senioren telefoon

  • 11 februari 2017
  • 46 reacties
  • 1737 keer bekeken


Toon het eerste bericht

46 reacties

Probeer eens die . In een / te veranderen als eerste voor je de rest veranderd dat zou nog wel eens cruciaal kunnen zijn.
Bij APN zou ook nog portalmmm.nl geprobeerd kunnen worden.
Badge
inderdaad geen icoontje\
ik heb de instellingen gewijzigd en opnieuw opgestart (aan uit)
maar helaas nog steeds geen verbinding 😞
Hmm helaas
Badge
waar moet ik dat precies veranderen?
portalmmm.nl doet het ook niet
Heb je ergens de optie Netwerkmodus gezien en zo ja wat staat daar.
Beste keus is iets met LTE/WCDMA/GSM
Waar bij jou telefoon MMSC: http//mp.mobiel.kpn.mmsc staat zou MMSC: http//mp.mobiel.kpn/mmsc moeten staan.
In plaats van MNC 12 zou je 08 kunnen proberen.
Badge
wil niet .....zo jammer
Inderdaad wordt blijkbaar toch een ritje naar de winkel. Hopende dat ze het daar wel aan het werk krijgen. Lijkt me trouwens een prima toestel als hij eenmaal goed ingesteld staat.
Staat er simbeheer o.I. d. bij instellingen ? Kijk eens of Telfort als gegevensverbinding is aangegeven bij sim 1. (of 2)

Hou je ons op de hoogte? En RESPECT voor wat je doet (mantelzorg), ik weet wat het is !
Reputatie 8
Badge +9
Het MMSC gedeelte zijn de MMS instellingen. Daar hoeven we niet te wezen. Instellingen van KPN gebruiken werkt niet.

De MCC en MNC indentificeren de simkaart op het netwerk.
MMC 204 = Nederland
MNC 12 = Telfort

Je ziet geen 2G, 3G of een H(+) symbool. Dit duid wel je internetverbinding aan. Of je mobiele gegevens staan niet aan of een blokkade op het netwerk. Je hebt in het toestel mobiele gegevens wel aangezet op het juiste simkaartslot?
Badge
sim kaart 2

voorkeursimkaart voor
mobiele gegevens NL telfort
oproepen NL telfort
sms jee NL telfort


instellingen toegangspunt\\telfort Mobiel Internet
APN
APN type default, mms, supl
proxy niet ingesteld
poort niet ingesteld
gebruikers naam en wachtwoord niet ingesteld
server niet ingestel
MMSC http://mp.mobiel.kpn.mmsc.
MMS proxy 193.113.200.195
`MMS poort 8080
MCC 204
MNC 12
verificatie type niet ingesteld
APN en roaming protocol IPv4
@koffiemok heeft telfort niet net als kpn een sms service waarmee je de juiste instellingen binnen krijgt?
Ts geeft aan ook geen sms te kunnen ontvangen ik denk persoonlijk dat dit hieraan ligt
MMSC http://mp.mobiel.kpn.mmsc dat zou bij mijn weten MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc moeten zijn. Dus de punt tussen kpn en mmsc moet een slashforward worden en de punt op het eind verwijderen.
@xandra22 Domme vraag maar je kan wel bellen en gebeld worden op de profoon? Het gaat puur alleen om toegang tot internet?
Reputatie 8
Badge +9
@Galdor68
De providers hebben inderdaad een sms service waarbij je instellingen zoals internet en mms kan opvragen. Mijn ervaring is echter dat deze serviceberichten achterhaald zijn. Vaak herkent het netwerk het toestel niet of pushed de instellingen niet door.
Ze kan een sms stuur naar 1300 met de tekst internet.
Of er gebeurt niets
Of toestel wordt niet herkend
Of onjuiste instellingen
Of met een beetje geluk toch wel de juiste instellingen.

Voor de meeste smartphones zijn deze berichten overbodig. Op het moment dat je er een simkaart erin plaatst zorgt de software voor de instellingen. Veel fabrikanten hebben de standaard instellingen van providers al in de software geprogrammeerd.
Budget toestellen en die met weinig geheugen hebben deze instellingen vaak niet voorgeprogrammeerd en dien je die handmatig in te stellen.
Badge
Ik heb sms verstuurt krijg meldin
Niet mogelijktoestel te configureren contact opnemen met customer support./DefaultBrand
Kleine info.

Niet alle toestellen, dit in tegenstelling tot vroeger, kunnen via (1300) configuratieberichten ingesteld worden. Daarom handmatig APN !
Het was het proberen waard, doch nu gebleken onfortuinlijk.
Badge
beste mensen probleem lijkt opgelost.... moest voor 3 g netwerk ID internet nummer invoeren heb ik na lang vragen en wachten via technische dienst van telfort gekregen ID nummer 20241 moest ik invullen
Dank voor alle reacties.
Succes.
Je kent deze toestelhulp?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/ander-merk/ander/topic/internet/handmatig-instellen/1

Reageer