Sticky

[Tips van Telfort] 4G aanzetten en gebruiken

• 8 november 2016
  • 247 reacties
  • 57599 keer bekeken

Badge +13
Laatste update: 6 februari 2017

Lukt het niet om 4G te gebruiken? Lees hieronder een drietal tips. Een uitgebreidere beschrijving van deze stappen vind je op onze servicepagina '4G aanzetten en gebruiken'.

De drie belangrijkste tips

1. Check of je telefoon geschikt is voor 4G
De meeste mobiele telefoons zijn geschikt voor 4G. Staat jouw toestel niet in het lijstje op deze pagina? Volg dan de stappen in de toestelhulp.

2. Controleer je simkaart
Je herkent een geschikte 4G simkaart aan de letter U of de 4 streepjes boven het Telfort logo op de simkaart. Staat er geen U of 4 streepjes op je simkaart? Dan heb je een nieuwe simkaart nodig. Als je een abonnement hebt bij Telfort bestel je deze gratis via Mijn Telfort. Als je de simkaart ontvangt, activeer je hem om hem te kunnen gebruiken.

3. Zet 4G aan via de Mijn Telfort app
Klik in Mijn Telfort op het winkelwagentje en zet de 4G internetversneller aan. Klik daarna op ‘Volgende’. Lukt het niet om in te loggen op Mijn Telfort? Stel dan je wachtwoord opnieuw in.

Na de bovenstaande tips ...

Heb je 4G nét aangezet? Wacht dan 24 uur en zet na die 24 uur je toestel uit en weer aan.
Check of de instellingen op je telefoon goed staan. Ga voor een instructie via toestelhulp naar internet handmatig instellen, bijvoorbeeld voor de iPhone 6.

Tips opgevolgd, maar nog geen 4G? Laat hieronder een bericht achter en vul je klantnummer en mobiele telefoonnummer in in je forumprofiel.

247 reacties

Ik kreeg een mailtje van Telfort dat ik als vaste klant gratis 4G krijg en dat ik het in de Telfort app moet aanzetten. Als ik dat doe staat er inderdaad €0 maar mijn maandbedrag gaat van €32 naar €42 hoe kan dat dan? Moet ik dan de vorige maanden dan alsnog betalen ofzo?
Vandaag overgestapt naar Telfort gemaakt maar super traag (lees geen internet) met 4G. Er staat 4G bij notificatiebalk maar er gebeurt niks. Nu lees ik hier dat er een U op de simkaart moet staan. Die kan ik niet vinden. Is V2 ook goed? Anders heb ik dus een verkeerde kaart van telfort gekregen. Kan ik dit ergens checken?
Ik heb van alles geprobeerd maar alsnog krijg ik geen 3G en 4G ik woon in de regio van Rotterdam
Reputatie 1
Badge
@Pandora42, ik raad je aan om je factuur af te wachten. Het kan zijn dat je nu een kostenplaatje ziet zonder 100% korting op je 4G bundel, die korting staat straks wel op je factuur.

@FlawLess, onze nieuwe abonnementen hebben standaard een usim. Je herkent de usim aan het soort chip:

.
Als de snelheid van het mobiele internet erg traag is kijk dan eens voor tips op onze webpagina.

@LaunchHost, ik heb je vraag al beantwoord in dit topic. 🙂
En als ik dan straks wel moet betalen dan draaien jullie het zeker niet terug of kan ik 4G dan uit zetten?
waar vind ik de 4G versneller in de app?
Onder winkelmandje
Sinds vandaag is mijn verlenging in gegaan, alleen werkt nu mijn 4G als 3G niet meer. Ik heb het toestel opnieuw opgestart, handmatig instellen heeft niet geholpen. 4G staat aan heb nog meer dan voldoende MB'S en ik kan wel gewoon bellen en sms'en hoe kan ik het verder oplossen?
Reputatie 8
Badge +17
Heb je in Mijn Telfort mobiel al gekeken of 4G ook echt aanstaat, zoniet dan kun je hetzelf alsnog aanzetten
Ik heb vandaag de 4g versneller aangezet, alle tips voor instellingen op mijn telefoon op de telfort site gevolgd, in de mail stond dat ik de juiste simkaart had en mijn telefoon werkt met 4g. Vervolgens krijg ik nu als ik mijn mobiele gegevens aan zet 'verbinding verbroken omdat de dienst niet beschikbaar is' te zien. Ik heb wel gewoon een goede verbinding met het telfort netwerk maar kan nu dus helemaal geen gebruik meer maken van mobiele data. Wat kan ik doen?
..
@FlawLess, onze nieuwe abonnementen hebben standaard een usim. Je herkent de usim aan het soort chip:

.

@ Roos
Ziet ernaar uit dat mijn sim niet goed is dan. Ook mijn oude Samsung S2 heeft geen dataverkeer met deze sim.

Reputatie 8
Badge +17
Ik heb vandaag de 4g versneller aangezet, alle tips voor instellingen op mijn telefoon op de telfort site gevolgd, in de mail stond dat ik de juiste simkaart had en mijn telefoon werkt met 4g. Vervolgens krijg ik nu als ik mijn mobiele gegevens aan zet 'verbinding verbroken omdat de dienst niet beschikbaar is' te zien. Ik heb wel gewoon een goede verbinding met het telfort netwerk maar kan nu dus helemaal geen gebruik meer maken van mobiele data. Wat kan ik doen?

