beantwoord

Signaal van nieuw mobieltje valt steeds weg ?

• 7 mei 2016
  • 7 reacties
  • 546 keer bekeken

Geachte Meneer / Mevrouw,

Heb Sinds enkele weken mijn simonly kaart van telfort in een nieuw toestel geplaatst.

Toestel kon in het begin geen contact met internet maken en het was niet mogelijk om

een automatisch netwerk te selecteren.

Heb toen een APN (Telfort) ingesteld, volgens telfort internetsite.

Alles werkte weer, alleen heb ik altijd slecht signaal en valt deze vaak compleet weg (15 keer per dag of meer).

Gevolg is dat ik mijn simonly kaart vaak opnieuw ontgrendeld moet worden via mijn Pincode.

Graag een oplossing voor dit probleem.

Mvg. jeroen Lous
icon

Beste antwoord door jeroen lous 13 mei 2016, 15:57

Hallo Richard,

Het overzetten van de netwerkmodus heeft wel enig resultaat gehad, maar signaal val zo nu en dan weg. (+/- 2X per dag).

Signaal via de applicatie SignaalguardPro varieert nog steeds.

Ik denk zelf dat het niet aan de sim kaart ligt maar aan het besturingssysteem wat ik erop gezet heb.

De samsung galaxy S4 heb ik geroot, en via XDA developers heb ik er CyanogenMod (CM 13) erop gezet.

Heb via internet gezocht of meerdere hetzelfde probleem hebben, en dit blijkt het geval.

Waarschijnlijk wordt het probleem verholpen met een volgende update.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Wat is het merk en type van je nieuwe telefoon
Reputatie 1
Badge +1
Hoi jeroen lous en welkom op het forum. Dat is erg vervelend als de verbinding regelmatig weg valt. Graag wil ik nakijken voor je wat hier aan de hand is. Hiervoor heb ik je 06-nummer, geboortedatum en naw gegevens nodig. Wil je die sturen via een privébericht?
Wil je ook aangeven of je dit op 1 locatie hebt of meerdere locaties?
Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor de gegevens Jeroen. Ik heb je een bericht gestuurd wil je testen of het aanpassen van de netwerkmodus verbetering geeft?
Ik heb een Samsung Galaxy S4 (GT-I9505).
Reputatie 1
Badge +1
Hoi jeroen. We zijn nu weer een paar dagen verder. Is de verbinding met het netwerk stabiel?
Hallo Richard,

Het overzetten van de netwerkmodus heeft wel enig resultaat gehad, maar signaal val zo nu en dan weg. (+/- 2X per dag).

Signaal via de applicatie SignaalguardPro varieert nog steeds.

Ik denk zelf dat het niet aan de sim kaart ligt maar aan het besturingssysteem wat ik erop gezet heb.

De samsung galaxy S4 heb ik geroot, en via XDA developers heb ik er CyanogenMod (CM 13) erop gezet.

Heb via internet gezocht of meerdere hetzelfde probleem hebben, en dit blijkt het geval.

Waarschijnlijk wordt het probleem verholpen met een volgende update.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Jeroen,

Bedankt voor je update en mijn excuus voor de late reactie.

Goed om te horen dat het opgelost wordt bij een volgende release, lang leve software updates! :)

Mocht je nog een vraag hebben, maak dan een nieuw topic aan alsjeblieft, je wordt dan met plezier verder geholpen.

Op dit topic plaats ik een slot.