort post paid nfc aan

Op de foto bijgevoegd zie je de simkaart. nummer van sim is voor foto weg gehaald
Reputatie 6
Badge +7
Daar zal Telfort naar moeten kijken. maar waar staat dat bedrag dan voor zal toch ook wel aangeven staan ?
@Divemaster,

Ik heb je berichtje ontvangen, dank hiervoor! 🙂 4G heb ik aan kunnen zetten. Start de telefoon nu nog eens opnieuw op dan ben ik erg benieuwd of het nu wel werkt! :)

Beste Leon,
4G inderdaad nu wel beschikbaar ook op mijn toestel, hartelijk dank voor de hulp. Vraag alleen als ik een keer wat wil veranderen in mijn bundel of ik dan iedere keer veroordeeld ben tot contact opnemen met dit forum, de website blijft maar staan te wachten wijzigingen abonnement zonder verder te gaan.

Gr Johan
Reputatie 1
Ook lukt het mij niet om G4 aan te zetten, met mijn nieuwe simkaart waarop V2 genoteerd staat volgens Telfort moet er een U op staan?
Helaas vanaf vandaag ook geen G 3 meer, zelfs helemaal geen internet meer, lekker mobiel
Mijn sim kaart was niet geschikt, heb met jullie actie een nieuwe aangevraagd, activeren lukt niet, blijf een foutmelding krijgen. Kunnen jullie dit oplossen?
Badge +1
@Boerekat,

Bedankt voor je privéberichtje! Ik heb de instellingen voor je nagekeken en alles staat nu goed. Jij hebt mij daarop laten weten dat het inderdaad nu werkt bij je moeder! :)

Mocht je nog iets anders kwijt willen of een andere vraag hebben, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

P.S. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Daar help je mij enorm mee! 🙂
Ik kreeg een mailtje van Telfort dat ik als vaste klant gratis 4G krijg en dat ik het in de Telfort app moet aanzetten. Als ik dat doe staat er inderdaad €0 maar mijn maandbedrag gaat van €32 naar €42 hoe kan dat dan? Moet ik dan de vorige maanden dan alsnog betalen ofzo?
Badge +1
Hoi Johan,

Wat fijn dat de 4G het nu doet! :D

Wat je aanvullende vraag betreft wil ik je vragen om daar een nieuw topic voor aan te maken. Als je me een seintje geeft per privébericht wanneer het is gelukt dan pak ik 'm daar verder op. Zo vervuilen we niet dit topic dat specifiek bestemd is voor het 4G verhaal. 🙂
Waar ik gisteren achter ben gekomen in mijn speurtocht naar 4G is het volgende:

Na alle ondersteuning van de helpdesk, resetten instellingen, andere kaart, opnieuw starten, enz.... Heb ik bij toeval mijn toegangspunt verwijderd. Deze opnieuw, handmatig ingesteld en hoppa weer op 4G.

Groet,
Wickie
Bij mij heeft 4G ook even gewerkt maar inmiddels ook al tijdje niet meer. Alle instellingen lijken goed (Samsung Galaxy S7 met een geschikte simkaart).

telefoon staat op auto connect met 4g/3g/2g maar regelmatig alleen ene "H+" verbinding en helemaal geen 4G meer.

Enig idee?
Reputatie 4
Badge +10
@Manonvhp,

Goed om te lezen dat je 4G op je telefoon hebt. Graag gedaan!
Vandaag overgestapt naar Telfort gemaakt maar super traag (lees geen internet) met 4G. Er staat 4G bij notificatiebalk maar er gebeurt niks. Nu lees ik hier dat er een U op de simkaart moet staan. Die kan ik niet vinden. Is V2 ook goed? Anders heb ik dus een verkeerde kaart van telfort gekregen. Kan ik dit ergens checken?
Badge +13
Laatste update: 19 september 2016
De onderstaande storing speelt niet langer. De 'Blokkades'-instelling zou inmiddels juist moeten staan.

-----------------

Let op! Het kan voorkomen dat er een instelling in Mijn Telfort niet juist staat. Werkt mobiel internet helemaal niet meer nadat je 4G hebt aangezet, voer dan de onderstaande instructie uit:

Zet ‘Mobiel internet’ op ‘Toestaan’
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Ga naar 'Instellingen'.
3. Controleer of 'Toestaan' bij 'Mobiel internet' aan staat.
4. Herstart (nogmaals) je telefoon.
Het kan, nadat je deze stappen hebt doorlopen, een half uur tot een uur duren voordat 4G werkt.

Leon, bedankt voor het uitzoeken. Goed nieuws. Top!
Nee, staat dus niet gespecificeerd. Bij versneller aanzetten staat 0,00 en 30 voor abo. Als ik dan naar volgende pagina ga staat er 49 als maandelijkse kosten en alleen akkoord als optie. Heb proces meerdere malen doorlopen en opties gecheckt, blijft niet kloppen.
Ik heb van alles geprobeerd maar alsnog krijg ik geen 3G en 4G ik woon in de regio van Rotterdam
Reputatie 6
Badge +7
Tja dat is inderdaad raar daar moet Telfort maar eens naar kijken misschien is het handig als je even bel daarmee wordt je het snelst geholpen.

PS: Als je dat doet geef even de uitslag hier misschien dat andere mensen daar ook wat aan hebben.
Dank, ik wacht nog even af. Ik behoor bij de club die uit principe niet naar een duur 0900 klantenservice ga bellen 🙂
Leon,
Privebericht verzonden
Reputatie 1
@55marathon,

Als je je telefoon uitschakelt en opnieuw aanmaakt moet 4G het dan doen. In afwachting van jouw bevestiging.

Inderdaad! Ik heb nu 4g.

Wat was het nu uiteindelijk dan? Volgens mij en je collega aan de telefoon stond alles goed?
Reputatie 6
Badge +7
Dat kan ik begrijpen. 😉

Reageer