senioren telefoon

  • 11 februari 2017
  • 46 reacties
  • 1728 keer bekeken

Badge
Ik heb een profoon senioren telefoon voor mijn moeder gekocht. Ze heeft hem nodig om met haar kenteken te kunnen parkeren mean parkmobielt app v
Ik heb een prepaid bellen en internet gekocht. Ik krijg wel internet verbinding met wifi maar met datroaming geen verbinding. Ik heb al voorkeurspunt ingesteld maar het werkt nog niet
wat doe ik verkeerd?
xandra

46 reacties

Succes.
Badge
beste mensen probleem lijkt opgelost.... moest voor 3 g netwerk ID internet nummer invoeren heb ik na lang vragen en wachten via technische dienst van telfort gekregen ID nummer 20241 moest ik invullen
Dank voor alle reacties.
Het was het proberen waard, doch nu gebleken onfortuinlijk.
Kleine info.

Niet alle toestellen, dit in tegenstelling tot vroeger, kunnen via (1300) configuratieberichten ingesteld worden. Daarom handmatig APN !
Badge
Ik heb sms verstuurt krijg meldin
Niet mogelijktoestel te configureren contact opnemen met customer support./DefaultBrand
Reputatie 8
Badge +15
@Galdor68
De providers hebben inderdaad een sms service waarbij je instellingen zoals internet en mms kan opvragen. Mijn ervaring is echter dat deze serviceberichten achterhaald zijn. Vaak herkent het netwerk het toestel niet of pushed de instellingen niet door.
Ze kan een sms stuur naar 1300 met de tekst internet.
Of er gebeurt niets
Of toestel wordt niet herkend
Of onjuiste instellingen
Of met een beetje geluk toch wel de juiste instellingen.

Voor de meeste smartphones zijn deze berichten overbodig. Op het moment dat je er een simkaart erin plaatst zorgt de software voor de instellingen. Veel fabrikanten hebben de standaard instellingen van providers al in de software geprogrammeerd.
Budget toestellen en die met weinig geheugen hebben deze instellingen vaak niet voorgeprogrammeerd en dien je die handmatig in te stellen.
@xandra22 Domme vraag maar je kan wel bellen en gebeld worden op de profoon? Het gaat puur alleen om toegang tot internet?
@koffiemok heeft telfort niet net als kpn een sms service waarmee je de juiste instellingen binnen krijgt?
Ts geeft aan ook geen sms te kunnen ontvangen ik denk persoonlijk dat dit hieraan ligt
MMSC http://mp.mobiel.kpn.mmsc dat zou bij mijn weten MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc moeten zijn. Dus de punt tussen kpn en mmsc moet een slashforward worden en de punt op het eind verwijderen.
Badge
sim kaart 2

voorkeursimkaart voor
mobiele gegevens NL telfort
oproepen NL telfort
sms jee NL telfort


instellingen toegangspunt\\telfort Mobiel Internet
APN
APN type default, mms, supl
proxy niet ingesteld
poort niet ingesteld
gebruikers naam en wachtwoord niet ingesteld
server niet ingestel
MMSC http://mp.mobiel.kpn.mmsc.
MMS proxy 193.113.200.195
`MMS poort 8080
MCC 204
MNC 12
verificatie type niet ingesteld
APN en roaming protocol IPv4
Reputatie 8
Badge +15
Het MMSC gedeelte zijn de MMS instellingen. Daar hoeven we niet te wezen. Instellingen van KPN gebruiken werkt niet.

De MCC en MNC indentificeren de simkaart op het netwerk.
MMC 204 = Nederland
MNC 12 = Telfort

Je ziet geen 2G, 3G of een H(+) symbool. Dit duid wel je internetverbinding aan. Of je mobiele gegevens staan niet aan of een blokkade op het netwerk. Je hebt in het toestel mobiele gegevens wel aangezet op het juiste simkaartslot?
Staat er simbeheer o.I. d. bij instellingen ? Kijk eens of Telfort als gegevensverbinding is aangegeven bij sim 1. (of 2)

Hou je ons op de hoogte? En RESPECT voor wat je doet (mantelzorg), ik weet wat het is !
Inderdaad wordt blijkbaar toch een ritje naar de winkel. Hopende dat ze het daar wel aan het werk krijgen. Lijkt me trouwens een prima toestel als hij eenmaal goed ingesteld staat.
Badge
wil niet .....zo jammer
Waar bij jou telefoon MMSC: http//mp.mobiel.kpn.mmsc staat zou MMSC: http//mp.mobiel.kpn/mmsc moeten staan.
In plaats van MNC 12 zou je 08 kunnen proberen.
Heb je ergens de optie Netwerkmodus gezien en zo ja wat staat daar.
Beste keus is iets met LTE/WCDMA/GSM
Badge
waar moet ik dat precies veranderen?
portalmmm.nl doet het ook niet
Hmm helaas
Badge
inderdaad geen icoontje\
ik heb de instellingen gewijzigd en opnieuw opgestart (aan uit)
maar helaas nog steeds geen verbinding 😞
Bij APN zou ook nog portalmmm.nl geprobeerd kunnen worden.
Probeer eens die . In een / te veranderen als eerste voor je de rest veranderd dat zou nog wel eens cruciaal kunnen zijn.
Badge
klopt geen verbinding icoontje
MMSC: http//mp.mobiel.kpn.mmsc.
Bij mij staat er een / tussen kpn en mmsc
En bij APN KPN4G.nl
MMS proxy 10.10.100.20
MMS poort 5080
Verificatietype PAP

Dit is KPN abo, geen idee of dat verschil maakt gezien Telfort zelfde netwerk gebruikt.
Ik ga ervan uit dat er al wel geprobeerd is bijvoorbeeld internet op te starten met de wifi uit. En dat er in het boven statusbalk geen verbindings icoontje staat? De 2 pijltjes onder 3g of 4g
Badge
geen blokkades....
Reputatie 8
Badge +15
En je weet zeker dat internet op toestaan staat via Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades?
Anders is het helaas toch even langs de winkel gaan....

Reageer