beantwoord

Slechte beschikbaarheid mobiel internet

• 5 september 2013
  • 14 reacties
  • 3627 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 4 reacties
Beste Klantenservice,
Ik ondervind sinds ca. 3 weken regelmatig een zeer slechte verbinding met mobiel internet.
Boven het dataverbindings-teken in de taakbalk van mijn telefoon verspringt het dan telkens van '3G' naar 'E' naar 'H'.
Soms helpt het om mijn telefoon in en uit de vliegtuigstand te zetten, maar dit is zeer vervelend om meerdere malen per dag te moeten doen.
Mijn locatie kan het niet zijn, want ik heb dit probleem de afgelopen weken in vrijwel het halve land ondervonden.
Kunnen jullie mij hiermee helpen? Het is namelijk zeer frustrerend.
Alvast bedankt,
Dennis
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 6 september 2013, 11:19

@dvk,

Welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik wil je vragen om jouw simkaart opnieuw te plaatsen en jouw toestel uit- en aan te zetten. Ben je al lang in het bezit van deze simkaart? Soms geeft een verouderde simkaart problemen met de verbinding. Kun je nagaan of mobiel internet met jouw simkaart in een ander toestel wel werkt? Zo kun je namelijk inzichtelijk krijgen of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

@korova,

Balen dat ook jij deze problemen ervaart. Kun je eens nagaan of het wel werkt met jouw simkaart in een ander toestel?

Denise
Bekijk reactie

14 reacties

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Sinds ik weer in Nederland ben (terug van vakantie) is mijn verbinding heel slecht. Of eigenlijk nauwelijks zonder wifi. Telefoon aan- en uitzetten helpt niet en hetzelfde geldt voor roaming. Ik woon in Nijmegen, maar heb het probleem elders in het land ook al ondervonden. Op de site is geen storing te vinden, maar ondertussen ben ik wel gewend dat de storingen waar ik last van heb er nooit op staan. ;) 
Heb overigens batterij en simkaart opnieuw geplaatst. Heeft voor heel even geholpen, maar nu weer hetzelfde probleem... hier betaal ik niet voor.
Badge +1

Boven het dataverbindings-teken in de taakbalk van mijn telefoon verspringt het dan telkens van '3G' naar 'E' naar 'H'.

dit is normaal, en niets om je zorgen over te maken.
De verschillende letters geven aan met welke type netwerk jouw toestel verbinding heeft:
"G" = GPRS. Dit is de langzaamste verbinding
"E" = EDGE. Dit loopt via hetzelfde (2G) netwerk als "G" maar is sneller
"3G" = UMTS. Dit loopt via het 3G netwerk
"H" = HSDPA. Dit loopt ook via het 3G netwerk maar is sneller
"H+" = HDSPA. Zelfde als voorgaande, maar nog sneller
"4G" = LTE. Dit is het snelste (4G) netwerk. Hiervoor heb je een speciaal toestel en abonnement nodig. Telfort ondersteund dit op dit moment (nog) niet.

Als je dus een "G" of een "E" ziet staan kan het zijn dat je langzamer internet ervaart.
Als je een langzame verbinding ervaart kan het zijn dat het nodig is om de internet (APN) instellingen in je toestel eens na te kijken.
De instellingen die op de meeste toestellen prima werken zijn de volgende:
APN:
Naam:  Telfort Spot
APN:  internet
Proxy:  leeg laten
Proxy Poort: leeg laten
Username: leeg laten
Password leeg laten
MMSC:  http://mmsc.mms.telfort.nl:8002/
MMS Proxy: 193.113.200.195
MMS Poort: 9201
MCC:  204
MNC:  12
Verificatie type: pap
APN type: default

Als je naast de netwerkindicator een "R" ziet staan herkend jouw toestel het Telfort netwerk als roaming, en moet je bij de internetinstellingen ook "roaming" aanzetten.
Reputatie 3
Badge +1
@dvk,

Welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik wil je vragen om jouw simkaart opnieuw te plaatsen en jouw toestel uit- en aan te zetten. Ben je al lang in het bezit van deze simkaart? Soms geeft een verouderde simkaart problemen met de verbinding. Kun je nagaan of mobiel internet met jouw simkaart in een ander toestel wel werkt? Zo kun je namelijk inzichtelijk krijgen of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

@korova,

Balen dat ook jij deze problemen ervaart. Kun je eens nagaan of het wel werkt met jouw simkaart in een ander toestel?

