beantwoord

Slechte/geen 4g verbinding

• 1 juni 2016
  • 15 reacties
  • 1382 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb sinds een paar dagen 4g. Echter als ik op het 4g netwerk zit is en het bereik minimaal tot niks en kan ik zo goed als geen gebruik maken van de Internet verbinding. Ook een keer of 5 per dag dat ik opnieuw netwerk moet zoeken.
Voorheen had ik hier nooit geen last van (3g).
En ook nu als ik op h+ of 3g zit gaat alles prima en nergens geen problemen mee. Goed bereik en goede internetverbinding. Maar gezien dat hij grotendeels van de dag Op 4g staat is dit zeer frustrerend.

Wat is hier aan te doen?

Groeten
icon

Beste antwoord door Broekie 30 juni 2016, 21:18

Michael,

Al voordat je je bericht posten had ik al een berichtje van de klantenservice.
Blijkbaar stond ik niet aangemeld op het 4g netwerk.
Heb nogmaals mijn telfoon aan en uitzet en nu werkt het wel naar behoren.

Ik vind het alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Aangezien ik deze "fout" al vaker voorbij heb zien komen hier op het forum. Lijkt mij dit iets wat als eerste gecontroleerd wordt.

Ik ben iig blij dat het nu opgelost is. Wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Broekie!

Welkom. Wat vreemd dat je geen bereik meer hebt als je 4G aanzet. Kun je aangeven of dit probleem hetzelfde is op een andere locatie? Ik ben namelijk benieuwd of dit een 'dekkingsprobleem' is, of dat de oorzaak ergens anders ligt. Ook zie ik graag je 06-nummer tegemoet in een privébericht.

Bedankt alvast voor je reactie.
Michael, ik ben zaterdag en gisteren nog in het centrum geweest zaterdag deed 4g het wel maar zeer traag zondag was het weer niks.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Broekie,

Bedankt voor de gegevens. De 'KPN-dekkingstool' geeft een prima dekking aan in jouw omgeving: "4G: 75 Mb/s (gem. 20 Mb/s) tot 4G+: 225Mb/s (gem. 50 Mb/s)". Daar kan het wat dat betreft niet aan liggen. Desalniettemin heb ik vanaf hier de instellingen nagekeken en deze 'gereset'. Zou je voor mij jouw toestel helemaal uit kunnen zetten, de simkaart eruit en erin kunnen doen en het toestel weer aan kunnen zetten? Ik ben erg benieuwd of je verbetering ervaart.

Kijk uit naar je reactie.
Hoi Michael,
Ik heb het idee dat het iets verbeterd is. Ik kon al een pagina open met 4g :)
Maar echt heel soepel en snel ging het niet.
Wat mij wel opvalt is dat het bereik gelijk een stuk minder is als hij op 4g staat. Zowel binnen als buiten.
Op 3 g of h+ kan ik bij 1 streepje bereik wel snel een pagina laden.
Reputatie 8
Badge +15
Ik zou voor de zekerheid de instellingen eens nalopen via Toestelhulp. Na het kiezen van merk/type toestel pak je het stappenplan Internet: Handmatig instellen. Mocht je er niet aan uitkomen laat dan weten welk merk/type toestel je hebt en welke instellingen erin staan.
Een tweede vraag is hoe oud is je simkaart?
Badge
Ik zie dat ik niet de enigste ben met dit probleem sinds een dag of 10 is bij mij het totale mobiele internet uitermate belabberd over het 4g maar helemaal niet te hebben want dat heb ik in weken al niet meer gezien.
@ koffiemok, toestelhulp al eens bekeken en de instellingen zoals er staan voor een s4 gebruikt. Heb zelf een s4 active.
Internet doet het wel dus dat is ook niet het probleem denk ik.
4g is er niet of heel traag en het bereik valt gelijk heel ver weg als ik netweekmodus op lte zet en hij naar 4g overspringt.
Simkaart heb ik vervangen bij de verlening(vorige week) dacht eerst dat het daarna lag maar dat was dus niet. Mijn "oude" Simkaart was ook al een usim.
@ Michael,

