beantwoord

Thuis en heel veel andere plaatsen geen 4G

• 24 oktober 2019
  • 13 reacties
  • 247 keer bekeken

Ik heb nu een iPhone X waarop ik maar heel mondjes maat 4G heb. De iPhone 8 die ik (ook nog) heb heeft ook heel slecht 4G bereik. Hierdoor heb ik dan tijdens het bellen ook heel slecht bereik en hoort degene aan de telefoon mij niet of heel slecht. Ik moet dan naar buiten gaan om het gesprek verder op een fatsoenlijke manier te volgen. Echter met mijn werk telefoon (ook een iPhone 8) heb ik met Vodafone wel 4G in mijn appartement. Hoe is dit te verklaren?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 6 november 2019, 09:22

@Priscilla1977 Jammer dat het vervangen van de simkaart geen verschil maakt en dat je niet kon bellen afgelopen weekend. Dan weten we in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt. Ik zie dat je intussen ook contact gehad hebt met de klantenservice, en dat je met je toestel langs de winkel zou gaan. Klopt dit, en zo ja, laat je weten wat er uit gekomen is?

Wat ik nog voor je kan doen, is een melding aanmaken voor de Technische Dienst. Zij kijken het bereik en de verbinding dan na, en onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de verbinding te verbeteren.

Bekijk reactie

13 reacties

Ook ik heb nu een iPhone X waarop ik maar heel mondjes maat 4G heb. De iPhone 8 die ik (ook nog) heb heeft ook heel slecht 4G bereik. Hierdoor heb ik dan tijdens het bellen ook heel slecht bereik en hoort degene aan de telefoon mij niet of heel slecht. Ik moet dan naar buiten gaan om het gesprek verder op een fatsoenlijke manier te volgen. Echter met mijn werk telefoon (ook een iPhone 😎 heb ik met Vodafone wel 4G in mijn appartement. Hoe is dit te verklaren?

Admin: Reactie toegevoegd aan je bestaande topic

Reputatie 8
Badge +11

Meest waarschijnlijke is een slechte dekking van de KPN-masten op jouw adres. Dit kan door een storing komen of doordat ze anders geplaatst zijn.

Via onderstaande link kun je kijken of de dekking goed zou moeten zijn. Zo ja, dan is er mogelijk een storing:

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Denk niet dat dat het is. Dan zou er iedere dag storing moeten zijn.  Vanmorgen kwam ik in een dieptepunt met eerst helemaal geen bereik, en daarna alleen maar edge. Volgens de dekkingskaart zou ik overal 4g moeten hebben maar helaas. 

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @Priscilla1977, ik begrijp dat je niet overal 4G hebt en vooral thuis geen goed bereik hebt, dat is niet fijn. Ik begrijp dat de dekking op de site aangeeft dat het wel goed zou moeten zijn. Dat is gek, goed dat je het laat weten. We helpen je hier graag verder.

Ik begrijp dat je er vooral thuis last van hebt, maar ook op andere plaatsen. En ik lees dat je twee iPhones hebt thuis. Heb je al eens getest, of kun je testen, hoe het gaat als je jouw simkaart in het andere toestel plaatst? Ik ben benieuwd of je bereik dan hetzelfde of beter is? 

Ik heb mijn simkaart in beide toestellen geprobeerd maar het maakt geen verschil. 

Reputatie 8
Badge +9

@Priscilla1977 Fijn dat je het hebt geprobeerd, goed om te weten dat het geen verschil maakt. Je hebt dus twee iPhones thuis waarop het bereik slecht is. Gebruik je deze beide telefoons via een Telfort abonnement? Hoe is je verbinding op andere plaatsen buitenshuis?

Kan je voor mij ook je postcode, huisnummer en mobiele nummer(s) in je forumprofiel zetten? Dan kan ik je gegevens erbij pakken, dat is wel zo makkelijk :slight_smile:

Heb mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Mijn iPhone X gebruik ik met mijn Telfort abonnement en mijn iPhone 8 gebruik ik met een abonnement van Vodafone voor het werk

Reputatie 8
Badge +9

@Priscilla1977 Dankjewel voor het invullen van je gegevens. Het lijkt me een goed idee om jouw simkaart te vervangen en te proberen hoe het gaat met een nieuwe. Ik kan een naar je opsturen, dan ontvang je deze binnen ongeveer twee werkdagen via de post thuis. De andere optie is dat je een nieuwe simkaart ophaalt in een KPN winkel in je buurt. Als je die mogelijkheid hebt, dan is dat de snelste manier om aan een nieuwe simkaart te komen. Wat heeft je voorkeur?

In mijn omgeving zit niet direct een KPN winkel in de buurt, wel hebben we bijvoorbeeld een PhoneHouse. Weet niet of het daar ook kan. Als het alleen bij een KPN winkel kan dan zou ik er graag 1 opgestuurd willen hebben.

Reputatie 8
Badge +9

@Priscilla1977 Ik weet niet zeker of ze ook vervangende simkaarten bij de Phone House hebben. Ik vraag een nieuwe simkaart voor je aan! Je ontvangt 'm zo snel mogelijk via de post thuis. Vergeet niet om 'm na ontvangst even online te activeren

Laat je weten of het is gelukt en hoe het met je verbinding gaat met de nieuwe simkaart?

Helaas is de verbinding met de nieuwe simkaart bij mij thuis gewoon hetzelfde. Ook nu heb ik thuis of 3G, E of geen service. 

Dit weekend kon ik ook weer niet bellen of gebeld worden. 

Reputatie 8
Badge +9

@Priscilla1977 Jammer dat het vervangen van de simkaart geen verschil maakt en dat je niet kon bellen afgelopen weekend. Dan weten we in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt. Ik zie dat je intussen ook contact gehad hebt met de klantenservice, en dat je met je toestel langs de winkel zou gaan. Klopt dit, en zo ja, laat je weten wat er uit gekomen is?

Wat ik nog voor je kan doen, is een melding aanmaken voor de Technische Dienst. Zij kijken het bereik en de verbinding dan na, en onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de verbinding te verbeteren.

Reageer