beantwoord

smtp instelling voor mobiel internet

• 9 april 2015
  • 21 reacties
  • 2973 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Forummedewerk(st)ers,
ik heb al heel wat topics gelezen over een probleem dat lijkt op het mijne maar het vaak nét niet is. Ik zal het even toelichten. Om ergens anders dan thuis mail te kunnen versturen (ik gebruik Outlook op mijn laptop) heb ik een mobiel internet abo afgesloten bij Telfort. Thuis hebben we ook Telfort voor alles, dus dat bevalt op zich goed. Ik heb dus nu een simkaart van Telfort die is geplaatst in mijn Huawei Mobile Wifi E5331, een soort 'dongel' dus. Ik kan hier niet mee bellen, alleen internet mee op. Bij de instellingen van Outlook heb ik diverse instellingen geprobeerd om mail te versturen. Mail ontvangen is geen probleem met pop3.telfort.nl Ik heb de volgende smtp-instellingen geprobeerd: smtp.telfortmail.nl en smtp.kpnmail.nl , omdat Telfort via het KPN-netwerk werkt. Het vreemde nu is dat ik bij het testen van de instellingen zowel bij ontvangen als bij verzenden een groen vinkje krijg, bij beide smtp-servers, dus denk je: "het is verstuurd", maar vervolgens per direct een mailtje ontvang met de mededeling dat het (eigen gemaakte testmailtje) bericht toch niet is verzonden; "Serverfout: 550 5.7.1 Unable to relay for ... " Dus waar wringt de schoen vraag ik me dan af. Wat moet ik meer doen, zonder te moeten uitwijken naar een g-mailserver? "k Heb er ook op het forum al diverse reacties over gelezen (door Jimny en Enterprise (met een s :8 ) maar het is mij ondertussen nog niet gelukt. Poort instelling 25 wordt gebruikt, dus ook goed. Hopelijk kunnen jullie me alsnog verder helpen. Ik heb namelijk dit mob. abo. juist aangeschaft om ook van andere locaties mail te kunnen versturen en ontvangen. Ik zie uit. Fijne dag verder!
icon

Beste antwoord door Snuffelaar 14 april 2015, 05:11

Beste Koffiemok,
Ook met de laatste tips lukte het niet om berichten te versturen. Helaas!
Het resultaat van een hoop foutmeldingen en onbezorgde test e-mails heeft me er toe gebracht om een heel nieuw account aan te maken met / in Outlook. Hierbij gebruik ik de meeste gegevens van Telfort, dus zowel de pop3 als de smtp.telfortmail.nl maar nu met poort 465. Bewust niet voor smtp.gmail.com gekozen omdat ik a. geen mail verstuurd kreeg via deze weg, en b. als afzendadres mijn g-mail adres wordt vermeld en ik dus dan daar weer moet inloggen om een antwoord te lezen.
Ik weet geen verklaring te geven, maar met het nieuw aangemaakte account lukt het ineens wél om mail te versturen, HOERA!
Heel vreemd, want bij eerdere aanpassingen van het bestaande account met precies de zelfde instellingen lukte het niet. Maar dan geldt voor mij de regel: vraag niet hoe het kan, maar geniet (of profiteer) er van!
Hopelijk is hiermee mijn lang gekoesterde wens in vervulling gegaan en kan ik voortaan ongestoord mailen.
Bij deze nogmaals heel hartelijk dank voor je inzet, ook aan Jimny en heel veel succes op het forum verder. Wie weet spreken we elkaar via dit medium nog wel een keer. Vriendelijke groet en goede nacht verder.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Hieronder een link voor toestelhulp, ik werk altijd via IMAP en denk erom dat je bij de uitgaande mail instellingen het vinkje uitzet

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm
Reputatie 1
Hieronder een link voor toestelhulp

Beste Jimny, bedankt voor je snelle reactie, maar helaas krijg ik een foutmelding bij de door jou geposte link, te weten:

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm.
Reason: Error reading from remote server

Is er nog een andere manier om aan deze goed bedoelde informatie te komen? Alvast dank voor je inzet.
Reputatie 8
Badge +17

Bij uitgaande mail kiezen geen beveiliging en vinkje weghalen bij poort 25

Je kunt de link eventueel ook knippen en plakken of zoeken via google toestelhulp Telfort
Reputatie 1

Bij uitgaande mail kiezen geen beveiliging en vinkje weghalen bij poort 25

Je kunt de link eventueel ook knippen en plakken of zoeken via google toestelhulp Telfort

