senioren telefoon

• 11 februari 2017
  • 46 reacties
  • 1689 keer bekeken

Badge
Ik heb een profoon senioren telefoon voor mijn moeder gekocht. Ze heeft hem nodig om met haar kenteken te kunnen parkeren mean parkmobielt app v
Ik heb een prepaid bellen en internet gekocht. Ik krijg wel internet verbinding met wifi maar met datroaming geen verbinding. Ik heb al voorkeurspunt ingesteld maar het werkt nog niet
wat doe ik verkeerd?
xandra

46 reacties

Je kent deze toestelhulp?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/ander-merk/ander/topic/internet/handmatig-instellen/1
Badge
dank voor je link verwijzing. ik heb dit allemaal ingesteld. Maar het toch wil het niet lukken:(
Reputatie 8
Badge +15
De internetbundel staat ook actief?
Wil je eens via Mijn Telfort > instellingen > blokkades controleren of internet wel op toestaan staat? Staat het toestaan kies dan voor blokkeren en opslaan. Enkele minuten later kies je weer voor toestaan en opslaan. Daarna het toestel even helemaal uit en aanzetten.

Geen positief resultaat? Laat dan even weten welke profoon je moeder heeft: https://www.profoon.nl/producten/gsm-telefoons
Badge
Mijn moeder heeft de profoon PMA-1000. met een prepaid inktrenet en bellen simkaart!
Is op Mijn telfort (of app) een internet bundel geactiveerd? Daar gaat het om. :)
Mobiele netwerken aan?
Badge
mobiele netwerken aan internetbundel zojuist geactiveerd:)
maar niet het alleen met wifi en niet met dataroaming
Toestel wel daarna helemaal uitgezet, en weer aan?
Reputatie 8
Badge +15
mobiele netwerken aan internetbundel zojuist geactiveerd:)
maar niet het alleen met wifi en niet met dataroaming
Als er geen internetbundel actief staat of de bundel is dan wordt het internet automatisch geblokkeerd. Werkt het internet inmiddels na de tip van nelly jacoba?
Badge
ik heb vandaag contact gehad met telfort klantenservice internetbundel staat geactiveerd. Maar ik kan geen internet via roaming ontvangen en ook geen smsen ontvangen.
Blijkbaar internet instelling (nog steeds)niet goed alleen klantenservice kon mij niet verder helpen...moet nar telford winkel
en dat kost mij enorm veel tijd naast al mijn andere verplichte mantelzorg taken. Wie kan mij helpen met de juiste oplossing???
Reputatie 8
Badge +15
Toestel draait op Android zie ik maar er staat vermeld welke Androidversie 😞 . Wil je eens hieronder aangeven welke instellingen je bij de APN (toegangspunt) hebt staan?
Badge
Naam: Telfort Mobiel Internet
APN: internet

aan type: default, mms, spul ( ik heb ook alleen default geprobeert)
proxy: niet ingesteld
poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord: niet ingesteld
server: niet ingesteld
MMSC: http//mp.mobiel.kpn.mmsc. ( ook al een keer leeg geleaten0
MMS proxy 193.113.200.195 ( ook al een keer leeg gelaten)
MMS poort 8080
MCC 204
MNC 12
verificatie: niet ingesteld
aan protocol IPv4
roamingprotocol voor Aan IPv4
drager: niet opgegeven
Reputatie 8
Badge +15
Je hebt een gecombineerde toegangspunt. MMS en Internet. Is geen probleem. Dit toegangspunt is ook geselecteerd?
aan type: default, mms, spul ( ik heb ook alleen default geprobeert)Staat daar echt spul? Daar hoort namelijk supl te staan.

verificatie: niet ingesteld Kan je daar kiezen voor geen?

Vergeet eventuele wijzigingen niet op te slaan en toestel helemaal uit en aan te zetten.
Badge
android 5.1
sul staat er :)
hoe moet ik toegangspunt selecteren?
Badge
spl bedoel ik
Badge
supl ..lang leve spellings controle
Reputatie 8
Badge +15
Hahaha, ja erg leuk die spellingscontrole. :P
Als je alle instellingen hebt doorlopen en opgeslagen dan kom je weer uit bij het overzicht met toegangspunten. Het toegangspunt dient wel een gekleurd bolletje of een vinkje te hebben:

Badge
o ja dat is in orde....
Reputatie 8
Badge +15
Ok. We gaan nog 1 ding proberen. Mocht dit niet werken dan zal je even langs een winkel moeten om mee te laten kijken.
We gaan een nieuw toegangspunt toevoegen. Dit kan, je kan meerdere toegangspunten in het toestel hebben staan. Let wel op! Sommige stappen kunnen afwijken van de profoon toestel. Klaar? Daar gaan we 🙂 :

Kies Instellingen.
Kies Gegevensgebruik.
Als Mobiele gegevens uitgeschakeld is, schakel Mobiele gegevens in.
Als Mobiele gegevens ingeschakeld is, druk op de terug toets.
Scroll naar beneden.
Kies Mobiele Netwerken.
Schakel Roaming in.
Kies Namen toegangspunten.

Kies TOEVOEGEN.
Bij Naam, voer Telfort Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 12 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Kies Type toegangspunt.
Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

Kies MEER.
Kies Opslaan.

Vink Telfort Mobiel Internet aan. Je hebt nu hier 2 toegangspunten staan. Je weet wel waar ik het plaatje van liet zien.
Keer terug naar het Startscherm.

Ik adviseer altijd om daarna het toestel helemaal uit en aan te zetten.
Badge
dank voor dit advies
ik heb alles weer opnieuw precies volgens instructie gedaan... helaas geen succes lijkt wel blokkade.
telefoon heeft twee simkaart mogelijkheden....ik ga nu nog ander proberen wellicht werkt dat!
Reputatie 8
Badge +15
Ah, 2 simkaarten. Dat kon ik niet zo snel uit de handleiding halen. Dan zal hoogstwaarschijnlijk daar ergens de issue inzitten.
Keep us posted! 🙂
Badge
maakt niets uit:(
Reputatie 8
Badge +15
En je weet zeker dat internet op toestaan staat via Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades?
Anders is het helaas toch even langs de winkel gaan....
Badge
geen blokkades....
Ik ga ervan uit dat er al wel geprobeerd is bijvoorbeeld internet op te starten met de wifi uit. En dat er in het boven statusbalk geen verbindings icoontje staat? De 2 pijltjes onder 3g of 4g
MMSC: http//mp.mobiel.kpn.mmsc.
Bij mij staat er een / tussen kpn en mmsc
En bij APN KPN4G.nl
MMS proxy 10.10.100.20
MMS poort 5080
Verificatietype PAP

Dit is KPN abo, geen idee of dat verschil maakt gezien Telfort zelfde netwerk gebruikt.

Reageer