beantwoord

Storing mobiel internet

  • 4 januari 2013
  • 35 reacties
  • 7942 keer bekeken

Vrijdag 28 december ben ik over gegaan van KPN naar Telfort.
Door een storing heeft het een aantal dagen geduurt totdat mijn nummer volledig geporteerd was.
In deze tijd kon ik echter wel gebruik maken van het mobiel internet op mijn Samsung Galaxy SIII.
Woensdag 2 januari is mijn oude nummer overgezet, allen sindsdien kan ik geen gebruik maken van internet.
Ik heb alle instellingen al nagekeken, toestel gereset, simkaart geprobeerd in een ander toestel, echter krijg ik het niet werkend.
Wat kan nog een oplossing zijn?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 12 januari 2013, 16:37

Die "R" is de melding voor "Roaming" en dat is nodig omdat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.
Vergelijken met een andere provider (behalve KPN) geeft geen juiste vergelijking omdat de zendmast op een héél andere locatie kan staan dan die van KPN.

Je zou eens kunnen proberen om in de APN instellingen de setting voor proxyserver en poort te verwijderen om te kijken hoe het dan gaat.
Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@all,

Probleem is inmiddels opgelost! Er stond iets fout in de netwerkinstellingen.

Denise
Reputatie 8
Badge +17
Dan even wachten totdat WebCare dit topic oppakt of je belt naar de klantenservice (0900-9596) of je gaat even naar een TelfortShop.

Kan je je SIM even proberen in een andere telefoon?
Nee,

Alles is netjes betaald. En al mijn instellingen staan nog steeds hetzelfde....
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt géén betalingsachterstand?
Hallo Kees Jan!

Bedankt voor je advies. Maar ook dit werkt niet. Hij geeft weer Geen service aan.
Zo jammer dat dat ineens gebeurt....
Iemand anders advies of even iemand die wilt kijken?

Gr lulu
Reputatie 8
Badge +17
Help mij alsjeblieft!
Ineens krijg ik links boven GEEN SERVICE...
Af en toe zoekt tie maar hij blijft dit aangeven. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt.
Ik heb net sinds een maand eindelijk internet en alles was geregeld en nu doet hij weer raar.
Ik kan niet bellen of internetten en ik heb dit nodig voor mijn werk.
Kunnen jullie er zo snel mogelijk naar kijken voor mij?
Alsjeblieft, ik kan hier niet zo goed meer tegen.
Allvast bedankt

gr lucinda
telefoon uitzetten, SIMkaart afvegen/schoonmaken en opnieuw plaatsen en dan opnieuw proberen.
Help mij alsjeblieft!
Ineens krijg ik links boven GEEN SERVICE...
Af en toe zoekt tie maar hij blijft dit aangeven. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt.
Ik heb net sinds een maand eindelijk internet en alles was geregeld en nu doet hij weer raar.
Ik kan niet bellen of internetten en ik heb dit nodig voor mijn werk.
Kunnen jullie er zo snel mogelijk naar kijken voor mij?
Alsjeblieft, ik kan hier niet zo goed meer tegen.
Allvast bedankt

gr lucinda
Reputatie 3
Badge +1
@VulcanriderHenk,

Graag gedaan, fijn dat het werkt!

Denise
@VulcanriderHenk,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en er stond een blokkade op mobiel internet. Deze heb ik zojuist verwijderd. Ik adviseer je om het toestel uit- en aan te zetten, daarna werkt mobiel internet.

Succes!

Denise

Denise bedankt voor je hulp kreeg vanochtend op mn werk n sms dat de gegevens veranderd waren en na een herstart van mijn toestel had ik internet
Thnks Gr. Henk
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Zojuist ontving ik een terugkoppeling dat een nieuwe simkaart het probleem heeft verholpen.
Kun je dit bevestigen?

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@VulcanriderHenk,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en er stond een blokkade op mobiel internet. Deze heb ik zojuist verwijderd. Ik adviseer je om het toestel uit- en aan te zetten, daarna werkt mobiel internet.

Succes!