Toestel al eens uit en weer aangezet en probeer je via de mobiel in te loggen zo ja probeer het eens op een andere device
Reputatie 1
Badge +1
Hey Pandora42,

Zijn er na het inzien van je factuur nog vragen hierover? :)

@joyce123,FlawLess,Lieke_,Pausje1986 en Launchost,

Zouden jullie je gegevens : 06-nummer, postcode+huisnummer en laatste 3 cijfers van je rekeningnummer in een privébericht naar me toe willen sturen.
Ik ga het dan intern voor jullie nakijken,

Ik hoor het graag van jullie! 🙂
Hey Pandora42,

Zijn er na het inzien van je factuur nog vragen hierover? :)

@joyce123,FlawLess,Lieke_,Pausje1986 en Launchost,

Zouden jullie je gegevens : 06-nummer, postcode+huisnummer en laatste 3 cijfers van je rekeningnummer in een privébericht naar me toe willen sturen.
Ik ga het dan intern voor jullie nakijken,

Ik hoor het graag van jullie! :)

Ik heb een prive bericht al verstuurd.
Reputatie 1
Badge +1
Hey LaunchHost,

Ik heb het helaas niet ontvangen,
Hey LaunchHost,

Ik heb het helaas niet ontvangen,

Hier staat dat ik een prive bericht heb gestuurd naar Marissa van Telfort anders kunt u mij bellen als ik een paar cijfers van me nummer geef.
Reputatie 1
Badge
Mijn toestel is niet geschikt voor 4G, jammer, ik vond het een mooi gebaar 😞
Reputatie 1
Zoals ik lees hebben meer mensen het zelfde probleem, ook bij mij werkt na het ingaan van mijn verlenging het mobiel internet niet meer.
Ook ik heb alle instructies op jullie site gevolgd en inmiddels al 6x mijn S6 herstart maar helaas nog geen mobiel internet.
Reputatie 1
Badge
Hi FlawLess,

Ik raad je aan om een nieuwe simkaart te bestellen, dat is gratis. Je kunt bestellen via Mijn Telfort of de simkaart halen in een Telfortwinkel, neem dan ter controle een geldig legitimatiebewijs en je bankpasmee.

@ LaunchHost,

Je mag ook je naam, postcode en huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen in dit privévenster. Het kan zijn dat een andere moderator je privébericht beantwoord.

Na ontvangst van je gegevens gaan we er mee aan de slag! 🙂
Hi FlawLess,

Ik raad je aan om een nieuwe simkaart te bestellen, dat is gratis. Je kunt bestellen via Mijn Telfort of de simkaart halen in een Telfortwinkel, neem dan ter controle een geldig legitimatiebewijs en je bankpasmee.

@ LaunchHost,

Je mag ook je naam, postcode en huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen in dit privévenster. Het kan zijn dat een andere moderator je privébericht beantwoord.

Na ontvangst van je gegevens gaan we er mee aan de slag! :)

Ik heb de 2de privebericht verstuurd.
Ook ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen, en na alles doorlopen te hebben lukt het mij niet om 4g aan het werk te krijgen. Als ik hem echter weer op 3g wilt zetten dan wordt hij geblokkeerd om dat ik 1 keer per maand een wijziging mag doen. En een 0900 nummer bellen als vaste klant vind ik belachelijk. ben benieuwd hoe dit door Telfort wordt opgelost.

Er zou op de kaart een U moeten staan maar dat staat er niet op wel staat er V2 naast telfort logo en daar boven een teken met 4 haakjes van klein naar groot

Op de aanvraag pagina staat vraag hier telfort post paid nfc aan

Op de foto bijgevoegd zie je de simkaart. nummer van sim is voor foto weg gehaald
Ook ik heb vandaag mijn nieuwe simkaart ontvangen, en na alles doorlopen te hebben lukt het mij niet om 4g aan het werk te krijgen. Als ik hem echter weer op 3g wilt zetten dan wordt hij geblokkeerd om dat ik 1 keer per maand een wijziging mag doen. En een 0900 nummer bellen als vaste klant vind ik belachelijk. ben benieuwd hoe dit door Telfort wordt opgelost.

Er zou op de kaart een U moeten staan maar dat staat er niet op wel staat er V2 naast telfort logo en daar boven een teken met 4 haakjes van klein naar groot

Op de aanvraag pagina staat vraag hier telfort post paid nfc aan

Op de foto bijgevoegd zie je de simkaart. nummer van sim is voor foto weg gehaald

Ik vind het zelfde belachelijk om 0900 nummer te bellen om er naar te kijken wat het probleem is kan smsen en bellen maar geen gebruik van me internet bundel ik wil zelf een bijpassende vergoeding aangezien ik de afgelopen maand 76 euro heb betaald voor extra verbruik geen probleem maar als de dienst dan zo slecht gaat dat ik er zoveel heb betaald slaat nergens op.
Ik kreeg ook een paar dagen geleden het aanbod om gratis 4G te kunnen gebruiken. Ik heb vervolgens een nieuwe SIM aangevraagd en geactiveerd. Ik kreeg, na plaatsen van de nieuwe SIM, gelijk al een bericht met: "The terminal cannot be configured remotely, please contact Customer support for further assistance".

Nu zie ik dat ook geen SIM met een U heb gekregen, maar enkel met V2. Hij ziet er ook niet uit als de afbeelding eerder in dit draadje. Hoe kan ik dit oplossen?
Wachtende op een nieuwe sim heb ik vandaag ineens mobiel dataverkeer. Ik heb niets meer geprobeerd dus misschien hebben ze bij telfort een fout ontdekt. Zullen ze vast niet toegeven. Weinig 4G trouwens maar voor nu goed
Ik heb gewoon weer geen 3G, dit is wel erg.

Reageer