Roaming nodig voor mobiel internet

• 18 juni 2012
  • 6 reacties
  • 2451 keer bekeken

Badge
Goedendag,
ik heb reeds een langere tijd een sim-only abonnement van Telfort, welke ik gebruik met mijn LG Optimus 2x Speed.
Deze telefoon heeft echter 1 nadeel: wil ik mobiel internet van Telfort kunnen gebruiken, moet roaming aan blijven staan.
Op zich is dit geen probleem, maar ik woon in een grensgebied, en op sommige momenten schakelt mijn telefoon over naar het duitse netwerk.
Nu heb ik mijn telefoon zo ingesteld, dat wanneer ik in de duitsland ben, hij uberhaupt geen verbinding maakt met het duitse netwerk, door automatisch selecteren van netwerk uit te zetten.

Wat ik me afvraag: is het op de een of andere manier niet mogelijk mobiel internet van Telfort te ontvangen, ZONDER dat hierbij roaming aan moet staan?

groetjes
Davy

6 reacties

Badge +4
Dat is afhankelijk van de firmware van je telefoon. Sommige firmwares zorgen dat je telefoon 'snapt' dat Telfort = KPN. Het kan goed zijn dat er nieuwe firmwares zijn voor je telefoon die dit verzorgen. Als dat niet zo is, heb je helaas pech.
hoi dave ik heb exact hetzelfe probleem,,,ik woon aan de grens heb net een lge400 gekocht en heb een telfort abbo met internet.

ZONDER roaming aanzetten kom ik niet op een 3g netwerk, alles geprobeerd..dan maar ff geen internet..

had hiervoor een samsung ace totaal geen probleem mee maar bij deze lg staat er constant een  r van roaming boven de statusbalk zeg maar pff
heb een tool, via de store: phono: op de telefoon gedaan en hij geeft aan dat ik  de operator kpn gebruik  met een verbinding van telfort..maar waarschuwt dat ik roam.

ben al de hele dag druk geweest om handmatig alles te wijzigen totdat ik jouw probleem las en meerdere problemen.

heb jij al extra kosten moeten maken?  of iemand van telfort tips AUB!!!
Badge +4
Je hebt alles al geprobeerd zeg je. Ook gekeken naar beschikbare updates voor je telefoon dus?
Ja ook geupdate....
Badge +4
Mjaw, dan kan je nog weinig doen denk ik. Is helaas een nadeeltje van Telfort als je geen toestel via Telfort zelf haalt, moet je eigenlijk eerst van tevoren checken of het toestel Telfort/KPN wel snapt. En anders moet je inderdaad zoals je al gedaan hebt handmatig netwerk selecteren zodat je Roaming kunt toestaan op je toestel en toch zeker bent dat hij niet spontaan op een buitenlands netwerk springt.
ja erikk, zo zie je maar, je leert elke dag bij:-D

net een collega gesproken uit de randstad en die had roaming al een jaar aanstaan zonder dat hij het wist, vodafaone klant...geen extra kosten. ik moet inderdaad oppassen in het grenzgebied en verder is het niet zo'n probleem HOPLIJK!

bedankt voor je info!

Reageer