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@VulcanriderHenk,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Ik kijk graag voor je na of de netwerkinstellingen juist staan. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Ik heb sinds een week mobile internet op mn telefoon de samsung galaxy s2 maar werken ho maar ik heb alle instellingen volgens de site van telfort ingesteld maar het werkt niet mijn android versie is 4.0.4 Ik heb ook geprobeerd de instellingen van een andere telefoon te gebruiken van het telfort netwerk natuurlijk en die kwamen overeen met de mijne maar het werkte niet baal als een stekker
Reputatie 3
Badge +1
@marriejanne,

Fijn dat het weer werkt!

Denise
even een positief bericht aan de telfort medewerkers 
heb na een maand eindelijk internet na telefonisch kontakt is het eindelijk gelukt
.mijn dank hiervoor !!
ja is goed dank je! weet je ongeveer hoelang dat duurt?
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Wat vervelend dat het niet heeft gewerkt. Ik zet dit voor je door naar onze specialisten.
Zij gaan voor jou na wat er aan de hand is. Van hen ontvang je zo spoedig mogelijk een terugkoppeling.
Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
@denise,


Ik heb gister nog een keer de intstellingen handmatig geprobeerd te instaleren maar als ik de intstellingen wil ophalen
door te smsen naar 1300 (ja of spot) krijg ik een sms terug met Sorry, business operation failed. in order not to affect your use, please through other channels.
Is dit een storing bij jullie en is er nog een andere manier?!
@ denise

Ik heb beide gedaan en telefoon opnieuw gestart en handmatig ingesteld maar hij doe nog steeds niks!
Dus ik heb nu 3 dagen geen inet waar ik wel voor betaal terwijl mijn telefoon helemaal niks doet. Nog een keer hoe gaat dit worden opgelost...
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. De netwerkinstellingen staan juist. Er is zojuist een reset uitgevoerd op het netwerk, ik adviseer je het toestel uit- en aan te zetten. Zou je het dan nogmaals willen proberen? Mocht het alsnog niet werken dan adviseer ik je om de instellingen voor mobiel internet handmatig te selecteren. Dit kun je doen via www.telfort.nl/instellen.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Wat vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van mobiel internet.
Kun je aangeven wat je voor melding krijgt te zien op het moment dat je probeert internet te gebruiken?
Ik kijk graag voor je na wat er misgaat. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Hoi,

ik heb al bijna een jaar een abbonnement lopen, maar ik heb sinds Dinsdag 15-01 al geen inet meer.
wel zag ik dat er gister onderhoud was maar waarom doet het internet nu het nog steeds niet.
thuis pakt hij wel de wireless!
Reputatie 3
Badge +1
@marriejanne,

Vervelend om te lezen dat je dit zo ervaart. Achter de schermen ben ik hard bezig om dit probleem voor je op te lossen.
Ik doe nog een beroep op jou geduld.

Denise
Ze komen bij telfort alleen maar met hun welgemeende exuses dat het internet niet werkt word het wel een beetje zat word het niet eens tijd dat er wat aan gedaan word? heb mijn abo nu al een maand en heb af en toe een keer internet op mobiel maar ben hem ook zo weer kwijt !
Ik denk dat vele met mij er zo over enken zoveel klachten maar er wat aan doen ho maar !!!
ben juist bij telfort gegaan vanwege de goede naam ,maar heb er wel spijt van nu maar ja zit er wel 2 jaar aan vast vind dit eigenlijk een soort van contractbreuk,want ze komen niet hun beloftes na alles hoort toch goed te werken? ze kunnen hun gang gaan ,maar ik kan niet onder mijn abonnement uit .want dat gaat mij geld kosten !!!!
Sorry ik moest dit even kwijt !!!
Via Denise van Telfort krijg ik te horen dat de specialisten van Telfort dit onderzoeken en proberen op te lossen ... dat zou een aantal dagen kunnen duren...
Gtz. Suc6 allen inclusief ik...:( wel heel lastig voor iets wat je wel verwacht en op reken ....

Reageer