vraag

Surf&Mail onbeperkt blijkt ZEER beperkt in de praktijk

• 20 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 789 keer bekeken

Beste,

Ik heb reeds vele jaren een Telfort Surf&Mail Onbeperkt abonnement met onbeperkt internet. Nu snap ik dat hier een Fair Use Policy aan verbonden zit.
Echter aangezien deze FUP geen harde limiet bevat is het voor mij als klant onmogelijk te weten wanneer deze gehanteerd zou worden. Derhalve is Telfort mijns inziens verplicht om mij te waarschuwen als ik volgens hun gegevens teveel data verbruik, anders heb ik geen rechtmatige zekerheid over de geboden diensten en heeft Telfort geen recht om mij diensten te ontzeggen. Klinkt logisch tot nu toe.
Dus zou iemand mij kunnen vertellen waarom mijn mobiel internet zonder waarschuwing van de ene op de andere dag afgesloten is? Het verbruik was trouwens niet overdreven hoog, met 900MB deze maand (Sowieso niet bepaald onbeperkt dus). De Telfort helpdesk vond het de normaalste zaak van de wereld en beweert dat waarschuwingen helemaal niet nodig zijn. Het enige waar de helpdesk verder in geïnteresseerd leek was het verkopen van een duurder abonnement.
Ik vertrouw er op dat Telfort mijn internet op zeer korte termijn weer gewoon in zal schakelen en voortaan een waarschuwing zal sturen voordat het weer besluit dat het niet verplicht is zich aan onze contractuele afspreken te houden?

Mvg,
Marc

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Marc en welkom op het forum.

Als je de FUP hebt bereikt dan krijg daar meerdere waarschuwingen over. Dat je geen enkele waarschuwing hebt ontvangen lijkt me dan ook sterk.

Ik lees het volgende op de pagina over de FUP:
Indien u na meerdere waarschuwingen geen gehoor geeft en u uw internetgebruik niet aanpast, heeft Telfort het recht om de overeenkomst (surf&mail of mobiel internet) te ontbinden. Uw internetverbinding wordt dan geblokkeerd en de resterende kosten van de bundel of het abonnement worden in een keer in rekening gebracht.
In de praktijk komt het erop neer dat de bundel dan niet meer te activeren is.
Beste,

Ik heb NIET EEN waarschuwing ontvangen, niet via SMS, niet via mail en niet via de post. Ik heb alles nogmaals gecontroleerd zelfs. En de telefonische helpdesk heeft zelfs BEVESTIGD dat ze me niet gewaarschuwd hebben en dat dat ook helemaal niet hoeft (volgens hen dan).
En daar zit dus mijn probleem, want dat vind ik een schandalige praktijk.
Badge +2
Even voor de volledigheid; je adresgegevens staan wel correct in MijnTelfort? Niet dat je per ongeluk vergeten bent een verhuizing door te geven bijvoorbeeld...
Badge +2
Overigens zou ik zelf gewoon kiezen voor een contract verlenging, bijv met 300 min, 100 sms, 1000 mb voor €17, of met 2gb €20. Ben je meteen van het gedonder af.
Als dit is hoe Telfort met zijn klanten omgaat (dus afsluiten zonder waarschuwing op een 'onbeperkt' abonnement) dan zal ik mijn abonnement zeker verlengen, echter niet bij Telfort.
Badge +2
Telfort kan vast met je mee kijken omtrend jouw verhaal. Kan me niet voorstellen dat er geen meldingen zijn gedaan. Wat ik me wel kan voorstellen is dat een vorige melding nog van langer geleden stamt. Het was altijd zo dat je bij de 3e keer werd afgesloten, ongeacht de duur daartussenin.
Vorig gebruik is nooit boven de 200 a 300MB per maand uitgekomen, tot juli 2014. Dus dat kan het niet zijn.
In juli Spotify abonnement genomen en dus flink meer data verbruik gecreeerd, wat er anderhalve maand later in heeft geresulteerd dat ik ben afgesloten zonder waarschuwing.
Ik begon ook aan mezelf te twijfelen, heb ik misschien waarschuwingen gemist? Maar een telefoontje naar de helpdesk heeft die twijfel ook weggenomen, er is gewoon niet gewaarschuwd.
Badge +2
Dat zou kwalijk zijn, maar kan Telfort nog eens na gaan voor je.
Reputatie 3
@Marct5,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je het gevoel hebt niet juist te worden bejegend door Telfort. Wij zijn hartstikke blij met onze klanten en willen onze klanten ook zeker dit gevoel geven. Zou je me via een privébericht je naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres willen sturen? Ik zet je klacht graag door, zodat er contact met jou gelegd wordt.

Ingrid
Reputatie 3
@Marct5,

Bedankt voor je aanvullende gegevens! Ik heb ze meteen doorgezet met jouw klacht. Er wordt contact met jou opgenomen.

Ingrid
Hier het zelfde verhaal... 2,5 gb door een foutje mijnerzijds. Ja. Maar gemiddeld 250 mb als norm meegeven?! Wordt de norm teruggeschroefd? Of worden alle mensen die wat meer gebruiken dan gemiddeld zo weggejaagd? Waardoor de norm nog verder daalt?!
Fair use groeit niet mee met de tijd! Over de hele linie zal gebruik toenemen, dat lijkt me fair!
De afgelopen maanden nooit gedoe gehad met 1gb.
Ik hoop op een goede oplossing anders ga ik, m'n gezin en het hele tv abo hier weg.

Reageer