Samsung Galaxy S2 roaming nodig na update naar Android 4

• 28 maart 2012
  • 8 reacties
  • 3870 keer bekeken

Nadat Android 4.0 op mijn Galaxy S2 was geïnstalleerd bleek internet alleen via WiFi te werken. Mobiel internet deed het niet. De enige oplossing die werkt op dit moment is om roaming aan te zetten.

Nu vind ik dit bijzonder vreemd, want voor de upgrade (op Android 2.3.6) kon ik ook van mobiel internet gebruik maken zonder roaming aangevinkt. Dit was wel een erg fijne situatie, gezien de ellende die roaming met zich meebrengt. Ook diverse applicaties geven al waarschuwingen over roaming.

Kan iemand misschien verklaren waar het aan kan liggen dat ik voorheen wel gewoon mobiel kon internetten zonder gebruik van roaming? Dat zou ik immers nu ook graag weer doen.

8 reacties

Badge +7
Ik begrijp dat u roaming liever niet aan heeft staan. Ik heb de vraag voor u uitgezet. Zodra ik meer weet plaats ik een bericht.

Tip: Bent/woont u in een grensgebied? Stel uw telefoon dan handmatig in op het KPN-netwerk.

Laïla
Badge +4
Heb je zelf een ROM gedownload/geinstalleerd via Odin oid? (geroot)

Of heb je gewoon een officiele update via Kies/Over the Air gehad? Want de NL-versie van ICS is (voor zover ik weet) officieel nog niet beschikbaar voor SGS2.
@Laïla: ik woon niet in een grensgebied, dus dat scheelt wel met het risico van roaming. Als operator kan ik NL KPN registreren en dan geeft m'n telefoon daarna NL Telfort weer, dat lijkt me ook correct.

Misschien dat het kan helpen om een nieuwe APN volledig aan te maken/in te stellen? Het grote vreemde blijft gewoon dat ik voorheen zonder roaming gewoon mobiel internet kon gebruiken.
Badge +7
@ChielB,

Wat erikk aangeeft is correct, de update is nog niet vrijgegeven in Nederland. Ik wil u vragen om deze update af te wachten. U hoort dan geen melding meer te krijgen van roamen.

Laïla
Reputatie 8
Badge +17
Heb je zelf een ROM gedownload/geinstalleerd via Odin oid? (geroot)

Of heb je gewoon een officiele update via Kies/Over the Air gehad? Want de NL-versie van ICS is (voor zover ik weet) officieel nog niet beschikbaar voor SGS2.

Voor het gebruik van ODIN of Heimdal is géén root nodig; de telefoon in download-mode is voldoende om de officïele Samsung ROM op de telefoon te installeren :roll:
Ook na installatie van de Samsung ROM is de telefoon NIET voorzien van root toegang...

En er is geen ROM specifiek voor de Nederlandse markt; de I9100XXLPQ ROM is voor héél Europa...

En er is géén verschil hoe de ROM geinstalleerd wordt, of dat via ODIN/Heimdal of KIES of OTA gedaan wordt; het resultaat is hetzelfde...

Het wachten op de officïele ROM zal daarom ook niet uitmaken in het "Roaming probleem"...
(Of er moet een speciale KPN versie voor de CSC uitgebracht worden... 😉 )
Badge +4
Leuk dat je elke keer zo betwerig wilt overkomen Kees-Jan, maar het kan per ROM verschillen of je wel of niet een roaming-melding krijgt bij KPN/Telfort. Het kan dus best zijn dat dat in de huidige beschikbare roms wel zo is en de in de ROM die officieel nog voor Nederland moet komen (en dat is dus niet een ROM voor heel Europa en wel degelijk specifiek voor Nederland) niet.

Reageer