sony experia z2 geen internet

• 2 oktober 2014
  • 17 reacties
  • 2439 keer bekeken

telefoon is ingesteld volgens u beschrijving ,maar mobiel internet werkt slecht of niet , na wifi gebruik uit het bereik of wifi uit in de telefoon geen internet mogelijk.
had hiervoor galaxie s3 werkte probleemloos .kan het zijn verouderde simkaart is al aantal jaar oud., graag spoedig oplossing al aantal keer gebeld .

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi pkstaff en welkom op het forum.

Ik neem aan dat je dit stappenplan hebt gevolgd?

Een verouderd type simkaart kan de boosdoener zijn. Ervaar je de problemen met internet al vanaf het begin dat je de Z2 in gebruik hebt? De simkaart ook al in een ander toestel getest?

Als het een verouderd type simkaart is en je hebt die laten knippen naar micro formaat dan kan je het beste een nieuwe simkaart bestellen. Alles over simkaart bestellen lees je hier.
Beste
Bedankt voor je reactie ,denk inderdaad dat de simkaart de boosdoener is hij is geknipt en een jaar of 3 oud,
hij werkte overigens perfect in de galaxy s3 .
Heb ondertussen contact gehad met telfort en zij beloofde mij een nieuw exemplaar toe te sturen
levertijd max 5 dagen ,dus wachten af
Reputatie 8
Badge +15
Als de simkaart geknipt is dan denk ik dat het daardoor komt. Voor even werken die geknipte simkaarten goed en gaan toch voor problemen zorgen.

Als je de nieuwe simkaart hebt ontvangen dan kan je die ook activeren via Mijn Telfort > Toestel en simkaart > Simkaart activeren. Na het activeren je toestel voor een minuut of 10 helemaal uitzetten en daarna opnieuw opstarten. Eventueel daarna handmatig netwerk selecteren.
Gisteren nieuwe simkaart mogen ontvangen bedankt voor de snelle levering ,helaas is het probleem hierdoor niet opgelost ,
geen internet mogelijk na wifi gebruik ook niet na toestel uit te doen alle instellingen opnieuw doorlopen en oude instellingen verwijderd. Wat wel werkte en nog steeds werkt is text berichten ontvangen en versturen met whatsapp.
vanmiddag een andere simkaart van een ander abonnement van telfort proberen.
andere simkaart van ander telfort abonnent bied geen uitkomst helaas snap niks meer van.
Ik zie nergens hoe ik een nieuwe vraag kan stellen dus maar hier verder. Ik heb een Sony Xperia Z3 compact, daar zijn geen instellingen voor. Heb een nieuwe simkaart, daar ligt het ook niet aan. Gaan die instellingen nog komen of.....???????
Reputatie 8
Badge +15
andere simkaart van ander telfort abonnent bied geen uitkomst helaas snap niks meer van.
Dan ligt het aan je toestel ben ik bang. :(
Je zou controleren of de juiste toegangspunt aangevinkt staat. Dit controleer je via Instellingen > Meer > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Van Telfort internet dient aangevinkt te zijn.
Staat de juiste aangevinkt en je hebt meerdere toegangspunten daar staan. Verwijder dan eens alle toegangspunten. Herstart het toestel en loop opnieuw dit stappenplan door. Eventueel daarna toestel opnieuw opstarten.
Werkt het daarna nog niet dan kan je het beste het toestel resetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een backup van je gegevens!
Reputatie 8
Badge +15
Hoi AianB en welkom op het forum. :)

Ik zie nergens hoe ik een nieuwe vraag kan stellen dus maar hier verder. Ik heb een Sony Xperia Z3 compact, daar zijn geen instellingen voor. Heb een nieuwe simkaart, daar ligt het ook niet aan. Gaan die instellingen nog komen of.....???????

Op zich is dit geen probleem hoor. Als ik de specificaties bekijk dan draait het toestel op KitKat.
Je kan het stappenplan uit het bovenstaande bericht volgen. Stappen kunnen afwijken met jouw toestel. De instellingen zijn echter hetzelfde.
Bedankt maar helpt niet, alles geprobeerd, via mijn Sony gedownload, via SMS geprobeerd, handmatig, op de site mijn IMEI nr ingevoerd, opgeslagen en daar staat dan ook iets van onbekende telefoon. Gewoon shit, splinter nieuw ding, had toch beter door kunnen sparen voor iets beters, lekker weer een iPhone. Helaas nog 18 maanden voor min abbo afloopt, ga er voor het gemak vanuit dat andere providers een Sony Xperia wel ondersteunen. Als zelfs een. Oudere Z2 niet ondersteund wordt....
Reputatie 8
Badge +15
Dat het toestel niet bij toestelhulp staat wil nog niet zeggen dat het toestel niet ondersteund wordt.
Telfort ondersteund de Z2 en ook de Z3 compact. Dat het niet werkt heeft een andere oorzaak.

