beantwoord

SMTP.telfort.nl relaying

• 14 augustus 2015
  • 14 reacties
  • 5706 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Ik heb een telfort mobiel abonnement en probeer de smtp server goed te krijgen. I-Phone 4 OIS7
De handleiding die op de telfort site staat heb ik helemaal doorlopen en toch kan ik geen email versturen.

De hoofdserver heb ik als smtp.telfort.nl, poort 25, SSL staat uit.
Inmiddels het account een keer of 5 opnieuw geinstaleleerd, dus onder 'andere servers' staan nu ook meerdere 'smtp.telfort.nl' servers.

Toch steeds de melding: dat de server de ontvanger niet accepteert omdat de server relaying niet toestaat.
ik kan nergens een oplossing vinden.

Na een telefoontje met een dame van telfort ook de poort op 8020 gezet, maar dat werkt ook niet.

bedankt voor jullie reacties

Sjoerd Coolen
icon

Beste antwoord door Michael 15 juli 2016, 11:37

Hi s.coolen,

Sorry voor deze late reactie. Inmiddels zou mailen over het mobiel netwerk goed moeten werken. Een update hebben we een tijd geleden geplaatst in dit topic.

Als het nog steeds niet lekker werkt, wil je dan een nieuw topic aanmaken? We helpen je dan graag verder!

Op dit topic gaat 'n slotje.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Komt omdat je het hebt ingesteld als POP zoals op toestelhulp staat beschreven.
Je moet kiezen voor IMAP. Bij smtp moet je alleen de hoofdserver aan hebben staan. Rest van de smtp's schakel je uit.

Probeer eens dit stappenplan: https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/telfort-mobiel-uitgaande-mail-werkt-niet-51228/index1.html#post453933
Reputatie 1
Hartelijk dank voor je reactie!

Het is nog niet gelukt helaas.
Ik kan wel ontvangen, niet verzenden, nog steeds de relaying error.

Deze zin snap ik overigens even niet. Sorry
'Tik naast Hostnaam bij Server inkomende post en vul de gegevens in.'
eerst vulde ik daar pop3.telfort.nl in, maar omdat het nu imap is weet ik niet zeker of dat goed is.
Ik ontvang wel mails, dus zal het wel goed zijn.

Ik begrijp er niks van, meestal is het niet zo lastig.
Zou telfort niet een oplossing kunnen publiceren?

Nogmaals bedankt
Reputatie 4
Badge +1
Welkom op het forum Sjoerd. Het is natuurlijk erg lastig dat je problemen ervaart met het versturen van e-mail. Hier zijn inderdaad problemen mee. Mijn excuses hiervoor. Je kunt hier meer informatie hierover vinden.
Badge
Ik heb het zelfde probleem en veel oplossingen raken kant nog wal.
bijvoorbeeld imap , dat is geen optie als je op je telefoon dan wat verwijdert ben je het thuis ook kwijt geweldige tip dank je.
Waarom kan het niet gewoon via de smtp server ?
Overigens vorige maand gebruikte ik nog smtp.telfortmail.nl
Mu moet het ineens zonder aankondiging smtp.telfort.nl zijn slechte zaak.
Dan nu het ergste. ik heb al meer dan 5 keer support gevraagt en bevestigt gekregen dat de aanvraag binnen is maar antwoordt ho maar.
Ik heb getracht mijn nummer over te zetten naar kpn maar dat gaat niet want ik moet het contract uit zitten.
Klopt niet als de diensten niet geleverd worden kan ik onbinden maar wederom geen gehoor slecht slecht slecht.
Wie is de grootste baas van Telfort ? ga ik, die eens vragen hoe het zit.
Ik heb een klein bedrijf maar dit kost me dagelijkt honderden euro's waar kan ik claimen ?
Jullie begrijpen ik ben pissed off was ik maar nooit bij KPN weggegaan. Kassa en Tros opgelicht ik kom eraan.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Trada, we zijn ons inderdaad bewust van de problemen omtrent het versturen van mails via ons netwerk. Hier heb ik een topic over aangemaakt. Op dit moment zijn we nog hard op zoek naar een oplossing voor deze problemen. Helaas heb ik nog geen goed nieuws kunnen vermelden. Mijn oprechte excuses hiervoor.
Badge
Dank je al positief dat je regeert.
Hoe komen we te weten dat er een oplossing is en wat we moeten doen ?
Reputatie 4
Badge +1
Als er een oplossing is, zal ik deze in het topic vermelden samen met de instructies uiteraard. Sorry dat ik nu verder nog weinig kan vertellen.
Reputatie 1
Ben even op zoek gegaan of dit probleem ook elders binnen het fysieke KPN netwerk optreedt.

