beantwoord

Telfort mobiel uitgaande mail werkt niet

• 12 augustus 2015
  • 84 reacties
  • 7196 keer bekeken

Toon het eerste bericht

84 reacties

@Marrich77: Nee, bij mij werkt het ook nog steeds niet. Maar ik heb het min of meer opgegeven. Ik heb al besloten om naar een andere mobiele telefonie provider over te stappen als mijn contract verlopen is.
Ik heb een klacht ingediend en op een of andere weigert telfort hier op in te gaan. Eerste bericht binnen 10 dagen ontvangen echter niets over de compensatie. Hierop weer een reactie gestuurd dat ik een reactie wil over de compensatie en daarnaast de geboden oplossing was geen oplossing. Ik zou binnen 7 dagen een bericht ontvangen echter nog steeds niets gehoord......telfort waar blijven jullie nu ..........uit fatsoen heb ik gewacht echter duurt het nu zo lang dat ik het maar openbaar maak.
Badge
Ik heb zelf geen problemen met uitgaande @telfort e-mail op mijn iPhone. Ik gebruik de smtp van Telfort zelf. Nu ben ik gaan controleren waarom het bij mij wel werkt en bij de meeste blijkbaar niet.

Ik ben erachter gekomen als ik het instel als POP dat het niet meer werkt. Continu "relaying is niet toegestaan" error. Hieronder een stappenplan om je @telfort.nl als IMAP in te stellen.

Eerst gaan we het bestaande account uitschakelen. Dit doe je via Instellingen > Mail, contacten en agenda > Naam account > Schakelaar bij account zet je uit (grijs). Tik vervolgens op Gereed.

Tik op Nieuw account.
Tik op Anders.
Tik op Voeg mailaccount toe.

In het volgende scherm vul je daar de naam, e-mail, wachtwoord en omschrijving van het account in.
Tik daarna op Volgende. Het account wordt gecontroleerd.

Dan kan je kiezen tussen IMAP en POP. Kies hier voor IMAP.
Tik naast Hostnaam bij Server inkomende post en vul de gegevens in.
Bij Server uitgaande post hoef je alleen smtp.telfort.nl in te vullen.
Tik op Volgende
Je krijgt de vraag of je het account zonder SSL wil configureren. Tik op Ja.

Het account wordt nu gecontroleerd. Dit kan een minuut of 2 duren.
In het volgende scherm tik je op Bewaar en het account wordt toegevoegd. Je komt weer uit bij Mail, contacten en agenda.

Tik op het net aangemaakte account en onderaan tik je op Geavanceerd.
Scroll naar beneden en bij inkomend instellingen moet SSL uit staan. 
Rest mag blijven staan en tik links boven op account.

Tik vervolgens op SMTP. Onder Hoofdserver staat een smtp ingevuld (smtp.telfort.nl) en tik daar op.
Gebruik SSL schakel je uit.
Serverpoort zet je op 25.
Tik daarna op Gereed > Account> Gereed.
Als het goed is heb je nu het account ingesteld als IMAP. 

Open de mailapp van iOS.
Tik op het net aangemaakte account. Als het goed is zal je daar al e-mails zien staan of verschijnen.
Maak een e-mail aan en stuur die naar jezelf.

Ik ben benieuw of dit voor jullie ook werkt. :)

Werkt bij mij dus niet wel met WiFi maar niet met 3G Ik heb een iPhone 4S En doe het dus nu met mijn iCloud of Hotmail account.
Zoals beloofd zou ik bij eventuele wijzigingen dit met jullie delen. Ik ben vanmiddag gebeld door telfort (Viktor) zij kwamen voor mij
met de oplossing (samsung Note). Daarnaast hebben ze me een compensatie gegeven voor het ongemak (het bedrag was nog niet eens relevant was meer een principe kwestie omdat het zolang duurde).
Hieronder de oplossing voor mijn probleem:8
Reputatie 1
Zoals beloofd zou ik bij eventuele wijzigingen dit met jullie delen. Ik ben vanmiddag gebeld door telfort (Viktor) zij kwamen voor mij
met de oplossing (samsung Note). Daarnaast hebben ze me een compensatie gegeven voor het ongemak (het bedrag was nog niet eens relevant was meer een principe kwestie omdat het zolang duurde).
Hieronder de oplossing voor mijn probleem:8

Dit werkt volgens mij alleen als je een KPNmail of Telfortmail account hebt.. klopt dit ?
Voor alle anderen werkt dit dus niet.
Hallo, ik ben hier niet zo in thuis maar ik heb een tiscali en telfort email adres. Wellicht een antwoord op je vraag
anders weet ik het niet en kan iemand anders je vraag beantwoorden. Gr Mikel
kleine aanvulling voor de volledigheid zowel bij mijn Tiscali als bij mijn Telfort mail werkt het.
Reputatie 1
Tiscali = Telfort = KPN
Logisch dat het dan werkt.

Mijn vraag is beantwoord.
Dank voor de reactie.
Reputatie 1
Ik heb wat lopen stoeien en heb voor mij de oplossing. De voorwaarde is dat je huidige mail provider SMTP relaying toestaat vaak in combinatie met authenticatie. (inloggen met loginnaam en wachtwoord van de je mail account)
Mijn provider(s) staan dit sinds kort toe.

zie ook https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/e-mail-versturen-via-mobiele-netwerk-51340/index3.html#post458518

Reageer