Beste Jimny,
je zit er lekker bovenop door zo snel te reageren, prachtig! Helaas moet ik je melden dat de instelling zo als jij voorstelt correct staat bij de instellingen, dus geen vinkje bij poort 25. Verder krijg ik de zelfde foutmelding als ik de link die je plaatste direct invoer. Ook als ik gewoon via de website van Telfort via service naar toestelhulp ga en vervolgens Huawei aanklik, krijg ik de zelfde foutmelding en is de informatie dus niet zichtbaar. Heb je nog iets in je trukendoos? Hoor wel weer. Groet en fijne avond.
Reputatie 8
Badge +17
Google chrome gebruiken of via een andere pc proberen
Reputatie 8
Badge +15
Probeer eens poort 587 in plaats van 25

Je moet de s erbij zetten na de http.
httpS://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm

Dan werkt het wel.
Reputatie 1
Google chrome gebruiken of via een andere pc proberen

Jimny, bedankt voor de tip, maar ik gebruik al Chrome, en gebruik maken van een andere computer heeft geen zin want ik heb al mijn mail op de laptop staan met Outlook, dus dat is geen optie. We zoeken dus verder naar een oplossing.
Reputatie 1
Probeer eens poort 587 in plaats van 25

Je moet de s erbij zetten na de http.
httpS://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm

Dan werkt het wel.

Beste Koffiemok,
bedankt voor je reactie. Helaas heeft jouw tip in dit geval niet het gewenste resultaat opgeleverd. Dit in tegenstelling tot een eerdere kwestie die ik met je heb weten op te lossen, toen ging het over het instellen van de doorschakeltijd naar een ander mobiel nummer van mij. Maar in dit geval leverde alleen de httpS in ieder geval wél op dat ik op de gewenste pagina kwam, dus tot zover gelukt. Maar vervolgens kan je dan alleen mobiele telefoons zoeken / vinden, en daar maak ik geen gebruik van. Het gaat dus om een kleine mobiele router met een simkaart van Telfort er in. Eerder had ik een T-Mobile abo en toen werkte het versturen van mail wél, gewoon met de zelfde instellingen die ik ook thuis met de vaste internetverbinding (van Telfort) heb.
Het is dus een compleet raadsel voor me. Ook het gebruik van poort 587 heeft niet tot enige verandering geleid. Dus we zijn nog niet veel verder met de oplossing. Hoewel ik niet snel wanhoop, begint het nu toch een beetje te kriebelen, maar ik blijf er van uit gaan dat er iets op te vinden moet zijn. Jammer dat Telfort zelf hier geen informatie over geeft, dat zou een stuk en veel moeiten schelen. Enfin, wie weet kom je nog met een nieuw idee. Hoe dan ook, bedankt tot zo ver en weer een fijne dag gewenst.
Reputatie 8
Badge +15
Ik moet nu werken maar zal verder op zoek gaan voor je.

Wil je in een bericht alle opties die je kunt invullen bij uitgaande mail plaatsen? Zoals smtp,poort etc..
Dan weet ik welke opties er beschikbaar zijn.
Reputatie 1
Ik moet nu werken maar zal verder op zoek gaan voor je.

Wil je in een bericht alle opties die je kunt invullen bij uitgaande mail plaatsen? Zoals smtp,poort etc..
Dan weet ik welke opties er beschikbaar zijn.

Beste Koffiemok, fijn dat je zo bereidwillig bent om me verder te helpen. Ik heb er een heel verhaal van gemaakt, dus ga er maar even voor zitten, al dan niet met een lekker bakkie :8

Opties voor uitgaande mail:
Servergegevens: - type account (pop3) voor inkomende mail = pop3.telfort.nl en voor de uitgaande e-mail (SMTP) is dit ingevuld met smtp.telfortmail.nl
Vervolgens kies je dan “Meer Instellingen…” en kom je 4 tabbladen tegen.
De eerste heet: “Algemeen”. Hier vul je de naam in van hoe jij je account noemt. Vervolgens kun je een antwoordadres (e-mailadres) invullen en eventueel de naam van de organisatie / werk.
Tweede tabblad heet: “Server voor uitgaande e-mail” Hier kun je een vinkje zetten bij “Voor de server van uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist”. Dit vakje staat standaard uit, maar als je dit zou aanvinken, krijg je drie opties.
1. Om te beginnen staat dan direct alvast de voor-ingestelde regel: “De zelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail” aan.
2. De keuze om je te aanmelding met Gebruikersnaam en Wachtwoord. Als je hier voor kiest, krijg je vervolgens de mogelijkheid om aan te vinken “Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht” (en de mogelijkheid om je wachtwoord te onthouden).
3. Aanmelden bij server voor inkomende e-mail voordat e-mail wordt verzonden.