handmatig, op de site mijn IMEI nr ingevoerd, opgeslagen en daar staat dan ook iets van onbekende telefoon.
Ook dit kan niet de oorzaak zijn dat het niet werkt.

via SMS geprobeerd
De huidige generatie smarthpones snappen vaak deze configuratie sms niet. Of je krijgt geen sms met instellingen of ze kloppen niet helemaal.

Heb je meerdere toegangspunten in het toestel staan. Verwijder ze en stel het internet handmatig daarna opnieuw in.

Werkt het daarna nog niet en dit geldt voor beide:
Dan kan het zijn dat met het activeren van de simkaart de instellingen niet correct op het netwerk goed staan. Een reset is dan in de meeste gevallen de oplossing. Webcare kan dit voor je doen maar die zijn er vanaf morgen weer. 🙂
Reputatie 8
Badge +15
Wat jullie ook kunnen proberen is het volgende:

Via Mijn Telfort > Voicemail- en gespreksinstellingen kan je bepaalde blokkades instellen.

Daar zou je ook een blokkade voor mobiel internet moeten zien staan. Zet deze blokkade aan en een half uur later zet je de blokkade uit. Daarna je toestel voor 2 minuten volledig uitzetten en opnieuw opstarten. Daarmee worden de instellingen weer opnieuw op het netwerk geactiveerd.

*Bij abonnementen vanaf april 2012 staat het internet automatisch geblokkeerd als de bundel op is of geen internetbundel aanwezig is. Kan zijn dat jullie daardoor geen optie zien om het te blokkeren. Dan is het afwachten tot webcare reageert.

Laten jullie weten of deze tip heeft geholpen?
Reputatie 3
@pkstaff & @AlainB,

Welkom op het forum beiden! Erg leuk om elke keer weer nieuwe "gezichten" te zien.

Wat vervelend dat het internet niet werkt bij jullie. Hebben jullie iets gehad aan de laatste vragen van Koffiemok? Zo nee, dan koekeloer ik graag even mee met jullie! 😉 Kun je mij via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres toesturen?

Ingrid
Reputatie 1
Standaardinstellingen herstellen los Hele hoop op bij mij instand wel ik naar SMS 1300 ja werkt het even dan vliegt die naar 3g en niet terug 4g wel op herstellen naar 4g zou graag hier contact nog over willen hebben met de juisten persoon 🙂
Hallo Koffiemok en Ingrid. Maandag in.de winkel in Utrecht geweest, vriendelijk geholpen, via jullie alles gereset wat date betreft, leek te helpen, maar kon alleen via Viber het internet gebruiken. Vandaag in Rotterdam Alexander geweest, daar deden ze nogmaals mijn simkaart erin, constateren ze dat het.internet het niet deed en bij de vraag of ik deze Sony bij Telfort ontkennend antwoorden lag het.ineens aan mijn foon. Daar kon ik het mee doen. Helaas zou mijn abbo ter plaatse opzeggen.ruim €380 gaan kosten dus dat deed ik.maar niet. Boos de Hi winkel ingelopen, vriendelijk geholpen en.binnen 5 min werkte het. Hoefde niet eens over te stappen.
Reputatie 8
Badge +15
Hallo Koffiemok en Ingrid. Maandag in.de winkel in Utrecht geweest, vriendelijk geholpen, via jullie alles gereset wat date betreft, leek te helpen, maar kon alleen via Viber het internet gebruiken. Vandaag in Rotterdam Alexander geweest, daar deden ze nogmaals mijn simkaart erin, constateren ze dat het.internet het niet deed en bij de vraag of ik deze Sony bij Telfort ontkennend antwoorden lag het.ineens aan mijn foon. Daar kon ik het mee doen. Helaas zou mijn abbo ter plaatse opzeggen.ruim €380 gaan kosten dus dat deed ik.maar niet. Boos de Hi winkel ingelopen, vriendelijk geholpen en.binnen 5 min werkte het. Hoefde niet eens over te stappen.
Maar wat was de oplossing dan als ik vragen mag?
Dat heb ik helaas niet precies gezien, maar weet wel dat het gewoon ergens een instelling was.
Reputatie 3
@AlainB,

wat fijn dat het inmiddels weer goed werkt!

Ingrid