beantwoord

SMS en mobiel internet werkt niet op tijdelijk vervangend toestel

• 15 november 2013
  • 11 reacties
  • 2851 keer bekeken

mijn Iphone is recent gestolen. Nu heb ik, in afwachting van de verzekering, een tijdelijk toestel gekregen. Dit toestel is, in tegenstelling tot wat door de klantenservice eerder was verteld geen Iphone, maar een android-toestel. Een Alcatel OnetouchT'pop. Niet echt een ssortgelijktoestel en doordat het geen iOs is, onmogelijk om een backup terug te zetten of ook maar uberhaubt de tel.nrs.

In afwachting van de verzekering toch maar dit toestel in gebruik genomen. De bijgeleverede sim-kaart kon niet geactiverd worden. Deze kon ik volgens de klantenservice direct weer weggooien. Dit omdat hij niet eerst bij telfort was aangevraagd, maar direct door smart-care werd uitgegeven. Ik moest nu naar de telfort-winkel. Vreemd, als een toestel thuis wordt afgeleverd, dat je dan naar een winkel moet om een sim-kaart te halen. Het lijkt immers logisch, dat als je toestel is gestolen, de simkaart daar nog in zat. En dat deze kaart dan zsm wordt geblokkeerd.

Uiteindelijk in de winkel gaf men daar aan dat de kaart die ik heb wel gewoon geactiveerd kon worden. Onnodig dus een week zonder telefoon gezeten.

Nu ik eindelijk kan bellen met het toestel, ben ik er nog niet. Ik kan geen SMS versturen en mobiel internet werkt niet. Heeft dit met een instelling te maken bij telfort zelf?

Erg vervelend allemaal, daar de vaste telefoon, internet en TV van telfort hier thuis ook al een aantal dagen niet meer werkt en ik door ziekte aan huis gebonden ben!

Gaarne hulp bij instellen SMS en internet op leentoestel. En is het mogelijk om de status te achterhalen van de verzekering, zodat ik weet  wanneer ik weer een Iphone krijg?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 15 november 2013, 14:29

@de hooge,

Wat vervelend dat jouw iPhone gestolen is. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt. Heb je de instellingen in jouw toestel al nagekeken voor wat betreft sms en mobiel internet? Je vindt een stappenplan via www.telfort.nl/instellen.
Mocht dit niet werken dan ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst zal ik ook de status voor je nakijken.

Denise
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Wat vervelend dat jouw iPhone gestolen is. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt. Heb je de instellingen in jouw toestel al nagekeken voor wat betreft sms en mobiel internet? Je vindt een stappenplan via www.telfort.nl/instellen.
Mocht dit niet werken dan ontvang ik graag jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst zal ik ook de status voor je nakijken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het voor je nagekeken en zag dat er een blokkade actief was voor inkomende sms en mobiel internet. Deze blokkade heb ik zojuist opgeheven. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Badge +1
of ook maar uberhaubt de tel.nrs.

dat kan wel, maar alleen als je contacten sync met iCloud aan had staan op je toestel.

log in op icloud,com
ga naar contacten
klik links onderin op het tandwieltje en selecteer "selecteer alles"
klik nogmaals op het tandwieltje en selecteer "exporteer VCard..."
sla het bestand op een micro-sd kaart
stop de micro sd kaart in het android toestel
ga in het toestel naar contacten
kies 'menu' (hangt een beetje van het toestel af)
kies importeren/exporteren
kies importeren van sd-kaart
volg nu verder de stappen de aangegeven worden, et voila, al je contacten staan in het toestel.

suc6!
Dank voor je reactie. ICLoud had ik niet aanstaan doordat ik veel in het buitenland ben en niet te veel datakosten wil. Ik heb wel een redelijk recente backup in Itunes. Misschien lukt het daar ook mee? Ik hoop gewoon snel weer een Iphone te krijgen. Dan kan ik alles makkelijk weer terug zetten.
Helaas is het probleem nog niet opgelost. Internet werkt. SMS nog niet. Dit was geblokkeerd volgens telfort medewerker en zou nu opgeheven moeten zijn. Helaas werkt SMS nog steeds niet en heb ik ook nog geen duidelijkheid over wanneer ik weer een Iphone krijg ipv dit tijdelijk vervangende toestel wat zeer slecht werkt. Helemaal vervelend, omdat ik ook nu al bijna een week met een telefoon/internet/tv-storing thuis zit, ook van telfort.