Het derde tabblad heet: “Verbinding”. Je hebt vervolgens drie mogelijkheden te kiezen.
1. LAN-netwerk gebruiken, eventueel aangevuld door aan te vinken: “Verbinding maken via modem als Outlook offline is.
2. Telefoonlijn gebruiken. Als je deze keuze 2 maakt, krijg je de mogelijkheid om een inbelverbinding te kiezen of toe te voegen.
3. Verbinding maken via een kiezer.

Tot slot het vierde tabblad “Geavanceerd” geeft je o.a. de mogelijkheid om de inkomende en uitgaande poort te kiezen.
Deze heb ik nu – op advies uit vorige reactie – op 587 gezet.

Zoals je ziet een heel verhaal, maar misschien valt er winst te behalen ergens op het tweede tabblad, maar dan zou ik moeten weten met welke gebruikersnaam en WW ik me zou moeten aanmelden. Op dit moment ben ik op mijn werk en hoop de komende nacht iets van een reactie van je te lezen.
Voor nu een vriendelijke groet en een heerlijk weekend gewenst.
Reputatie 8
Badge +15
Als je gebruikersnaam en wachtwoord kiest, dus een beveiligde verbinding, dan heb je daar je gebruikersnaam en ww van het e-mail account voor nodig.

Poort: 465
Inloggen verplicht: aanvinken
Reputatie 8
Badge +17
Uitgaande mail staat bij mij op smtp.telfort.nl en niet zoals jij aangeeft smtp.telfortmail.nl of dat iets uitmaakt kan ik je niet vertellen echter het lijkt mij het proberen waard.
Reputatie 8
Badge +15
Het is een beetje een gedoe de laatste tijd met uitgaande mail. Is niet alleen bij Telfort, zie het ook bij andere providers voorbij komen.

Vroeger moest je altijd de smtp van de mobiele provider gebruiken als je e-mail wilde versturen via het mobiele netwerk. Bij Telfort mobiel is dit smtp.telfortmail.nl

Vorig jaar is dat aangepast en zou je de smtp van de e-mailprovider kunnen blijven gebruiken. Smtp.telfort.nl dus bij Telfort asdl.

Sindsdien zie ik het regelmatig mis gaan
Reputatie 1
Als je gebruikersnaam en wachtwoord kiest, dus een beveiligde verbinding, dan heb je daar je gebruikersnaam en ww van het e-mail account voor nodig.

Poort: 465
Inloggen verplicht: aanvinken

Beste Koffiemok,
wederom dank voor suggesties, helaas werkt ook dit niet. Om te kunnen kiezen voor Gebruikersnaam en wachtwoord, moet je eerst in tabblad 2 aanvinken " Voor de server van uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist”. Echter zodra je met deze instelling je account gaat testen, krijg je de foutmelding dat " De server ondersteunt geen enkele verificatie methode die voor deze client wordt ondersteund" . Dus deze instelling komt te vervallen.
Vervolgens, als ik de instelling dus terugzet, en poort 465 gebruik, krijg ik weer een heel ander verhaal te lezen, namelijk de foutmelding dat het berichtenarchief de maximale grootte heeft bereikt. Dit suggereerd dat er ergens op een server nog allerlei berichten van mij zouden staan, maar die worden elke keer als ik mail ophaal opgeslagen op mijn laptop en verdwijnen van de server. Alleen berichten die ik rechtstreeks, bijvoorbeeld via webmail heb verstuurd, blijven - tot dat ik ze verwijder - op de server staan in postvak 'verzonden items' . Dus al met al zijn we nog niet veel opgeschoten, al weten we nu wel wat niet werkt. Onder het motto "niet geschoten is altijd mis" in ieder geval iets, maar helaas nog geen oplossing voor mijn probleem.
Ondertussen wens ik jullie een goede nachtrust en wie weet later een nieuw idee?!
Groet en fijne zondag.
Reputatie 8
Badge +15
Ik had het vermoeden al hoor dat het niet zou werken.
Oke, verwijder even alle instellingen die je gedaan hebt en beginnen opnieuw. Hieronder de POP en de SMTP instellingen zoals ze er in horen te staan:

POP3-account:
Bij POP3-server, voer pop3.telfort.nl in.
Bij Beveiligingstype, kies Geen.
Bij Poort, voer 110 in.

SMTP:
Bij SMTP-server, voer smtp.telfort.nl in.
Bij Beveiligingstype, kies Geen.
Bij Poort, voer 25 in.
Vink Inloggen verplicht uit.

Als je dit in de mifi router hebt ingesteld dan wel even de mifi router opnieuw opstarten.

