beantwoord

Slecht bereik mobiel internet

• 18 april 2017
  • 11 reacties
  • 1694 keer bekeken

Sinds ongeveer 1,5 maand valt het mij op dat ik op steeds meer plekken zeer slecht bereik heb qua internet. Ik ontvang soms meerdere uren van de dag alleen " H+" of "E", op verschillende plekken, zowel binnen als buiten, afgewisseld met periodes waarin ik helemaal geen bereik heb. Eerder heb ik nooit problemen met bereik gehad.
Ik heb een simonly abonnement met 4G, mijn telefoon is een samsung galaxy s4 mini, ik heb deze nu 2,5 jaar in bezit (eerst met abonnement + mobiel).

Wat kan het probleem zijn en wat kan een oplossing zijn?

Edit: Gebruikersnaam gewijzigd.
icon

Beste antwoord door Forummer039 7 juni 2017, 10:27

Goedemorgen,
met de nieuwe simkaart lijkt het probleem van mobiel bereik in ieder geval opgelost, naar mijn idee heb ik ook betere internetontvangst. Dank voor de hulp.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hey Forummer039, welkom op het forum! Dat klinkt echt niet best. Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie inderdaad dat de instellingen van je mobiele verbinding niet goed staan. Dit heb ik zojuist voor je aangepast! Ik verwacht dat je bereik hierdoor weer goed is. Kan je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten of je bereik weer goed is?
Beste Telfort,

Ik heb hetzelfde probleem: sim-only met 4G, maar al een paar maanden slecht mobiel internet bereik. Graag jullie hulp.

Groet
Reputatie 4
Badge +6
Goedemorgen Joostvg, ik zie inderdaad dat je hetzelfde probleem hebt! Zojuist heb ik ook voor jou de instellingen aangepast. Kan je jouw telefoon opnieuw opstarten en mij laten weten of je bereik is verbeterd? Dankje!
Dag Deborah,

Ik had het idee dat er mogelijk iets verbetering te merken was. Echter afgelopen zaterdag was weer een dag dat ik een hele middag amper internet bereik had, af en toe even een 'E' bereik, en daarnaast kon ik geen smsjes verzenden en lukte het niet om verschillende mensen te bellen of viel het gesprek meerdere malen weg. Omdat ik niet veel bel, was mij nog niet opgevallen dat ook dit een probleem is blijkbaar.
Het probleem is dus nog niet opgelost helaas. Graag jullie verdere ondersteuning, bedankt alvast.

Groet Martijn
Reputatie 8
Badge +15
Dag Deborah,

Ik had het idee dat er mogelijk iets verbetering te merken was. Echter afgelopen zaterdag was weer een dag dat ik een hele middag amper internet bereik had, af en toe even een 'E' bereik, en daarnaast kon ik geen smsjes verzenden en lukte het niet om verschillende mensen te bellen of viel het gesprek meerdere malen weg. Omdat ik niet veel bel, was mij nog niet opgevallen dat ook dit een probleem is blijkbaar.
Het probleem is dus nog niet opgelost helaas. Graag jullie verdere ondersteuning, bedankt alvast.

Groet Martijn

Hey Martijn,
Test de simkaart eens in een ander toestel. Ook een andere simkaart in jouw toestel. Zoals je het omschrijft is het een issue met de simkaart of telefoon.
Reputatie 4
Badge +6
Hey Martijn, jammer dat het herstellen van je netwerkinstellingen niet heeft geholpen! Ik help je graag om het op te lossen. Had je nog je telefoon uit- en aangezet? Kan je ook je simkaart opnieuw plaatsen? Heb je op bepaalde plekken geen goed bereik? Zo ja, op welke plekken (postcode en huisnummer)? Gebruik je een hoesje? Zo ja, is je bereik beter zonder hoesje? Het is mogelijk dat je simkaart of telefoon niet in orde is. Kan je testen of je bereik goed is in een andere telefoon? Ik ben benieuwd!
Telefoon uit- en aanzetten en simkaart opnieuw plaatsen heeft helaas niet geholpen. Ook heb ik rondgevraagd in mijn omgeving maar heb ik geen toestel met microsim kunnen vinden om te testen of het aan mijn mobiel of simkaart ligt. Het slechte bereik is niet aan bepaalde plekken gebonden. Zonder hoesje gebruiken verbetert het bereik niet.
Graag jullie ondersteuning.
Reputatie 4
Badge +6
Hi Forummer039, bedankt voor je reactie. Jammer alleen dat je mobiel bereik nog steeds niet beter is. Op dit moment is het lastig om je op afstand verder te helpen. Ik heb voor de zekerheid een nieuwe simkaart voor je besteld. Je ontvangt deze simkaart in de loop van de week. Als het bereik met de nieuwe simkaart niet beter is geworden, wil ik je vragen om dan langs een Telfort winkel te gaan, zodat een medewerker kan testen of het aan het toestel ligt. Kun je me op de hoogte houden?
Goedemorgen,
met de nieuwe simkaart lijkt het probleem van mobiel bereik in ieder geval opgelost, naar mijn idee heb ik ook betere internetontvangst. Dank voor de hulp.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Forummer039, wat goed dat de nieuwe simkaart heeft geholpen. Graag gedaan! Mocht je later nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag 🙂. Als je een andere vraag hebt, dan kun je een nieuw topic starten.
Reputatie 4
Badge +6
Trouwens, wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Kan je dat doen via bit.ly/feedbackopdeborah.

Reageer