beantwoord

tijdelijk internet in NL

• 15 september 2016
  • 5 reacties
  • 362 keer bekeken

Ik heb een duo-sim telefoon en woon het grootste deel van het jaar in Italie. Op mijn NL sim heb ik een klein abbonnementje van 6 euro per maand voor bellen en sms-en naar NL (omdat dat via mijn IT nummer zo duur is). Graag zou ik af en toe tijdelijk data willen hebben op mijn NL nummer als ik in NL ben. Ik heb vorige keer dat ik naar NL kwam vooraf mijn bundel gewijzigd naar een bundel met internet, maar ik had helaas toch geen internet in NL, dus die wijziging heb ik weer teniet gedaan vanuit Nederland (kreeg daar later nog twee brieven van op mijn Italiaanse adres). Ook heb ik gereageerd op de sms die je krijgt zodra je de grens overgaat, met het versturen van een nummer (ik meen 1255 of zo) naar een sms, zodat je voor 5 euro of voor 7,50 een week internet hebt. Ook toen had ik geen internet (het bedrag is ook niet afgeschreven). Ik had uiteraard mijn twee simkaarten verwisseld in de telefoon, zodra ik het land uit was, want de sim met data werkt slechts op 1 plek. Wat doe ik fout en hoe kan ik wel zorgen dat ik tegen betaling op mijn NL nummer wel tijdelijk data ontvang? Data gebruik op mijn IT nummer in het buitenland is nog steeds ongelooflijk duur.
icon

Beste antwoord door Stephen 17 september 2016, 13:14

Hallo Claudia, welkom op het forum! Je kunt alleen van mobiel internet gebruik maken als er ook een internet bundel bij je abonnement is inbegrepen. Wellicht is het handig om over te stappen naar een sim only abonnement met data. Voor meer informatie klik hier. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zo niet, dan zie ik graag je vragen of opmerkingen tegemoet.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Claudia, welkom op het forum! Je kunt alleen van mobiel internet gebruik maken als er ook een internet bundel bij je abonnement is inbegrepen. Wellicht is het handig om over te stappen naar een sim only abonnement met data. Voor meer informatie klik hier. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Zo niet, dan zie ik graag je vragen of opmerkingen tegemoet.
Dankjewel voor je antwoord Stephen. Dus als ik hier in Italië via mijn telfort mijn abonnement verander in een data abonnement (voor 1 maand en daarna weer terug naar alleen bellen en sms), dan heb ik volgende week data in NL? Op voorwaarde dat ik de simkaarten in mijn telefoon verwissel uiteraard. Als dit zo is, dan doe ik dat.
Reputatie 8
Badge +16
Dankjewel voor je antwoord Stephen. Dus als ik hier in Italië via mijn telfort mijn abonnement verander in een data abonnement (voor 1 maand en daarna weer terug naar alleen bellen en sms), dan heb ik volgende week data in NL? Op voorwaarde dat ik de simkaarten in mijn telefoon verwissel uiteraard. Als dit zo is, dan doe ik dat.

Klopt! Mocht je nog steeds geen internet hebben dan kun je mij een berichtje sturen. 🙂
Reputatie 1
Ik heb een sim only abonnement voor bellen en sms. Ik wil nu ook een maand internetten. Ik kan dit volgens de winkel aanzetten en eind van de maand weer uit.Heb ik dan na mijn Vakantie weer internet nodig dan kan ik het weer aanzetten. Hoe lang van te voren moet je het weer uitzetten? Of gaat dit direct. En kan ik 500 mb nemen en dan weer uit naar nul.
Reputatie 1
Hetzelfde probleem als claudiadewaard had ik toen ik binnen Nederland op vakantie ging. Ik heb geen mobiele data bij mijn abonnement, omdat ik het toestel thuis op mijn eigen wifi gebruik. Ik wijzigde mijn abonnement niet voordat ik vertrok, omdat ik vertrouwde op de wifi op de camping. Die bleek absurd duur te zijn en ik vroeg daarom bij Telfort met een SMS een EU bundel van 5 Euro voor een week internet aan. Ik hoefde toch alleen maar mijn webmail te checken, meer niet. Maar die bundel werkte niet, terwijl er wel een provider binnen bereik was, KPN dus dat moest geen probleem zijn. De bundel staat nu wel op mijn factuur, maar ik heb er geen bitje van gebruikt. Wat was nu de oorzaak dat de bundel niet werkte? Mijn standaard abonnement zonder mobiele data? Of het gebruik binnen Nederland?