beantwoord

surf&mail en snelheids verhoging

• 3 januari 2014
  • 15 reacties
  • 3049 keer bekeken

Geldt de aanstaandse snelheidsverhoging http://www.telfort.nl/actie/netwerk/  ook voor surf&mail (2011) klanten en zo ja tot welke snelheid wordt er verhoogd?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 7 januari 2014, 16:55

Welkom op het forum nia!

De snelheidsverhoging geldt voor alle abonnementen. De snelheid wordt verhoogd tot 7,2Mbit/s.
Is hiermee jouw vraag beantwoord?

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Ik heb eigenlijk een nagenoeg dezelfde vraag maar deze heeft betrekking tot de "surf&mail 2010 extra snel" bundel. Het zal wel niet maar aangezien dit topic toch al loopt.. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum nia!

De snelheidsverhoging geldt voor alle abonnementen. De snelheid wordt verhoogd tot 7,2Mbit/s.

Denise
Bedankt voor je bericht. Ik neem aan dat je ipv mits tenzij bedoelt? Ik heb wel meteen een vervolg vraag over de internet versneller. Ik zie op mijn telfort geen optie om deze te activeren. Betekent dit dat deze keuze bij mijn abonnement niet bestaat?
Ik heb een tijdje geleden naar de mobiele desk gebeld, om de internetversneller aan te zetten. Daar zeiden ze dat zij het niet konden aanzetten maar dat ik het kon aanzetten bij zelfservice. Daar heb ik gekeken maar ik kon de knop niet vinden. Zou iemand mij kunnen helpen met het aanzetten van de internetversneller? Je kan namelijk wel de minuten aanpassen en de sms aantallen maar niet de internetversneller, raar...
Reputatie 3
Badge +1
@nia en bateman,

De internetversneller kun je alleen toevoegen als het abonnement is afgesloten na 16 april 2012.

Denise
Hi Denise,

Wat raar, aangezien bij het afsluiten van het abbo kon aangeven of ik sneller internet wilde maar deze keuze nu niet meer heb. Per de door jou aangegeven datum is het abbo zeker ook niet meer FUP?
Hallo Denise,

je zegt dat de verhoging alleen geldt voor abonnementen afgesloten na April 2012.
In het officiële persbericht van Telfort van 2 januari j.l. staat echter dit:

"Telfort verhoogt de internetsnelheid van alle klanten met een persoonlijk mobiel abonnement naar 7 Mbit/s."

Telfort zegt dus dat de verhoging geldt voor alle klanten en jij zegt hier dat het niet geldt voor oudere abonnementen.
Iets klopt er dus niet, de vraag is alleen wie er gelijk heeft.
Ik heb zelf een Surf & Mail abonnement uit 2009 waarbij in mijn Telfort staat dat het maximaal 3,6 Mbit/s download is.
De hoogste snelheid (met meerdere toestellen, door het hele land) die ik ooit gehaald heb is echter maar 0,7 Mbit/s.
Die snelheids verhoging kwam voor mij dan ook heel goed uit totdat ik hier las dat ik hier niet voor in aanmerking kom.

Kun jij me uitleggen hoe het  zit want ik snap het nu niet meer?

Groeten, 
Ron
Nog even ter aanvulling op mijn vorige post.

Op een andere website begint Telfort bovenstaande mededeling over de snelheids verhoging zelfs met deze zin:

"Wij waarderen onze trouwe klanten. Daarom verhogen wij in januari de internetsnelheden etc. etc. 
Telfort zegt de trouwe klanten te waarderen en verhoogt vervolgens alleen de abonnementen die na April 2012 zijn afgesloten.
Volgens mij zijn trouwe klanten toch de mensen die al langere tijd een abonnement hebben lopen maar die krijgen de
snelheidsverhoging dus juist niet!

Het hele verhaal spreekt zichzelf enorm tegen en pakt dus ook alleen maar gunstig uit voor de wat nieuwere klanten.

Wie het begrijpt mag het me proberen uit te leggen maar volgens mij klopt er bijzonder weinig van het verhaal van Telfort ....
Badge +2
@ron.visser,

Het is uitgezocht en ook voor jouw databundel geldt de verhoging naar max 7Mbit/s. Mijn excuses voor de ontstane verwarring.

Veel surfplezier!

Daphne
Hallo Daphne,

dat is heel goed nieuws, bedankt!
Heb je ook enig idee wanneer dat dan zou ingaan?

Groeten,
Ron
Hallo Daphne,

Wanneer is de toevoeging aan de post gemaakt dat de snelheidsverhoging alleen voor abbo's vanaf april 2012 zou gelden? In het originele antwoord van Denise stond dat er uitdrukkelijk niets over abbonementen voor april 2012. Dat antwoord heb ik ook in mijn e-mail staan en het is heel erg vreemd dat een forum post gewoon achteraf wordt aangepast. Vooral aangezien er geen indicatie is dat de post is gewijzigd. Is dit een normale gang van zaken ? Zie hieronder het originele antwoord van Denise op 7 januari:

Dit is het bericht dat zojuist is geplaatst:
Welkom op het forum nia!

De snelheidsverhoging geldt voor alle abonnementen 🙂 De snelheid wordt verhoogd tot 7Mbit/s Mits je de internetversneller aan hebt staan, dan wordt de snelheid verhoogd naar 14,4Mbit/s

Denise

Verder hoor ik graag per wanneer de verhoging ingaat. Worden wij ook uiterlijk vandaag per sms op de hoogte gebracht dat de snelheidsverhoging is ingegaan?
Inmiddels heb ik de SMS ontvangen dus dat is mooi. Helaas is mijn snelheid echter precies gelijk gebleven. Wie kan mij helpen om hier iets aan te doen? 
nia,

hier precies het zelfde.
Om 18:00 een sms'je ontvangen dat de snelheid verhoogd zou zijn maar er is nog geen wijziging doorgevoerd.
Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben ....
Reputatie 3
Badge +1
@nia,

Vervelend dat de snelheid nog niet optimaal is. Ik voer graag een reset uit zodat je de juiste snelheid wel behaald. Deze heeft bij ron.visser ook geholpen! :)
Stuur jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst help ik je verder.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@nia,

Bedankt voor jouw privébericht. Fijn dat het de internetsnelheid is verhoogd! 🙂
Topic wordt hierbij gesloten.

Denise