Problemen met mobiel internet

• 12 augustus 2015
  • 17 reacties
  • 1965 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Hoi allemaal,

De afgelopen dagen heb ik een hoop berichten van jullie gezien over problemen met mobiel internet. Het lijkt niet alle klanten te treffen en het probleem is ook niet locatie gebonden. Dit maakt het lastiger om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. We doen wel hard ons best om dit zo snel mogelijk, structureel, voor jullie allemaal op te lossen. Als er meer bekend is zullen we een update plaatsen.

Zodra er meer duidelijk is, laat ik dit aan jullie weten! Sorry voor deze vervelende situatie.

Update 12 augustus 2015 11.30 uur: inmiddels heb ik een oplossing gevonden. Wanneer er een verandering heeft plaatsgevonden binnen een abonnement, wordt de toegang tot internet uitgezet. Dit is een probleem wat we uiteraard gaan oplossen. Voor nu is het eigenlijk vrij makkelijk te verhelpen, ik kan dit knopje namelijk weer omzetten waardoor je weer toegang krijgt. Stuur mij een privébericht met je 06-nummer als je hier ook last van hebt. Dan ga ik het regelen voor je.

Update 13 augustus 2015 10.45 uur: het probleem is helaas nog niet volledig verholpen. Wel sta ik vandaag weer voor je klaar om je hierbij te helpen. Ervaar je problemen met de verbinding op jouw telefoon? Stuur mij dan een berichtje met jouw mobiele nummer. Ik help je graag verder.

Update 20 augustus 2015 17.15 uur: inmiddels zijn de meeste van jullie (die ik gesproken heb) al wel weer online. Is dat bij jou nog niet het geval? Controleer dan op telfort.nl/instellen of de instellingen voor mobiel internet op je toestel correct staan. Door een update van sommige Android modellen zijn de instellingen voor het gebruik van mobiel internet aangepast. Bij de optie proxy staat een nummer (bijvoorbeeld 193.113.200.195), deze kun je verwijderen. Daarmee moet het probleem verholpen zijn.

Update 7 september 2015 09.30 uur: vorige week zijn de problemen verholpen. Iedereen kan dus weer gebruik maken van mobiel internet. Ervaar jij toch nog problemen? Stuur mij dan een privébericht met jouw 06-nummer. Ik kijk het vervolgens graag voor je na.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal,

Update! vorige week is deze storing verholpen. Ervaar jij toch nog problemen? Stuur mij dan een privébericht met jouw 06-nummer. Ik kijk het vervolgens graag voor je na.
Hallo,

Ik heb zojuist die stappen van Xzavyur gevolgd, en mijn probleem lijkt nu verholpen te zijn.
Nuttige tip dus!

Groet,
Dirkje
Reputatie 4
Badge +1
De problemen zijn inderdaad nog niet volledig verholpen. Jullie mogen mij nog steeds een privébericht sturen met jullie mobiele nummer. Ook kun je de stappen van Xzavyur eens proberen.

Beste allemaal,
Hierbij een structurele oplossing:

Android
Ga naar Instellingen -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten -> Telfort -> Proxy -> verwijderen/leegmaken -> APN opslaan

iPhone
Lijkt geen last te hebben.. (Als dit niet klopt, plaats dan a.u.b. een reactie

Windows Phone
Ga naar Start -> Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Actief netwerk -> Proxy -> verwijderen/leegmaken -> APN opslaan

Gelieve reageren mocht dit toch niet werken.
Oplossing van Xzavyur (Lees hierboven) werkt bij mij uitstekend! Bedankt!!
Zelfde probleem al n week geen mobiel internet meer, alles al geprobeerd. Helpdesk twlefonisvh overbelast en in de winkel weten ze van niks, hoop dat mijn privébericht wat oplost. Succes Christy!
Zojuist een privé bericht gestuurd. Nu maar afwachten wanneer het opgelost is. Zit al een week! zonder mobiel internet. Heb zelfs een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft omdat het langzaam steeds minder werd en het omwisselen van sim kaarten van andere telefoons het probleem niet verholp. Al sinds vrijdag 7-8 geen normaal mobiel internet meer en het werd steeds minder. Sinds woensdag mijn nieuwe telefoon in gebruik. Klantenservice heeft het mobiel internet ook aangevinkt met hetzelfde resultaat als wanneer ik het zelf deed, geen dus. Hoop dat dit beter werkt.
Hebben jullie al een privé-bericht gestuurd naar Christy Telfort?
Oh gelukkig, ik was al bang dat het vandaag nog kon worden opgelost ;)
Gelukkig bestaat er ook wifi, maar voor de rest is het knap lastig.
Wij wachten al vanaf maandag!. Oplossing lijkt nog niet in zicht
Ik heb hier ook last van na het recentelijk verlengen van mn abonnement, kom er net via dit forum achter dat het geen probleem van mn telefoon is. Nu vraag ik mij af, is er iemand die hier nog wat aan kan doen voor maandag of moet ik het hele weekend wachten?
Hoe kan het dan dat ik nu met telfort aan de telefoon zit en er mijn word verteld dat jullie niet van deze problemen op de hoogte zijn!
Speelt nu toch al lang genoeg volgens mij en genoeg mensen hebben al geklaagt.
Het enige wat er weer gedaan kan worden is een melding maken en moet ik 10 dagen wachten op antwoord. Gaat hier om 2 abbonementen waar ik meer dan genoeg voor betaal.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi allemaal,

Ook vandaag mogen jullie mij een berichtje sturen als je nog hulp nodig hebt met mobiel internet 🙂

In sommige gevallen kan het aanpassen van de instellingen ook helpen. Meerdere forumleden hebben die oplossing al in verschillende topics beschreven (zoals Xzavyur hierboven). Helaas is dit niet altijd de oplossing. Bij sommige klanten staat de toegang tot internet, volledig uit in ons systeem. Dit kun je niet omzeilen door instellingen in het toestel te veranderen.

Heb jij hier ook last van? Stuur mij dan een privébericht met je mobiele nummer.
Voor windows phone werkt het niet, het gaat er om dat in bij Mijn Mobiel, internet niet staat aangevinkt en dat ik dat handmatig niet kan doen.
Zie bovenste reactie.
Reputatie 1
Beste allemaal,
Hierbij een structurele oplossing:

Android
Ga naar Instellingen -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten -> Telfort -> Proxy -> verwijderen/leegmaken -> APN opslaan

iPhone
Lijkt geen last te hebben.. (Als dit niet klopt, plaats dan a.u.b. een reactie

Windows Phone
Ga naar Start -> Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Actief netwerk -> Proxy -> verwijderen/leegmaken -> APN opslaan

Gelieve reageren mocht dit toch niet werken.
Ik heb je ook en Pm gestuurd 😃
Reputatie 4
Badge +1
En inmiddels ben je weer online Luc 😉
Badge
Klopt met mijn ervaring.
Ik heb je een PM gestuurd met mijn nummer.