Mocht je daarna weer de melding "relaying is niet toegestaan / not allowed" krijgen dan zit er niets anders op dan de SMTP van Google te gebruiken.
De SMTP van Google:
Bij SMTP-server, voer smtp.gmail.com in.
Bij Beveiligingstype, kies SSL.
Bij Poort, voer 465 in
Als Inloggen verplicht uitgevinkt is, vink Inloggen verplicht aan
Bij Gebruikersnaam, voer je e-mailadres in.
Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in.
Reputatie 1
Als je dit in de mifi router hebt ingesteld dan wel even de mifi router opnieuw opstarten.

Mocht je daarna weer de melding "relaying is niet toegestaan / not allowed" krijgen dan zit er niets anders op dan de SMTP van Google te gebruiken.
De SMTP van Google:
Bij SMTP-server, voer smtp.gmail.com in.
Bij Beveiligingstype, kies SSL.
Bij Poort, voer 465 in
Als Inloggen verplicht uitgevinkt is, vink Inloggen verplicht aan
Bij Gebruikersnaam, voer je e-mailadres in.
Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in.[/quote]

Beste Koffiemok,
wederom bedankt voor je verwoede poging me verder te helpen. De eerder hier boven vermeldde instellingen heb ik allemaal geprobeerd maar die lukte dus niet. Nu heb jij het over instellingen aanpassen in mijn mini-router? Dit is geheel nieuw voor mij, ik ben niet verder in mijn denken dan dat ik de instellingen in Outlook (dat als onderdeel van Mic.Office 2010 op mijn laptop staat geïnstalleerd) moet aanpassen. Op dit moment ben ik even niet in de gelegenheid om het te gaan uitzoeken en uitproberen, ook dat van G-mail, al is mij in dat geval nog niet duidelijk met welk e-mailaccount ik dan moet verbinden: is dat met mijn g-mail account + wachtwoord, of met één van mijn "vaste" e-mailaccounts, waaronder dat van Telfort. Enfin, ik hoop dat het een beetje rustig blijft komende nacht op mijn werk zodat ik even de gelegenheid heb om één en ander te gaan uittesten. Je hoort dus nog van me.
Reputatie 8
Badge +15
Nee, dacht dat je in de mifi router ook bezig was geweest. Maar dat is niet.

Je gebruikt de gegevens van een actieve gmail account en die zet je in de smtp.
Reputatie 1
Beste Koffiemok,
Het resultaat van een hoop foutmeldingen en onbezorgde test e-mails heeft me er toe gebracht om een heel nieuw account aan te maken met / in Outlook. Hierbij gebruik ik de meeste gegevens van Telfort, dus zowel de pop3 als de smtp.telfortmail.nl maar nu met poort 465. Bewust niet voor smtp.gmail.com gekozen omdat ik a. geen mail verstuurd kreeg via deze weg, en b. als afzendadres mijn g-mail adres wordt vermeld en ik dus dan daar weer moet inloggen om een antwoord te lezen.
Ik weet geen verklaring te geven, maar met het nieuw aangemaakte account lukt het ineens wél om mail te versturen, HOERA!
Heel vreemd, want bij eerdere aanpassingen van het bestaande account met precies de zelfde instellingen lukte het niet. Maar dan geldt voor mij de regel: vraag niet hoe het kan, maar geniet (of profiteer) er van!
Hopelijk is hiermee mijn lang gekoesterde wens in vervulling gegaan en kan ik voortaan ongestoord mailen.
Bij deze nogmaals heel hartelijk dank voor je inzet, ook aan Jimny en heel veel succes op het forum verder. Wie weet spreken we elkaar via dit medium nog wel een keer. Vriendelijke groet en goede nacht verder.
Reputatie 8
Badge +17
Beste Koffiemok,

Mooi dat het gelukt is, graag gedaan gr jimny
Reputatie 8
Badge +15
Toppie dat het gelukt is! 😃
Reputatie 1
Hallo allen, daar ben ik weer. Tja, wat moet ik zeggen.... het is om wanhopig van te worden, het eens zo mooi werkende versturen van mail is er mee gestopt. Zonder dat ik enige verandering of aanpassing heb gedaan, plotseling stopt het er weer mee. Net zo onverklaarbaar als het eerst werkte, zo lukt het me ondanks uren inspannen niet meer om mail te versturen. Het is al een aantal dagen het zelfde liedje, mail wordt niet verstuurd. De foutmelding luidt nu: "Test e-mail verzenden: De verbinding met de server is verbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de Serverbeheerder of Internetprovider." Ik word er een beetje moe van, maar zou het een tijdelijke fout op de server kunnen zijn?
Graag jullie deskundig oordeel. Fijne dag en groet.

Reageer