Ik zou graag nu eens horen wanneer al mijn problemen opgelost zijn en of er een compensatie komt voor de tijd dat ik zonder thuis- en mobiel internet zit, zonder thuis- en mobiele telefonie en zonder televisie. Hiernaast zeer vervelend dat ik telkens via de telefonische klantenservice verkeerde informatie krijg, terwijl je wel betaalt voor deze klantenservice. En door verkeerde informatie van hun of verkeerde hulpverlening duren de problemen vaak onnodig lang. (zoals geen sim-kaart bij telefoon, terwijl dit telefonisch was toegezegd, simkaart niet kunnen activeren, terwijl dit volgens de winkel wel kon, nieuwe modem opsturen, terwijl dit het probleem niet oplost). Tot slot erg vervelend, dat communicatie via dit forum na een aantal reacties ook geen verdere hulp meer lijkt te kunnen bieden en ik geen reactie meer krijg op mijn vragen.
Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb de nodige acties voor jou uitgezet maar ben per abuis vergeten dit te communiceren. De betreffende afdeling is de status op dit moment aan het opvragen en ook het probleem rondom sms'en in kaart aan het brengen. Binnen twee werkdagen ontvang je een terugkoppeling over de afwikkeling hiervan. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Dank voor je reactie,

Inmiddels zelf gisteren maar weer aan het bellen gegaan.  De SMS bleek nog steeds geblokkeerd te staan. Dit is gisteren gecorrigeerd en ik kreeg daar ook direct een bevestigings-SMS van. Ook gisteren met de claim-afdeling in contact geweest. Mijn formulieren bleken echter nog niet te zijn aangekomen bij de betreffende afdeling, na ruim een week. Hierop heb ik de formulieren digitaal toegestuurd en is mijn claim direct goed gekeurd en kan ik een definitief nieuw toestel verwachten. Rondom de mobiel is dus alles inmiddels opgelost gelukkig.

Mijn problemen rondom mijn vaste aansluiting bestaan wel nog steeds. Inmiddels ook al zo'n twee weken. Dit ligt nu bij KPN omdat ik een klapperende lijn zou hebben. Helaas ook onnodig lang vertraging hierin, omdat een telfort-medewerker in het systeem had aangevinkt dat mijn DLS verbindging in orde zou zijn, terwijl dit dus zeker niet het geval is. Nu wacht ik al dagen op een telefoontje van KPN, maar tot op heden van hun nog geen bericht.

Groet,
Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Fijn dat voor mobiel alles is opgelost!:) Nogmaals excuses voor de lange doorlooptijd.
Mijn collega Sebastiaan zal jou verder helpen met het probleem rondom de vaste aansluiting.

Denise
Helaas toch nog een probleem. Ik kan op dit moment met mijn mobiele toestel niet alle nummers bellen. 1200 kan ik niet bellen en 0900 nummers zijn niet bereikbaar. Wederom erg vervelend. Hoe lang gaat het duren voor al mijn problemen zijn opgelost. Moet ik voor iedere functie die ik wil gebruiken met mijn telefoon appart een blokkade laten opheffen. Eerst internet, toen SMS, nu 0900 nummers die het niet doen. Ik wordt er niet goed van. Al weken problemen met zowel mobiele als vaste aansluiting va Telfort. Kan iemand snel zorgen dat ik weer gewoon alles kan met mijn mobiele aansluiting. De klantenservice kan ik nu niet bellen. (vaste lijn werkt niet van telfort en mobiel nu dus ook niet).
Reputatie 3
Badge +1
@de hooge,

Mijn excuses voor de gang van zaken. Het is voor mij ook een raadsel wat de reden is van alle blokkades. Ik heb deze inmiddels nu allemaal verwijderd. Laat je weten of het werkt? Ik adviseer je om even jouw toestel uit- en aan te zetten.

Denise
Beste Denise,

Het werkt nu. Hopelijk kom ik nu echt geen verdere problemen meer tegen met mobiel bellen. Maar we wachten het af. Dank voor het veranderen van de instellingen. Nu maar hopen dat mijn vaste aansluiting ook snel weer hersteld is, want na twee weken geen TV, internet en telefoon op de vaste lijn word ik dat ook meer dan zat. KPN en telfort lijken dit raadsel echter ook niet op te kunnen lossen...

Groet, FV de Hooge

Reageer