Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken



Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Wat balen LaunchHost! Heb je dit nergens, of op een specifieke locatie/locaties? En merk je verschil met binnen en buiten? Wil je mij een privébericht toesturen met je adresgegevens en je 06-nummer? Bedankt!
Badge
Ik heb een geschikt toestel (Huawei p8 lite), sim kaart met contactloos logo en 4g al lange tijd aan staan in mn abonnement en alle stappen voor de juiste instellingen doorlopen (inclusief telefoon uit en aan doen), maar ik heb nog nooit 4g verbinding gehad (ik zie het nooit in de status balk van Android en bij data usage monitor nog nooit 4g verbruik gezien).
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kalkoenman, graag je telefoon uitschakelen en daarna opnieuw aanmaken. Als het goed is moet 4G het dan wel doen. Kun jij dit bevestigen?
Badge
Stephen - Telfort schreef:

Hallo Kalkoenman, graag je telefoon uitschakelen en daarna opnieuw aanmaken. Als het goed is moet 4G het dan wel doen. Kun jij dit bevestigen?



Ja nu werkt het inderdaad wel. Bedankt!
Sinds onze verhuizing heb ik geen 4g meer. Via de Telfort app zie ik dat de versneller wel aan staat. Hopelijk kan iemand me helpen
Mischien dat de dekkings kaart daar mee helpt je kan net buiten het ideale bereik wonen. https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Dubbel fout tijdens het posten.
Ben verhuisd binnen hetzelfde dorp. B:). Verwacht eerder iets in het abonnement
Ik heb de bovenstaande tips uitgevoerd en gecontroleerd en dat klopt allemaal, maar nog steeds geen 4G..

Wifi doet het overigens wel en een familie lid van mij heeft exact de zelfde telefoon en daar deed deze het gelijk.

Ik hoop dat jullie mij van een oplosing kunnen voorzien aan gezien ik wel gewoon elke maand voor het internet moet betalen..
Reputatie 7
Badge +13
Hoi LizLieke, welkom terug. Onder jouw mobiele nummer zie ik dat je internet uit staat. Daarom zie je ook nog geen 4G in je telefoon. Dit kan ik voor je aanpassen, maar hiervoor wil ik wat gegevens met je controleren. Kan je mij een bericht met je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Na deze controle kan ik het internet aan zetten voor je. Dan zal je ook 4G in je scherm zien. Zo niet, loop dan nog eens de instellingen in de Toestelhulp na.
Wieger - Telfort schreef:

Hoi LizLieke, welkom terug. Onder jouw mobiele nummer zie ik dat je internet uit staat. Daarom zie je ook nog geen 4G in je telefoon. Dit kan ik voor je aanpassen, maar hiervoor wil ik wat gegevens met je controleren. Kan je mij een bericht met je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Na deze controle kan ik het internet aan zetten voor je. Dan zal je ook 4G in je scherm zien. Zo niet, loop dan nog eens de instellingen in de Toestelhulp na.



Bericht gestuurd!
Reputatie 7
Badge +13
Dankjewel! Ik had je op je privébericht al gereageerd. Internet staat nu weer aan voor je!
Mijn 4g werkt al maanden niet,
Heeft het 2a3 maanden gedaan maar hij pakt hem gwn niet.
Ik heb ook al een nieuwe simkaart en inmiddels een andere telefoon die het ook ondersteund
3g werkt prima.

Aanmelden op het 4g netwerk van kpn werkt ook niet
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Peter, ik je netwerkinstellingen voor je gereset. Als je je toestel uit- en aanzet, dan verwacht ik dat je 4G weer werkt. Kan je me laten weten of je weer 4G in je toestel ziet?
Ik kan mijn simkaart niet activeren via mijn telfort. Kan wel bellen en gebeld worden maar heb nog geen 4G terwijl ik wel de stappen heb doorgenomen. Kunt u mijn 4G activeren?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Melch1234, het moment dat je kan bellen en gebeld kan worden, dan is je simkaart geactiveerd. Ik zie dat je simkaart ook goed geactiveerd is op 16 februari. Het lijkt me dan eerder met je toestelinstellingen samen te hangen. Heb je je telefoon al een keer herstart, nadat je de simkaart er in hebt geplaatst? Ook kan het raadzaam zijn je toestelinstellingen te controleren. Staan die nog helemaal goed?
Hallo Wieger, mijn instellingen heb ik gecontroleerd en herstart maar krijg nog steeds geen mobiel internet, wel WIFI. Mijn toestel is een doogee s60
Reputatie 8
Badge +11
Melch1234 schreef:

.... dopgee s60....


Ik gok Doogee s60, maar dat terzijde. Probeer eens via Draadloos en netwerken het netwerk te resetten.
Na Resetten nog steeds geen mobiel internet. Zie wel 4G op mijn toestel
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Melch1234, een tweede controle leert mij dat het onderdeel voor mobiel internet voor jou nog niet volledig is geactiveerd. Dit moeten mij collega´s handmatig nog herstellen voor je. Dit verzoek heb ik aan hen doorgezet. Als ik bericht van hen terug heb, dan deel ik het met je. Tot die tijd werkt je mobiele internet jammer genoeg nog niet. 😞
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Melch1234, je abonnement is nu geactiveerd. Als je over een kwartier je toestel herstart, dan kan je internetten. 😳
Thanks Wieger, 4G werkt !

Reageer