sms melding databundel verbruikt

• 4 april 2012
  • 17 reacties
  • 5737 keer bekeken

Ik heb zojuist een sms bericht van Telfort ontvangen met de mededeling dat ik mijn 200MB bundel hebt verbruikt. Op belstatus heb ik nog 111MB over, 2dagen terug was dat 123MB. Ik verbruik zowiezo niet veel, alleen whatsapp en mailen. Thuis uiteraard wifi.

Maar waarom krijg ik die mededeling? Is dat normaal als je de helft hebt verbruikt? Kan toch niet zo zijn dat er in 1 dag ineens alles is verbruikt.

Webcare, ik hoor het graag van jullie.
Vast bedankt!

(waarschijnlijk moest dit bericht in de Topic categorie "Mobiel internet". Indien nodig, kunnen jullie het verplaatsen..:S)

17 reacties

Badge
@Jilly,

Graag kijk ik dit even voor u na. In een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 kunt u uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken.

Laïla
Hoi Laila,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je een PB verstuurd met m'n gegevens. Weet alleen niet of je hebt ontvangen, staat (nog)niet in mijn map verzonden items.

Grts,

Jilly

*edit: vinkje kopie naar verzonden items stond uit 😉
hallo, ik heb gisteravond laat ook een smsje ontvangen dat ik mijn databundel van 1024 mb had verbruikt. Mijn databundel gaat elke 4de van de maand in dus ik schrok daar erg van, thuis maak ik gebruik van wifi dus het kan niet kloppen. Helaas kan ik dit niet zelf nakijken ivm zakelijke gebruiker dus ik kan niet in de belstatus. Kan dit voor mij worden nagekeken? Ik heb eigenlijk nog nooit mijn databundel helemaal verbruikt en het lijkt me sterk dat ik bij normaal gebruik al 1 gig binnen drie dagen zou hebben gebruikt.

Mvg,
Arishka
Badge
@Arishka,

Welkom op het forum. Graag kijk ik dit voor u na. . In een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 kunt u uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Hallo,
Ook ik kreeg vandaag (26 april 17:07 uur) een sms van Telfort met de waarschuwing dat mijn databundel volledig verbruikt zou zijn. Ook in mijn geval zeer onwaarschijnlijk. De laatste status is van 26 april 0:41 uur en toen had ik nog 700 MB te goed in mijn databundel. Thuis hebben we WIFI. Ik ben vandaag (26 april) rond 9:30 uur naar mijn werk vertrokken. Dit zou betekenen dat in binnen 8 uur 700 MB zou hebben verbruikt. Onmogelijk...
Ik lees hier dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad, maar zie helaas geen antwoorden. Ik ben bang dat op een of andere manier misschien misbruik wordt gemaakt. Ik heb daarom rond 17:15 uur de dataverbindingsstand van mijn telefoon maar volledig uitgeschakeld.
Kan iemand mij antwoorden?
Bij voorbaat dank.
Badge +1
Op 18 april kreeg ik ook een SMS dat ik over mijn bundel heen zat. Mijn telefoonapp en de site van telfort gaven aan dat ik nog ruim 750 mb kon gebruiken. Dit was dan ook een foutje bij Telfort.

Dus kijk op mijn telfort. als daar staat dat je over hebt dan heb je ook gewoon over 🙂
Badge
Welkom op het forum van Steen-Besling! Wat in Mijn Telfort/BelStatus staat is correct, u heeft de sms onterecht ontvangen. Mijn oprechte excuses voor de verwarring en voor het ongemak. Uw mobiel internet verbruik wordt 1x per dag bijgewerkt, bij 'details van mijn gebruik' kunt u zien tot wanneer uw verbruik is bijgewerkt.