Wat m.i. blijkt is dat de uitgaande mail server functionaliteit in het gehele KPN mobiele netwerk met opzet is aangepast.
(Lees poort 25 uitgeschakeld.) Dus als je een mail account hebt buiten KPN/Telfort mag je van hen geen mail via de KPN servers meer versturen.
Dit is gewoon beleid geweest en heeft als oorzaak absoluut geen technisch probleem zoals hier op het forum gesuggereerd wordt.

Alle woorden dat er aan een oplossing gewerkt wordt zijn zoethoudertjes !! KPN en dochter Telfort zijn niet van plan dit aan te passen. Als klant wordt je totaal niet geïnformeerd en wordt je aan je lot overgelaten.
Totaal respectloos..

Blijkbaar zijn diegene die deze functionaliteit gebruiken in de minderheid. Dus schat KPN in dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.
Ik ben zowieso van plan mijn Consumentenbond lidmaatschap eens te gaan gebruiken want ik heb hier geen woorden voor.
Reputatie 1
Zie ook: https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/mobiele-telefonie-verzenden-email-vanaf-telefoon-niet-meer-ondersteund-51978/index1.html#post458210
Reputatie 1
Ben even op zoek gegaan of dit probleem ook elders binnen het fysieke KPN netwerk optreedt.

Wat m.i. blijkt is dat de uitgaande mail server functionaliteit in het gehele KPN mobiele netwerk met opzet is aangepast.
(Lees poort 25 uitgeschakeld.) Dus als je een mail account hebt buiten KPN/Telfort mag je van hen geen mail via de KPN servers meer versturen.
Dit is gewoon beleid geweest en heeft als oorzaak absoluut geen technisch probleem zoals hier op het forum gesuggereerd wordt.

Alle woorden dat er aan een oplossing gewerkt wordt zijn zoethoudertjes !! KPN en dochter Telfort zijn niet van plan dit aan te passen. Als klant wordt je totaal niet geïnformeerd en wordt je aan je lot overgelaten.
Totaal respectloos..

Blijkbaar zijn diegene die deze functionaliteit gebruiken in de minderheid. Dus schat KPN in dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.
Ik ben zowieso van plan mijn Consumentenbond lidmaatschap eens te gaan gebruiken want ik heb hier geen woorden voor.
Reputatie 1
Interessante ontwikkeling, bedankt voor je reactie.
Ik ben heel benieuwd hoe Christy (lees: telfort) hier op gaat reageren. Niet heel concreet denk ik zo.

Nog iets anders waar ik ook best wat over lees in het forum;
Dat Telfort geen restitutie wil geven, vanwege het argument dat ze wel leveren waarvoor je betaald, gaat mijns inzien ook niet op. Je mag bij een glasvezel abonnement (met mailadressen!) icm een mobiel abonnement toch verwachten dat je dan ook met deze adressen kunt versturen, dus ook mobiel! Het is geen extra functionaliteit die je wel of niet erbij kunt nemen en ze geven zelfs instructies (toestelhulp) hoe je dit kunt instellen. Vervolgens blijkt het helemaal niet te werken, neem je verantwoordelijkheid Telfort en lever kwaliteit! Los het probleem op of honoreer volledige restitutie en reken vervolgens op diverse opzeggingen. Wie wil nu een abonnement waar je niet mobiel kunt versturen? Ik niet.
Reputatie 1
Telfort is blijkbaar niet in staat een oplossing te bieden.
Naar aanleiding van een tip van een forumlid heb ik wat geprobeerd.

De voorwaarde is dat je huidige mail provider SMTP relaying toestaat vaak in combinatie met authenticatie. (inloggen met loginnaam en wachtwoord van de je mail account) Mijn provider(s) staan dit sinds kort toe waardoor het bij mij nu gaat werken.

zie ook https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/e-mail-versturen-via-mobiele-netwerk-51340/index3.html#post458518
Reputatie 1
Beste Christy, (of wie dan ook bij telfort)

Komt er nog een oplossing?
Reputatie 8
Badge +2
Hi s.coolen,

Sorry voor deze late reactie. Inmiddels zou mailen over het mobiel netwerk goed moeten werken. Een update hebben we een tijd geleden geplaatst in dit topic.

Als het nog steeds niet lekker werkt, wil je dan een nieuw topic aanmaken? We helpen je dan graag verder!

Op dit topic gaat 'n slotje.