beantwoord

Storing mobiel internet


Vrijdag 28 december ben ik over gegaan van KPN naar Telfort.
Door een storing heeft het een aantal dagen geduurt totdat mijn nummer volledig geporteerd was.
In deze tijd kon ik echter wel gebruik maken van het mobiel internet op mijn Samsung Galaxy SIII.
Woensdag 2 januari is mijn oude nummer overgezet, allen sindsdien kan ik geen gebruik maken van internet.
Ik heb alle instellingen al nagekeken, toestel gereset, simkaart geprobeerd in een ander toestel, echter krijg ik het niet werkend.
Wat kan nog een oplossing zijn?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 12 januari 2013, 16:37

Die "R" is de melding voor "Roaming" en dat is nodig omdat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.
Vergelijken met een andere provider (behalve KPN) geeft geen juiste vergelijking omdat de zendmast op een héél andere locatie kan staan dan die van KPN.

Je zou eens kunnen proberen om in de APN instellingen de setting voor proxyserver en poort te verwijderen om te kijken hoe het dan gaat.

Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Hoodini,

Spijtig om te lezen dat je nu geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Mijn excuses hiervoor. Je geeft aan dat je de simkaart getest hebt in een ander toestel. Kreeg je toen wel of geen verbinding? Ik adviseer je om de instellingen voor mobiel internet handmatig te selecteren via deze link. Mocht het daarna nog niet werken dan kijk ik graag voor je na of alle netwerkinstellingen juist staan. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb sinds 1 januari een abbo met internet maar het werkt niet.
Ik heb een samsung sIII mini. Net in de PhoneHouse geweest om alles na te checken, maar dez wisten ook niet wat er aan de hand was.
Kunnen jullie mij helpen???
Beetje zonde van het abbo anders!!!
Hallo allemaal,

Ik heb ook dezelfde probleem, spijtig zijn er dus meer mensen met dezelfde probleem.
Ik geloof dat Hoodini ook toen hij overstapte nummerbehoud heeft gedaan. Ik kwam over van T- Mobile zo'n paar maanden geleden. De eerste drie maanden gingen goed totdat ik 14 december mijn MB's internet opmaakte. 15 December kreeg ik mijn tegoed weer gewoon en ook mijn mb's

Maar heel raar dat ik geen gebruik kan maken van mijn mobiel internet, Ik heb mijn mb's, er staat 3g en met wifi doet het gewoon.
Zoals Hoodini ook beschreven heeft heb ik ook alles gedaan. Ik heb zelfs een sim wissel uitgevoerd, maar ook daar zat het probleem niet.

Ik hoop dat jullie nu immers achter de probleem zijn gekomen zodat ik alsnog geholpen kan worden en dat we zometeen alsnog gebruik kunnen maken van ons internet, want vind dit wel een beetje zonde en triest.

Gr
i heb ook al vanaf 17 december abonement met internet maar die werkt ook nog steeds niet na veelvuldig bellen nog steeds niks opgeschoten nu zeiden ze weer dat er een storing op mijn mobielnummer zat en dat die word verholpen binnen 48 uur dat was vanddag dus ben benieuwd zal wel weer niks worden 
Reputatie 3
Badge +1
@xyz1284, Sammyy en marriejanne,

Vervelend dat jullie nog steeds problemen met mobiel internet ervaren. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik ga graag voor jullie na wat inmiddels de status is en wanneer dit probleem wordt opgelost.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Het lijkt dat mijn probleem ook hier kan thuis horen....
met de HTC oneV zijn alle instellingen nogmaals handmatig ingesteld.
Internet werkt.... DACHT IK maar nee dus , Navigatie niet! en Whatsapp ook niet.
Je ziet 3G en H met pijltjes op en neer.
proxy is ingesteld ook dataroaming op advies, maar helaas.
zo is dit toestel al gerapareerd na de eerste dag al 😞, een 2 e simkaart omdat de 1e in het reparatie toestel zat.
nu werkt de eerste sim wel de latere 2e niet?
Na een dag prutsen en dergelijke blijkt toch denk ik dat het totale mobiele internet niet werkt want google.nl komt wel op maar een zoek opdracht uitvoeren mmmm nee de rest werkt ook niet updates voor het weer en dergelijke navigatie en zo meer. toch zie je de pijltjes bij 3G en af en toe een H.
Zo blijkt en lijkt dat het mobiel internet niet werkt.

Denise een prive bericht is onderweg....
Reputatie 2
Badge +1
WilN schreef:

Denise een prive bericht is onderweg....



Denise een privebericht sturen zonder dat ze jou er om gevraagd heeft, heeft geen zin. Ze (van webcare) reageren alleen op PB als ze zelf vragen om er eentje naar hun te sturen.
probleem nog steeds niet opgelost heb soms 1 dag internet en dan de volgende dag weer weg nu al 2 dagen weer niet merk dat het probleem dus echt bij Telfort ligt want mensen in mijn omgeving die bij een andere provider zitten hebben dit probleem niet WiFi doet het wel maar ja die zit vaak op een andere provider
krijg wel meldingen van bv facebook maar kan ze alleen niet openen
lees trouwens dat je internet op G of H moet knipperen die van mij geeft een R aan vind het zo niet leuk meer had juist mobiel internet gedaan omdat ik dan buitenshuis ook op het internet kan maar helaas kost me wel 10 euro in de maand voor iets wat je niet krijgt
Reputatie 8
Badge +17
Die "R" is de melding voor "Roaming" en dat is nodig omdat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk.
Vergelijken met een andere provider (behalve KPN) geeft geen juiste vergelijking omdat de zendmast op een héél andere locatie kan staan dan die van KPN.