Laïla
Op 27 april kreeg ik een sms dat mijn sms bundel overschreden was, ik heb dit bekeken op de belstatus en tot mijn verbazing staat hij zelfs met 5 euro er over heen een half uur later nog eens 2 euro er bij. Ik heb klantenservice gebeld met deze klacht en dat ik nooit of weinig sms verstuurde. Ze kon niets voor mij doen en moest maar mijn factuur afwachten??? Maar ize zij ook dat de belstatus nooit klopte, waar ik op antwoorde wat je er dan aan hebt. In de tussen tijd klimt mijn sms kosten van sms kosten gestaag, terwijl ik niet sms. Dit heb ik ook naar klantenservice gemaild en ik verwacht een passent antwoord. Wie heeft dit probleem ook en wie heeft ook een probleem met een niet correcte weergave van de belstatus. Ik ben niet blij omdat ik net ben overgestapt en ook dat dit mijn eerste echte factuur word. Ik hoop op een reactie die mijn gemoederen kan sussen. Groetjes, R.
Beetje late reactie, maar... ik kreeg ook zo'n SMS - kon niet kloppen.
Ben de dag erna naar telfort winkel gegaan waar ze niets wisten(...) maar me wel doorverbonden met iemands van telfort die je (kennelijk) zelf niet kan bereiken. Die informeerde me toen dat er een storing in het system van automatische SMSjes was geweest waardoor er veel mensen ten onrechte zo'n bericht gehad hadden. Zoiets kan gebeuren, geen probleem. Wat ik wel raar vind is dat de mensen in de winkel het niet al metteen wisten, en dat een storing van deze omvang kennelijk ook niet bekend was bij de moderators van dit forum.
Badge
Welkom op het forum R.berg! Graag kijk ik dit voor u na. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge +2
@all,

Onze excuses voor de ontstane verwarring. Op dit moment wordt uitgezocht wat er aan de hand is met betrekking tot de sms-notificaties. De informatie van Belstatus in Mijn Telfort is correct. Deze wordt elke nacht bijgewerkt.

Daphne
Ik heb gisteravond ook deze sms gekregen. Hierbij werd mij gemeld dat ik 1024 mb had verbruikt, dit is gewoonweg onmogelijk de dag ervoor had ik nog 900 mb beschikbaar. Nu kijk ik vamorgen op de belstatus en zie dat ik nog 700 mb over heb! Wat is nu juist?
Badge +1
@all,

De informatie van Belstatus in Mijn Telfort is correct. Deze wordt elke nacht bijgewerkt.

Daphne

lijkt me duidelijk: de sms negeren en gewoon vasthouden aan wat op Mijn Telfort staat (of in de Beltegoed App)
Ik kreeg net ook zo'n SMS dat ik mijn volledig 1024MB verbruikt zou hebben. Het verschil met de hier eerder gemelde gevallen is dat bij mij in 'Mijn Telfort' ook wordt gemeld dat ik geen tegoed over heb. Dat verbaast me echter nogal: de afgelopen 6 maanden heb ik gemiddeld zo'n 300 MB per maand verbruikt en nu zou ik opeens in een halve maand een volledige GB verbruikt hebben? Voorzover ik weet is er niets aan mijn gebruikspatroon veranderd.

De verbruiksmeter van mijn iPhone is het er ook niet mee eens dat ik deze periode al een GB verbruikt zou hebben. Hebben meer mensen dit probleem? Is er misschien iets mis met de metingen en rapportages momenteel?
Badge +2
@Ivo.Wever,

Om voor u aan de slag te kunnen, heb ik uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken. Na ontvangst wordt het dataverbruik van de afgelopen periode gedetailleerder bekeken, waarna u opnieuw een reactie ontvangt.

Daphne
Ik heb ook een melding gekregen dat ik 1024mb heb verbruikt en heb daarbij meteen mijn internet uitgzet
maar ik zie mijn rekening alleen maar hoger worden?
Ik schrok er al van dat ik aan mijn datalimiet zat 11 dagen voor mijn nieuwe maand ingaat terwijl mijn internetgebruik
niet is veranderd zolang ik mobielinternet heb.
Ik heb gistermorgen ook een melding gekregen dat ik 1024mb heb verbruikt en heb daarbij meteen mijn internet uitgzet
maar ik zie mijn rekening alleen maar hoger worden?
Ik schrok er al van dat ik aan mijn datalimiet zat 11 dagen voor mijn nieuwe maand ingaat terwijl mijn internetgebruik
niet is veranderd zolang ik mobielinternet heb.

nu heb ik net weer gekeken en ondanks dat ik mijn internet heb uitgezet is mijn verbruik met bijna 75 mb verhoogd !!!!
ik heb teruggekeken naar mijn verbruik en wat mij tot mijn schrik opvalt is dat tussen 00:00 uur
en 02:00 uur een dataverbruik is rond de 50 mb iedere dag ..terwijl ik slaap?????
Wat is hier aan de hand.

Reageer