vraag

Sms over verbruik MB's komt niet overeen met werkelijkheid

• 29 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 206 keer bekeken

Badge
Gisteravond kreeg ik een sms van Telfort met de mededeling dat ik 80% van mijn internetbundel had verbruikt en dat ik 500 MB bij kon kopen. Ik heb nog meer dan genoeg mb's dus waarom krijg ik dit?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic.

14 reacties

De app en mijn telfort wordt met vertraging bijgewerkt. De sms'jes komen real time van het netwerk. Ik zou ze serieus nemen.
Badge
Dank je, maar ik wacht liever tot ik een antwoord van Telfort krijg.
Als ik het niet serieus nam stelde ik de vraag ook niet...
Ook ik kreeg gisteren dezelfde sms van Telfort en heb ook nog genoeg MB over
Badge
Nog steeds geen reactie van Telfort. Klantenservice bellen heeft ook geen nut, want de wachttijd is enorm...
Kreeg een SMS dat ik 80% van mijn bundel heb verbruikt en dat ok binnenkort niet meer zou kunnen internetten. Ben nu in UK en gebruik Roaming. In de SMS staat ook dat in de Telfort app te zien is hoeveel MB's ik nog heb. Daar heb ik nog 1779 MB. Mijn normale bundel os 600MB. Ik had nog over van de vorige maand. Wat klopt er nu niet? Ik begrijp er niks van.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Af.antoni, ik heb direct even gekeken aan de hand van je 06-nummer. Ik zie inderdaad dat je ook nog genoeg MB's over hebt. Wil je een screenshot plaatsen van de sms die je hebt ontvangen? En staat het aantal MB's wel gewoon goed vermeldt in MijnTelfort? Of zie je daar het aantal van de sms instaan? Ik hoor het graag en dan pak ik het verder op.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Eagle46, goed dat je je hier meldt. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je 06-nummer en adresgegevens? Dan kijk ik bij jou ook het een en ander na.
Badge
Hoi Af.antoni, ik heb direct even gekeken aan de hand van je 06-nummer. Ik zie inderdaad dat je ook nog genoeg MB's over hebt. Wil je een screenshot plaatsen van de sms die je hebt ontvangen? En staat het aantal MB's wel gewoon goed vermeldt in MijnTelfort? Of zie je daar het aantal van de sms instaan? Ik hoor het graag en dan pak ik het verder op.
Badge
Hoi Af.antoni, ik heb direct even gekeken aan de hand van je 06-nummer. Ik zie inderdaad dat je ook nog genoeg MB's over hebt. Wil je een screenshot plaatsen van de sms die je hebt ontvangen? En staat het aantal MB's wel gewoon goed vermeldt in MijnTelfort? Of zie je daar het aantal van de sms instaan? Ik hoor het graag en dan pak ik het verder op.het aantal mb's klopt inderdaad. Bedankt voor je reactie en dat je het uitzoekt!
Reputatie 6
Badge +12
Hartelijk dank! Ik heb net ook geïnformeerd bij mijn collega's van Facebook en Twitter en zij zien bovenstaande ook voorbij komen. Je kunt de MB's in MijnTelfort gewoon aanhouden. Het lijkt er heel sterk op dat er een sms naar meerdere klanten is gestuurd, wat niet had gemoeten. Sorry voor de verwarring. Ik zet het intern uit en ik hoop dat ze kunnen achterhalen waarom dit gebeurd is, zodat het niet nog een keer voorkomt.
Badge
Hartelijk dank! Ik heb net ook geïnformeerd bij mijn collega's van Facebook en Twitter en zij zien bovenstaande ook voorbij komen. Je kunt de MB's in MijnTelfort gewoon aanhouden. Het lijkt er heel sterk op dat er een sms naar meerdere klanten is gestuurd, wat niet had gemoeten. Sorry voor de verwarring. Ik zet het intern uit en ik hoop dat ze kunnen achterhalen waarom dit gebeurd is, zodat het niet nog een keer voorkomt.ok, dankjewel voor de uitleg. Ach ja, foutje kan een x gebeuren. Dan beschouw ik het bij deze als opgelost! Nogmaals dank hiervoor 👍
Reputatie 6
Badge +12
Graag gedaan hoor 🙂. Jij bedankt voor het melden hier.
Ook ik heb de sms afgelopen maandag tijdens mijn vakantie gekregen. Sterker nog, 5 minuten later kreeg ik een sms dat ik 100% had verbruikt en was het einde verbinding.
Volgens mijn telefoon had ik 117 Mb verbruikt over de laatste 30 dagen, en volgens het verbruik op my telfort had ik nog 1770 Mb over.
Dinsdag heb ik gebeld met de helpdesk en daar wisten ze me te vertellen dat er een storing was bij de verbruiksmonitor op my telfort en dat die onbetrouwbaar zou zijn, ook het meten van het verbruik op de telefoon zou onbetrouwbaar zijn. De enige betrouwbare indicatie zou de sms zijn. Volgens de medewerker heeft de sms altijd gelijk! Er zat voor mij niets anders op dat mb's bij te kopen!

Inmiddels ben ik weer terug en heb ik wel weer een verbinding.... Ik weet nu even niet meer wie of wat ik moet geloven en hoeveel Mb's ik wel of niet heb verbruikt.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Frans, het lijkt op een storing, maar ik kan me voorstellen dat je graag zekerheid wilt hierover. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je 06-nummer, postcode en huisnummer? Dan kijk ik het na voor je.

Reageer