beantwoord

Sinds donderdag 6 augustus geen mobiel internet

• 9 augustus 2015
  • 24 reacties
  • 932 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds de grote storing bij KPN/Telfort in Utrecht heb ik geen mobiel internet meer. Het icoontje rechtsboven in mijn scherm geeft wel een '3G' of zelfs 'H+' weer maar geen enkele site laadt en ook mijn apps kunnen niet met internet verbinden. Heel graag verneem ik wat hieraan gedaan kan worden om dit te verhelpen.

Mvg,

Pieter
icon

Beste antwoord door Christy - Telfort 12 augustus 2015, 12:54

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer. Ik heb een topic aangemaakt met meer informatie hierover. Voor iedereen die hier nog last van heeft, lees het topic even.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor jullie privéberichtjes. Ik ben nog op zoek naar een structurele oplossing. Ik zal mij later vandaag hier weer melden. Sorry dat ik nog niets concreets heb.
Zelfde probleem hier: kan wel appjes ontvangen en versturen, maar browsen, nu.nl of VI app laden geen nieuws en reageren alsof er geen verbinding is.
@ Christy, ik stuur je ook mijn nummer even in een pb, ok?
Reputatie 4
Badge +1
Hoi allemaal,

Hier ben ik weer. Ik heb een topic aangemaakt met meer informatie hierover. Voor iedereen die hier nog last van heeft, lees het topic even.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb sinds vrijdag geen internet meer op mijn mobiel. Ik zie nu zelfs geen pijltjes meer bij de R staan. Ik hoor ook graag of hier een oplossing voor is.

Vriendelijke groet,
Josephine
Hier het zelfde probleem.
Icoontje geeft wel aan dat er data verstuurd en ontvangen wordt. Websites opvragen via de browser gaat niet, maar soms krijg ik berichtjes via WhatsApp wel binnen.

Het lijkt ofdat het door heel het land is, aangezien ik vrijdag vanaf Groningen naar Eindhoven ben gereisd, en telkens de verbinding weg viel.

Nu op de thuis locatie (omgeving Eindhoven) al een paar dagen geen/slecht mobiel internet ontvangst. Bellen en smsen gaat wel goed.

Ook al eens de internetinstellingen opnieuw in de telefoon gezet, dit hielp ook niet. Bij m'n vriendin exact het zelfde probleem (ook Telfort).

Wat mij wel opvalt Is dat als je bij netwerk gaat zoeken, je dan KPN 2G en Telfort 3G ziet staan. Voorheen was dit KPN 2G en KPN 3G. Ik maakte dan contact met het 3G netwerk van KPN, en dan werkte alles perfect.

Mvg Roel
Aan allen.

Probeer eens het volgende. Telefoon uit, batterij er uit, sim er uit en daarna een kwartier wachten.
Alles weer terug plaatsen en de telefoon weer inschakelen. Hiermee voer je een reset uit en de telefoon meldt zich opnieuw aan bij het netwerk. Ben benieuwd.

Suuk 6.
Friesian.
Hallo Friesian
Batterij kan niet uit het toestel, maar heb de telefoon ook al een paar nachten uitgeschakeld gehad.

Dit heeft geen effect gehad.

Mvg
Reputatie 1
Badge
Sinds zo'n dag of 10 'buiten de deur' geen internet meer op mobiel (Nokia Lumia 520). Was me niet eerder opgevallen omdat ik de telefoon voor internet meestal thuis (Wifi) gebruik. Daarna weet ik het aan de app's (probleem met app ??) nu begrijp ik dat meerdere mensen hier last van hebben (gelukkig 🙂 ). Na 15 minuten alles weer terug gezet in mobiel en naar buiten gelopen om te checken. Helaas, na buiten bereik van Wifi wordt er niet overgeschakeld naar mijn bundel 😞 Telefoon geeft bovenin aan NL Telfort 3G maar er gebeurt niks. Wie weet raad ??

Groetjes,
Annemiek
Toch even de handelingen van Friesian geprobeerd.
Zoals verwacht heeft dit niet geholpen...
Nu heb ik via mobiel internet toch wel verbinding. Browsen lijkt nu (tijdelijk) te werken.

Mvg Roel
Om na te gaan of er storingen zijn kun je ook kijken op https://allestoringen.nl
Reputatie 1
Badge
Vandaag teruggekomen uit Kroatië en daar kreeg ik dit probleem ook vanaf donderdag/vrijdag maar dacht dat het kwam doordat ik in het buitenland zat.

Vandaag een een factory reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaand, Het "vreemde" is dat b.v. Twitter en Whatsapp wel werken en volgens mij andere diverse apps ook maar het browsen op internet wil niet lukken.

Ik haal uit deze berichten niet echt de oplossing en vraag me af of het bij jullie nu is opgelost en wat jullie hieraan hebben gedaan?
Reputatie 1
Bedankt voor jullie reacties, het klinkt als een landelijke storing.

