beantwoord

Telfort mobiel uitgaande mail werkt niet

• 12 augustus 2015
  • 84 reacties
  • 7195 keer bekeken

Hallo,

Ik heb Telfort en mijn inkomende mail werkt goed en uitgaande zo ineens niet meer.... help
icon

Beste antwoord door Christy - Telfort 13 augustus 2015, 11:33

Dag allemaal,

Als je gebruikt maakt van een Telfort mailadres, is het momenteel niet mogelijk om hier gebruik van te maken via het mobiele netwerk. Via het wifi netwerk op de thuislocatie gaat dit wel goed. We zijn uiteraard op zoek naar een manier om dit op te lossen. Sorry voor het ongemak.

Update 17 augustus 2015 15.17 uur:

Allereerst wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor de problemen die er op dit moment zijn met het e-mailen via het mobiele netwerk. Ik begrijp heel goed dat dit vervelend en lastig is.

In situaties als deze is het heel belangrijk dat we de oorzaak vinden zodat we een structurele oplossing kunnen bieden. Op dit moment is deze er nog niet. Wel heb ik een topic aangemaakt met informatie die tot nu toe bekend is.
Bekijk reactie

84 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Al opnieuw ingesteld via toestelhulp?
Ja!

Maar ik heb niks veranderd en in eens kan ik niet meer verzenden via mobiele netwerk
Ik heb hetzelfde probleem. De inkomende mail werkt naar behoren maar de uitgaande mail laat zich niet versturen en komt met de melding verzending mislukt. Graag zsm een oplossing voor dit vervelende probleem.

gr, Mikel
Badge
Hier sinds gisteren hetzelfde probleem, al gebeld met telfort, met vier verschillende medewerkers die geen oplossing wisten.
Als het goed is word ik teruggebeld. Ik vermoed dat de storing bij Telfort ligt. Gedoe. Alles geprobeerd. Voor gisteren deed de uitgaande mail het prima.
Hier sinds gisteren hetzelfde probleem, al gebeld met telfort, met vier verschillende medewerkers die geen oplossing wisten.
Als het goed is word ik teruggebeld. Ik vermoed dat de storing bij Telfort ligt. Gedoe. Alles geprobeerd. Voor gisteren deed de uitgaande mail het prima.

Mijn hotmail uitgaande mail werkt wel goed maar info@.nl niet
Reputatie 1
Probeer eens de proxy instellingen weg te halen van de APN. Wanneer deze leeg/verwijderd is werkt het waarschijnlijk wel.
Vergeet niet de APN op te slaan na de wijziging. Hopelijk helpt dit je.
Op een mobiel?
Badge
Staat al leeg bij de proxy. Geen effect dus
Waar doe je dit dan?
Hier op 2 mobiele telefoons het zelfde probleem. Al op meerdere manieren gemeld bij telfort maar niks geen terug koppeling. Ben het helaas inmiddels wel gewend dat die vaak hun kop in zand steken en hopen dat hè zelf de oplossing vind.
Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal,

Als je gebruikt maakt van een Telfort mailadres, is het momenteel niet mogelijk om hier gebruik van te maken via het mobiele netwerk. Via het wifi netwerk op de thuislocatie gaat dit wel goed. We zijn uiteraard op zoek naar een manier om dit op te lossen. Sorry voor het ongemak.

Update 17 augustus 2015 15.17 uur:

Allereerst wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor de problemen die er op dit moment zijn met het e-mailen via het mobiele netwerk. Ik begrijp heel goed dat dit vervelend en lastig is.

In situaties als deze is het heel belangrijk dat we de oorzaak vinden zodat we een structurele oplossing kunnen bieden. Op dit moment is deze er nog niet. Wel heb ik een topic aangemaakt met informatie die tot nu toe bekend is.
Hallo Christy,

Waarom maken jullie dit niet openbaar????

Ik heb al uren aan zitten spenderen!!!!

Wanneer is dit opgelost?

Ik gebruik mn mail namelijk voor mijn werk!
Reputatie 4
Badge +1
Het is natuurlijk super vervelend. Ik kan me dit heel goed voorstellen. Je kunt nog wel gebruik maken van webmail. Op deze pagina is meer informatie te vinden.
Badge
Ik snap kvdijk wel. Zet het op de site van telfort dan weet je dat het een probleem bij telfort ligt. Helpdesk is niet voldoende deskundig en kan alleen een protocol afwerken. Basiskennis ontbreekt. Kreeg advies om modem aan en uit te zetten terwijl ik het over een 3G verbinding had. Moest echt heel dringend verzoeken dat ik teruggebeld wilde worden door iemand die er wel iets over kon zeggen.
Het is natuurlijk super vervelend. Ik kan me dit heel goed voorstellen. Je kunt nog wel gebruik maken van webmail. Meer informatie kun je hier vinden.

