Sinds ik bij Telfort ben komen WhatsApp berichten niet gelijk binnen..

• 17 augustus 2014
  • 15 reacties
  • 5272 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds 2 weken ben ik ook met mobiel overgestapt naar Telfort. Maar nu merk ik dat WhatsApp berichten pas binnenkomen bij mij als ik daadwerkelijk ga checken of er berichten zijn. Weet iemand hoe dit kan? Bij T-Mobile nooit last van gehad. Heb ook niks aan de instellingen veranderd.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wellicht helpt het als je whatsapp opnieuw installeert, want bij mij werkt whatsapp normaal met mijn telfort abo
Reputatie 1
Wellicht helpt het als je whatsapp opnieuw installeert, want bij mij werkt whatsapp normaal met mijn telfort abo

Oke, dat ga ik proberen. Ik laat het weten of het helpt.
Reputatie 1
@jimmy

Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, en heb het getest, maar dit heeft helaas niet geholpen...gemiddeld komt een app 10 minuten later pas aan.
Reputatie 8
Badge +17
Maak je gebruik van wifi of het netwerk van Telfort voor je whatsapp, als ik via ander toestel via hi netwerk naar telfort netwerk app dan is dat binnen 2 seconden overgeseind
Mijn ervaring is wel dat het via wifi wat langer duurt

Als je whatsapp verwijderd moet je vooraf de cache leegmaken omdat anders het probleem terugkomt.

http://m.nl.softonic.com/editorial/whatsapp-7-veelvoorkomende-problemen-7-oplossingen
Reputatie 1
Ik maak van beide gebruik. Als ik onderweg ben met 3G en thuis met wifi. Wat ik vreemd vind is dat ik dit probleem niet bij T-Mobile had, dus het moet iets met Telfort te maken hebben. Overigens heb ik thuis ook alles in 1 van Telfort.
Dat het met wifi iets langer zou duren, lijkt me sterk, maar zou kunnen, maar 10 minuten vind ik wel vrij lang. Kan ik net zo goed een mailtje sturen 😉
Reputatie 8
Badge +17
Van de vertraging via Wifi heb ikzelf ook vaak last van met Hi abo als ik dan de Wifi uitzet komen de apps meteen binnen via 3g netwerk.
Mijn andere toestel met telfort abo heeft er geen last van en ik heb ook drie in 1 abo van Telfort.
Reputatie 8
Badge +15
Probeer eens de tips van deze pagina:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20887936
Reputatie 1
@Koffiemok,

Dank voor je reactie. De link verwijst naar android, maar ik heb iPhone. Ik heb bij faq iPhone gecheckt, maar vreemd genoeg staat daar de vraag over berichten die later binnenkomen niet bij. Die vraag staat wel bij android.

Mijn berichten komen nog steeds later binnen. Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen?
Reputatie 8
Badge +15
Als het alleen de berichten zijn van Whatsapp die later binnen komen. Dan denk ik eerlijk gezegd dat het probleem op de server van Whatsapp ligt. Neem eens contact op met Whatsapp. Misschien hebben hun meer tips of ideeën. Ze zijn te bereiken via dit e-mailadres: support@whatsapp.com
Reputatie 1
@Koffiemok,

Maar als het aan de server van Whatsapp zou liggen, zouden dan niet meer mensen daar last van moeten hebben? Wat mij opvalt is dat dit probleem ontstond nadat ik overgestapt was naar Telfort. Nooit klachten gehad daarvoor.
Ik zal een poging wagen om een mail te sturen, maar ik vind het vreemd dat ik tot nog toe geen enkele reactie van Telfort heb gekregen op mijn topic.
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt de whatsapp opnieuw geinstalleerd alvorens je de huidige versie verwijderd moet je de cache van oude whatsapp die je nu gebruikt leegmaken, doe je dit niet dan installeer je de nieuwe whatsapp + zaken die nu waarschijnlijk het probleem veroorzaken.
Reputatie 1
Maar wat is de cache en hoe verwijder ik dat?

Je hebt de whatsapp opnieuw geinstalleerd alvorens je de huidige versie verwijderd moet je de cache van oude whatsapp die je nu gebruikt leegmaken, doe je dit niet dan installeer je de nieuwe whatsapp + zaken die nu waarschijnlijk het probleem veroorzaken.
Reputatie 8
Badge +17
Even googelen op cache leegmaken van een app met iphone dan kom je het wel tegen
Reputatie 1
Inmiddels heb ik naar Whatsapp gemaild en zij kwamen met het idee de iPhone helemaal leeg te maken (nadat er een kopie in de iCloud gezet was) en opnieuw aan te zetten als nieuwe iPhone. Dan alleen whatsapp installeren en controleren of het probleem opgelost is. Gedaan, maar niet opgelost.
Ben ook by iCentre geweest maar ook zij hebben geen oplossing. Ik denk ook niet dat het aan mijn telefoon ligt, omdat het bij TMobile altijd gewerkt heeft. Het probleem is pas ontstaan toen ik bij Telfort kwam.

Erg jammer ook dat Telfort hier niet op reageert.
Ook ik heb de problemen na het overstappen naar Telfort.
Mijn vrouw en ik hebben beide een HTC en zitten beide bij Telfort.
Mijn vrouw heeft geen last maar ik wel. Vreemd. Je zou dan zeggen dat het aan het account van Telfort ligt. Instellingen op beide toestellen zijn gelijk.
Ik heb onlangs een nieuw toestel aangeschaft (HTC 10) en de oude (HTC M8) aan mijn vrouw doorgegeven. Hiervoor had mijn vrouw een HTC mini waarmee ze ook geen last had.
Ik heb alle trucjes die internet rijk is al toegepast.
Het vreemde is dat ik er alleen last van heb als ik op WIFI zit. Op 3G gaat het goed. Ik ben ook al met mijn internet provider aan de slag gegaan. Die snapt het ook niet. Mijn vrouw heft met precies hetzelfde abonnement geen last binnen hetzelfde wifi gebied.
Jammer dat telfort geen onderzoek doet naar dit fenomeen.