@Bruce Op zondag is het niet mogelijk om met Telfort contact op te nemen. Ik ga ervan uit dat ik morgen benaderd wordt door hen, anders neem ik zelf even contact op. Zodra ik meer weet laat ik het weten. Mvg
Reputatie 1
Badge
Ik heb sinds 6 of 7 augustus jl. geen mobiel internet meer 😞 Heb ook alle stappen al doorlopen en de tip van Friesian geprobeerd maar niks helpt. Ik krijg niet eens een icoontje van mobiel internet in beeld, alleen de streepjes dat ik vol bereik heb. Hopelijk komen ze snel met een oplossing!
Reputatie 1
Beste allemaal,
Waarschijnlijk liggen er bij Telfort sinds 6 augustus proxy-instellingen overhoop.
Hierbij een structurele oplossing:

Android
Ga naar Instellingen -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten -> Telfort -> Proxy -> verwijderen/leegmaken -> APN opslaan

iPhone
Lijkt geen last te hebben.. (Als dit niet klopt, plaats dan a.u.b. een reactie

Windows Phone
Ga naar Start -> Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Actief netwerk -> Proxy -> verwijderen/leegmaken -> APN opslaan

Gelieve reageren mocht dit toch niet werken.
Badge
Had nog steeds geen internet vanochtend, maar na het verwijderen van de proxy(server) zoals Bruce the Boss hierboven aangeeft wel weer gelukkig!!
Komt niet van Bruce the Boss, maar van mij die oplossing.....maar blijkbaar hebben veel mensen hier op het forum problemen met hoe een forum door te lezen, ik zag na mijn oplossing nog steeds topics voorbij komen met dezelfde klacht ....

Grtz, Foeps.
Ik heb ook sinds 7 augustus geen internet meer op mijn mobiel. internet opnieuw ingesteld via Telfort en alles wat op de site stond geprobeerd maar geen resultaat. Nu heb ik ook geen H+ of G3 meer als verbinding icoontje staan. En kan ik geen mms versturen of ontvangen.
ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt

m.v.g Heidie
Reputatie 1
Badge
Dat klopt..is een foutje van Telfort dat er in Mijn Telfort kan worden gekozen voor: Mobiel internet toestaan of weigeren. Kies je voor toestaan, wat natuurlijk heel logisch is, dan is je mobiele internet uitgeschakeld! Ze kennen dit probleem en er wordt aan gewerkt. Je moet wel even de klantenservice te pakken krijgen om je internet weer aangeslingerd te krijgen 🙂
Verder is er trouwens sowieso nu een algehele storing met mobiel internet. Ik heb nu wel weer een icoontje en kan Whatsappen maar verder niets..ook dat is bekend en ook daar zijn ze dus mee bezig.
Reputatie 1
Badge
Bij mij heeft de onderstaande suggestie geholpen:

https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/oplossing-geen-data-mobiel-internet-51167
Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal,

Wat vervelend dat jullie problemen ervaren met het internet. Ik wil graag uit gaan zoeken wat er aan de hand is. Hiervoor heb ik jullie gegevens nodig. Willen jullie mij een privébericht sturen met jullie 06-nummer? Alvast bedankt! Ik zal jullie hier verder op de hoogte houden zodra ik meer weet.
Dat klopt..is een foutje van Telfort dat er in Mijn Telfort kan worden gekozen voor: Mobiel internet toestaan of weigeren. Kies je voor toestaan, wat natuurlijk heel logisch is, dan is je mobiele internet uitgeschakeld! Ze kennen dit probleem en er wordt aan gewerkt. Je moet wel even de klantenservice te pakken krijgen om je internet weer aangeslingerd te krijgen 🙂
Verder is er trouwens sowieso nu een algehele storing met mobiel internet. Ik heb nu wel weer een icoontje en kan Whatsappen maar verder niets..ook dat is bekend en ook daar zijn ze dus mee bezig.

Bedankt voor je tip internet doet het ondertussen weer alleen mms nog niet.
ik hoop dat internet het bij jouw ook weer snel mag doen
groeten Heidie
Reputatie 1
Badge
Had nog steeds geen internet vanochtend, maar na het verwijderen van de proxy(server) zoals Bruce the Boss hierboven aangeeft wel weer gelukkig!!
Het verwijderen van de proxy heeft geholpen. Krijgen we een officieel bericht van Telfort? En krijgen we een vergoeding voor de dagen dat het internet niet gebruikt kon worden?
Nadat internet een paar uur gewerkt heeft viel hij toch weer uit...

Met de oplossing van Bruce the Boss lijkt het opgelost te zijn voor 2 telefoons op het Telfort netwerk.

Thnx!

Mvg Roel

Reageer