vraag

Samsung Galaxy S4 mini abo

• 16 september 2014
  • 6 reacties
  • 746 keer bekeken

De oude sim is al gedeactiveerd. Instellingen ingevoerd volgens telfort site. Werkt niet. Internet via mijn eigen wifi lukt t wel. Bij mededelingen op TF-site staat: "Er staat voor dit ******** nummer een verlengingsorder gepland. De wijzigingen die u aanbrengt komen te vervallen, zodra de verlenging wordt uitgevoerd. Uw nieuwe abonnement (na verlenging) gaat per 25-09-2014 in."

Wat is de huidige status van mijn verbinding? Kortom,kan ik tot de 25ste niet meer bellen/gebeld worden?

dank voor de aandacht.:?

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Heb je na de activatie van de nieuwe simkaart het toestel voor 15 minuten uitgezet?
Daarna opnieuw opstarten en eventueel handmatig netwerk selecteren. Netwerk selecteren doe je via Instellingen > Meer (netwerken) > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Uit de lijst kies je NL KPN.
Alsnog 15 minuten uigezet. Opgestart. Handmatig geselecteerd zoals aangegeven. Kan wel bellen en gebeld worden,wifi werkt zoals gezegd maar mobiel internet werkt niet.
Reputatie 8
Badge +9
loop anders eens dit stappenplan door en controleer of de instellingen goed staan. Heb je wijzigingen aangebracht dan je toestel weer even helemaal uit/aan zetten.

Werkt het nog niet controleer dan eens of er een blokkade actief staat. Dit kun je controleren via Mijn Telfort > Voicemail- en gespreksinstellingen.
Nogmaals alles opnieuw gedaan. Nog steeds geen mobiel internet.
Er zijn ook geen blokkades bj gesprek en voicemail etc. Heb t vermoeden dat mijn contract van de oude foon tot de 25ste loopt en dan pas door telfort de nieuwe wordt geactiveerd. Dat zou verklaren dat ik wel kan bellen en gebeld kan worden en voor internet (ik had met de vorige foon geen internet) vooralsnog op wifi ben aangewezen...
Reputatie 8
Badge +9
Dan is dat de reden. Zonder internetbundel staat het internet automatisch geblokkeerd.

Je zou eventueel via Mijn Telfort > Mijn abonnement een internetbundel kunnen toevoegen. Deze komt dan ook weer te vervallen als je verlenging in gaat.
Anders is het wachten tot de 25ste en tot die tijd alleen de Wi-Fi te gebruiken.

Reageer