Je zou eens kunnen proberen om in de APN instellingen de setting voor proxyserver en poort te verwijderen om te kijken hoe het dan gaat.
Reputatie 2
Badge +1
Kees-Jan schreef:

Die "R" is de melding voor "Roaming"



de R staat dan ook in het vakje waar het netwerkbereik staat. 
De tekens voor het interentverkeer (G, 3G, H of H+) staan daar link van het netwerkbereik. Aan het pijltje omhoog en het pijltje omlaag dat bij deze letters verschijnen kun je zien dat je toestel daadwerkelijk met het internet aan het communiceren is
Via Denise van Telfort krijg ik te horen dat de specialisten van Telfort dit onderzoeken en proberen op te lossen ... dat zou een aantal dagen kunnen duren...
Gtz. Suc6 allen inclusief ik...:( wel heel lastig voor iets wat je wel verwacht en op reken ....
Ze komen bij telfort alleen maar met hun welgemeende exuses dat het internet niet werkt word het wel een beetje zat word het niet eens tijd dat er wat aan gedaan word? heb mijn abo nu al een maand en heb af en toe een keer internet op mobiel maar ben hem ook zo weer kwijt !
Ik denk dat vele met mij er zo over enken zoveel klachten maar er wat aan doen ho maar !!!
ben juist bij telfort gegaan vanwege de goede naam ,maar heb er wel spijt van nu maar ja zit er wel 2 jaar aan vast vind dit eigenlijk een soort van contractbreuk,want ze komen niet hun beloftes na alles hoort toch goed te werken? ze kunnen hun gang gaan ,maar ik kan niet onder mijn abonnement uit .want dat gaat mij geld kosten !!!!
Sorry ik moest dit even kwijt !!!
Reputatie 3
Badge +1
@marriejanne,

Vervelend om te lezen dat je dit zo ervaart. Achter de schermen ben ik hard bezig om dit probleem voor je op te lossen.
Ik doe nog een beroep op jou geduld.

Denise
Hoi,

ik heb al bijna een jaar een abbonnement lopen, maar ik heb sinds Dinsdag 15-01 al geen inet meer.
wel zag ik dat er gister onderhoud was maar waarom doet het internet nu het nog steeds niet.
thuis pakt hij wel de wireless!
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Wat vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van mobiel internet.
Kun je aangeven wat je voor melding krijgt te zien op het moment dat je probeert internet te gebruiken?
Ik kijk graag voor je na wat er misgaat. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. De netwerkinstellingen staan juist. Er is zojuist een reset uitgevoerd op het netwerk, ik adviseer je het toestel uit- en aan te zetten. Zou je het dan nogmaals willen proberen? Mocht het alsnog niet werken dan adviseer ik je om de instellingen voor mobiel internet handmatig te selecteren. Dit kun je doen via www.telfort.nl/instellen.

Denise
@ denise

Ik heb beide gedaan en telefoon opnieuw gestart en handmatig ingesteld maar hij doe nog steeds niks!
Dus ik heb nu 3 dagen geen inet waar ik wel voor betaal terwijl mijn telefoon helemaal niks doet. Nog een keer hoe gaat dit worden opgelost...
@denise,


Ik heb gister nog een keer de intstellingen handmatig geprobeerd te instaleren maar als ik de intstellingen wil ophalen
door te smsen naar 1300 (ja of spot) krijg ik een sms terug met Sorry, business operation failed. in order not to affect your use, please through other channels.
Is dit een storing bij jullie en is er nog een andere manier?!
Reputatie 3
Badge +1
@payal,

Wat vervelend dat het niet heeft gewerkt. Ik zet dit voor je door naar onze specialisten.
Zij gaan voor jou na wat er aan de hand is. Van hen ontvang je zo spoedig mogelijk een terugkoppeling.
Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
ja is goed dank je! weet je ongeveer hoelang dat duurt?
even een positief bericht aan de telfort medewerkers 
heb na een maand eindelijk internet na telefonisch kontakt is het eindelijk gelukt
.mijn dank hiervoor !!
Reputatie 3
Badge +1
@marriejanne,

Fijn dat het weer werkt!

Denise
Ik heb sinds een week mobile internet op mn telefoon de samsung galaxy s2 maar werken ho maar ik heb alle instellingen volgens de site van telfort ingesteld maar het werkt niet mijn android versie is 4.0.4 Ik heb ook geprobeerd de instellingen van een andere telefoon te gebruiken van het telfort netwerk natuurlijk en die kwamen overeen met de mijne maar het werkte niet baal als een stekker
Reputatie 3
Badge +1
@VulcanriderHenk,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Ik kijk graag voor je na of de netwerkinstellingen juist staan. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@VulcanriderHenk,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en er stond een blokkade op mobiel internet. Deze heb ik zojuist verwijderd. Ik adviseer je om het toestel uit- en aan te zetten, daarna werkt mobiel internet.

Succes!

Denise

Reageer