Gisteren weer eens geprobeerd op andere locatie om 4g te gebruiken. Zonder resultaat helaas.
Ik had 3g en vol bereik, overgezet naar lte en bereik zakt gelijk weg komt wel 4g te staan maar werkt niet vlak daarna wordt krijg ik gelijk een melding dat er geen bereik meer is en opnieuw moet zoeken. Terug overgezet WCDMA/GSM en gelijk weer vol bereik en weer internet via 3g.
Ik vind het jammer dat het zolang duurt voordat er duidelijkheid is en/of antwoord komt.
Ik heb vorige week ook al een vraag via de site ingediend en dat zou 10 dagen kunnen duren. Nu krijg ik vandaag weer een mailtje dat het niet binnen die 10 dagen lukt en dat het dus nog eens 10 dagen duurt.
Ik had gehoopt dat het via het forum wat sneller zou gaan.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Broekie,

Excuses voor de late reactie. Vreemd dat 4G het niet lekker doet i.c.m. jouw S4. Andere gebruikers hebben hier geen last van weet ik (een collega van mij heeft exact dezelfde opstelling en ervaart nooit problemen bijvoorbeeld). Kun je aangeven of je wel 4G hebt in een ander toestel? Ik wil graag uitsluiten of het probleem met het toestel te maken heeft of met iets op de simkaart.

Ben benieuwd naar het resultaat.

@Magic,

Heel vervelend dat 4G bij jou ook niet lekker lijkt te werken. Stuur me jouw 06-nummer in een privébericht alsjeblieft, dan ga ik kijken naar de mogelijkheden.

Bedankt alvast!
Michael,
Ik heb het met de telefoon van mijn vrouw geprobeerd. Daarmee lukt het ook niet. wel 4 strepen h+ en 3g maar geen 4g. Netwerkmodus staat wel op LTE.
Michael,
Vandaag ben ik de andere kant op gereden en vanaf postcode 4891cn had ik wel 4g werkend. Dus het ligt wel aan de dekking maar volgens de dekkingdkaart zou er bij mij thuis ook 4g moten hebben. En bij ons in het dorp ook maar dat u ook niet het geval. Ik heb tot nu toe in de postcode 4882 en 4881 geen 4g. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is/kan zijn
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Broekie,

Bedankt voor de heldere terugkoppeling. Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik zal dit incident dan ook uitzetten bij netwerkbeheer. Ik verwacht dat zij hiernaar zullen kijken en acties gaan ondernemen. Helaas verwacht ik niet dat, als zij dit kunnen bevestigen, het op korte termijn kan worden verholpen. Dekkingsproblemen hebben namelijk vaak wat voeten in de aarde. Om het incident goed te kunnen aanmelden heb ik de onderstaande aanvullende informatie nodig. Deze mag je doorgeven in een privébericht.

- Welke toestellen (merk en type) zijn er geprobeerd?
- Op welk nummer ben je het best te bereiken?
- Sinds wanneer speelt het probleem?
- Heb je voldoende bereik?

Zie je reactie graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Broekie,

Bedankt voor je privébericht. Ik zal het incident zoals beloofd uitzetten bij netwerksupport. Zij zullen zich hierover buigen en dit terugkoppelen. Meestal gaan hier een aantal werkdagen overheen.

Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug. Alvast bedankt voor je geduld.
Michael,

Al voordat je je bericht posten had ik al een berichtje van de klantenservice.
Blijkbaar stond ik niet aangemeld op het 4g netwerk.
Heb nogmaals mijn telfoon aan en uitzet en nu werkt het wel naar behoren.

Ik vind het alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Aangezien ik deze "fout" al vaker voorbij heb zien komen hier op het forum. Lijkt mij dit iets wat als eerste gecontroleerd wordt.

Ik ben iig blij dat het nu opgelost is. Wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op.