Denise
Beste Pruygje, bij mij is het probleem dat mobiel internet al een aantal dagen brak is. Weetniet of dat precies ook zo voor de OP geldt. Ik kan eigenlijk alleen nog op internet met wifi. Zowel hier als op de facebookpagina van Telfort meerdere mensen met dat probleem. Op beide plekken gemeld, maar nog geen reactie gehad van webcare. Ondertussen betaal ik wel voor mobiel internet dat ik nauwelijks heb...
@ Denise: ik ga het proberen, maar dit is een gloednieuw toestel. Ik heb deze problemen eerder niet gehad met dit toestel. Maar goed, voor de vorm zal ik wel even proberen wat het script voorschrijft... Ik ben al meer dan 10 jaar klant van Telfort en pas sinds ik mobiel internet heb ervaar ik problemen met jullie.
Reputatie 3
Badge +1
@korova,

Ik begrijp goed dat dit ontzettend vervelend is. Fijn dat je wilt proberen of het in een ander toestel wel werkt. Zo kan namelijk gecontroleerd worden of het aan het toestel of simkaart ligt.

Denise
Denise, ik heb vandaag buitenshuis geen problemen meer ondervonden met mijn huidige toestel. Hopelijk blijft dit zo. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
@korova,

Dat is goed nieuws! Laten we inderdaad hopen dat het zo blijft 🙂 Mochten de problemen terugkeren dan verneem ik dat graag.

Denise
Ik heb al enkele maanden hetzelfde probleem en ook al gemeld in een ander topic (https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/onbetrouwbare-internet-verbinding-35369/#post350573) meer geen inhoudelijke reactie gehad dus dan maar hier.

Ik heb inmiddels mijn sim laten omruilen ik heb een nieuw toestel en het is nog steeds erg onbetrouwbaar.
Ik kan dus uitsluiten dat het aan het toestel ligt.
Ik kan dus ook uitsluiten dat het aan de sim ligt.
Mijn conclusie; het probleem zit in het netwerk.

Graag een oplossing! Maar op zijn minst een reactie anders dan de sim opnieuw plaatsen.
Ik ben al zo'n 10 jaar klant maar met een onbruikbaar mobiel internet gaat dat niet lang meer duren.
@pruygje
Helder, bedankt voor de toelichting.

@Denise
Bedankt voor je reactie.
Ik heb, als ik mij niet vergis, sinds ca. 3 jaar een abonnement bij Telfort en net zo oud is mijn SIM-kaart dus ook. Zie jij dat als een verouderde SIM-kaart?
Ik heb zojuist mijn SIM-kaart opnieuw geplaatst, ik ben benieuwd of dit helpt en hou je op de hoogte.

Als ik zo rondkijk op het forum, valt het mij wel op dat veel mensen dezelfde soort klachten hebben: slecht mobiel internet de laatste weken. Betekent dit niet dat het probleem bij jullie ligt ipv bij mijn SIM-kaart?

Groeten,
Dennis
Reputatie 3
Badge +1
@dvk,

Fijn dat je me op de hoogte houdt :)
Mocht dit het probleem niet verhelpen wil ik je vragen om jouw simkaart in een ander toestel te testen.

De problemen met mobiel internet kunnen diverse redenen hebben. Bijvoorbeeld: verouderde simkaart, slechte 3G-dekking in de omgeving, verkeerd instellen van mobiel internet etc.

Je kunt de problemen rondom mobiel internet dus lastig met elkaar vergelijken, mits er een storing is natuurlijk.

Denise
Denise,
Het probleem is nog steeds niet verholpen; beschikbaarheid van mobiel internet blijft dramatisch.
Tot een maand geleden had ik, met dezelfde telefoon, instellingen en sim-kaart, nog nergens last van. Daar zal het dan toch niet aan liggen?
Is er iets wat jullie hier aan kunnen doen? Dit wordt vrij vervelend op deze manier.
Alvast bedankt,
Groeten,
Dennis
Reputatie 3
Badge +1
@dvk,

Balen dat de problemen blijven aanhouden. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst help ik je verder.

Denise

Reageer