Mijn hotmail doet het wel verzenden..... Maar mijn info@............nl kan ik geen mail versturen.

Heeft dit ook met jullie storing te maken?
Dit schiet op hier.....
Klantenservice gebeld maar die weten het probleem wel.... maar nog geen oplossing.
Dat is al heel wat. Net 45 min aan de telefoon gezeten en niemand die op de hoogte is van het probleem. Ligt niet aan telfort word mij mee gedeeld. Na 45 minuten werd door telfort de verbinding verbroken omdat ik met dat antwoord geen genoegen na.
Lekker verhaal weer!!
Ik zou terug gebeld worden en 24 uur later nog steeds niks!
Badge
Nog steeds geen oplossing hierzo en nog niet terug gebeld
Telfort heeft gewoon een instelling veranderd maar weet niet meer welke. Kan al sinds maandag geen email versturen maar wel ophalen. Het enige dat je te zien krijg ALS ZE AL EEN REACTIE GEVEN een hoop flauwekul over een mast. Nou ik heb gekeken in die lijst de dichts bij zijnde mast waar iets mee zou wezen is 70 km verderop dus daar geloof ik niet in. TELFORT TOP
Badge
Storing ook nog niet vermeld op site....
Reputatie 1
Zoals iedereen hier heb ik het probleem ook.
Waar ik via een ander forum achter ben gekomen is:
Als je de ap mymail via de play store installeert, en idat bij andere je mail adres en wachtwoord invoert, kan je wel gewoon mail versturen via 3G.

Vraag me niet hoe het kan, maar het werkt.
\Waar je wel op moet letten is, dat je geen mail verwijderd uit de inbox, want het wordt direct van de server verwijderd (je krijgt het dus niet op je pc binnen)

Je kan het bij instellingen ook niet aanpassen.

Ik haal nu mail via de 1 binnen en mocht er iets beantwoord moeten worden, antwoord ik via mymail.

Mooi is de oploosing niet, maar ik neem aan dat het tijdelijk is.
En dat we snel bericht van telfort krijgen dat we weer normaal van het netwerk gebruik kunnen maker waar we voor betalen.
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb zelf geen problemen met uitgaande @telfort e-mail op mijn iPhone. Ik gebruik de smtp van Telfort zelf. Nu ben ik gaan controleren waarom het bij mij wel werkt en bij de meeste blijkbaar niet.

Ik ben erachter gekomen als ik het instel als POP dat het niet meer werkt. Continu "relaying is niet toegestaan" error. Hieronder een stappenplan om je @telfort.nl als IMAP in te stellen.

Eerst gaan we het bestaande account uitschakelen. Dit doe je via Instellingen > Mail, contacten en agenda > Naam account > Schakelaar bij account zet je uit (grijs). Tik vervolgens op Gereed.

Tik op Nieuw account.
Tik op Anders.
Tik op Voeg mailaccount toe.

In het volgende scherm vul je daar de naam, e-mail, wachtwoord en omschrijving van het account in.
Tik daarna op Volgende. Het account wordt gecontroleerd.

Dan kan je kiezen tussen IMAP en POP. Kies hier voor IMAP.
Tik naast Hostnaam bij Server inkomende post en vul de gegevens in.
Bij Server uitgaande post hoef je alleen smtp.telfort.nl in te vullen.
Tik op Volgende
Je krijgt de vraag of je het account zonder SSL wil configureren. Tik op Ja.

Het account wordt nu gecontroleerd. Dit kan een minuut of 2 duren.
In het volgende scherm tik je op Bewaar en het account wordt toegevoegd. Je komt weer uit bij Mail, contacten en agenda.

Tik op het net aangemaakte account en onderaan tik je op Geavanceerd.
Scroll naar beneden en bij inkomend instellingen moet SSL uit staan. 
Rest mag blijven staan en tik links boven op account.

Tik vervolgens op SMTP. Onder Hoofdserver staat een smtp ingevuld (smtp.telfort.nl) en tik daar op.
Gebruik SSL schakel je uit.
Serverpoort zet je op 25.
Tik daarna op Gereed > Account> Gereed.
Als het goed is heb je nu het account ingesteld als IMAP. 

Open de mailapp van iOS.
Tik op het net aangemaakte account. Als het goed is zal je daar al e-mails zien staan of verschijnen.
Maak een e-mail aan en stuur die naar jezelf.

Ik ben benieuw of dit voor jullie ook werkt. 🙂

Reageer