vraag

Samsung S4 geeft alleen Edge netwerkverbinding terwijl ik een 4g abonnement heb in heel Nederland

• 15 december 2014
  • 13 reacties
  • 1382 keer bekeken

Hallo,
Ik heb al een tijdje een s4 en heb een paar maanden geleden 4G bij mijn abonnement gedaan en dat werkte de eerste weken wel maar nu niet meer.
Nu krijg ik alleen een E / Edge netwerkverbinding en zelfs geen 3G meer.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem want ik betaal wel voor 4G maar kan het niet gebruiken.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Denk dat er iets verkeerd staat ingesteld raadpleeg onderstaande link eens

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm
Denk dat er iets verkeerd staat ingesteld raadpleeg onderstaande link eens

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Toestelhulp-mobiel.htm

Hallo Jimny
Dit heb ik al geprobeerd. Ik heb de Apn goed ingesteld (zoals op de website van Telfort is aangegeven) en de Netwerkmodus staat op LTE/WCDMA/GSM. Hij zou het zo moeten doen maar hij doet het niet.
Reputatie 8
Badge +17
Haal je simkaart er eens uit en start daarna je phone opnieuw op
Haal je simkaart er eens uit en start daarna je phone opnieuw op

Ook dit heb ik reeds geprobeerd maar zonder resultaat.
Weer iemand anders nog een oplossing voor dit probleem, want ik baal er wel erg van....
Reputatie 8
Badge +15
Kan meerdere oorzaken hebben...

1: Het kan een instelling op het netwerk zijn. Een reset via de klantenservice zou dan de oplossing kunnen zijn.

2: Het kan aan het toestel of simkaart liggen. Dit kun je controleren of anderen met Telfort of KPN wel 3G/4G netwerk hebben op dezelfde locatie. Ook zou je je simkaart kunnen testen in een ander toestel met 3G/4G mogelijkheid.

3: Is het op een bepaalde locatie dan kan het aan het netwerk liggen. KPN is momenteel bezig met onderhoud aan het netwerk. Je zou daar echter maar tijdelijk ongemak van mogen ervaren.

Is het overal en heb je gewoon nergens 3G/4G dan kun je beste eerst punt 1 en dan punt 2 volgen.
Hallo, dankjewel voor je antwoord.
Het probleem komt voor in heel Nederland. En andere mensen met telfort hebben hier wel 4g en 3g verbinding.
Ik zal morgen kijken of ik zo'n reset kan doen via de klantenservice
Hallo, dankjewel voor je antwoord.
Het probleem komt voor in heel Nederland. En andere mensen met telfort hebben hier wel 4g en 3g verbinding.
Ik zal morgen kijken of ik zo'n reset kan doen via de klantenservice
Reputatie 8
Badge +15
Mocht de reset niet helpen dan zal je het toestel terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen.

Zorg wel dat je eerst een backup maak van je gegevens. Hiervoor kan je het programma KIES van Samsung gebruiken.

Voor je de reset uitvoer zou je nog kunnen controleren of er een update is voor het toestel: Instellingen > Meer > Toestel-info > Software update. Uiteraard alleen downloaden via een wifi verbinding. 😉
Dankjewel voor deze info. Ik hoop dat het na deze reset werkt!
Badge
@michailherman.

En? is het nog gelukt? Ik ben erg benieuwd.

Kim
Hoi Kim
Het is nog niet gelukt.
Ben niet helemaal blij want ik had een klacht achtergelaten (wel 5 € korting gekregen) maar werd daarna gebeld door iemand die precies hetzelfde vroeg en hetzelfde deed. Dus geen vooruitgang. Er werd later verteld dat ik maar naar een telfort winkel moet gaan. Het zou fijn geweest zijn als dat in eerste instantie verteld had kunnen worden.
Michail
Hoi Kim
Het is nog niet gelukt.
Ben niet helemaal blij want ik had een klacht achtergelaten (wel 5 € korting gekregen) maar werd daarna gebeld door iemand die precies hetzelfde vroeg en hetzelfde deed. Dus geen vooruitgang. Er werd later verteld dat ik maar naar een telfort winkel moet gaan. Het zou fijn geweest zijn als dat in eerste instantie verteld had kunnen worden.
Michail

Reageer