Tot grote irritaties deed mijn Mobiel Internet het van Telfort niet in combinatie met mijn Samsung Galaxy S2 welke via 'Kies' is geupdate naar Android 4.0.3
Klantenservice kon mij zowel telefonisch als via de mail niet helpen, een bezoek aan de winkel mocht ook niets baten. Elke keer kreeg ik te horen dat mijn toestel kapot was. Deze was splinternieuw dus was onmogelijk.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat het probleem zich bij diverse providers voordeed na de update naar Android 4.0. Tele2, Vodafone en KPN zaten met dezelfde problemen zonder concrete oplossingen. Enige wat duidelijk was is dat er na de update de APN instellingen moeten worden veranderd.
Probleem:
Mobiel internet werkt niet na update Android 4.0.3
Oplossing:
- Wees er zeker van dat bij netwerkoperators KPN staat geselecteerd
- Ga naar: Instellingen -> mobiele netwerk -> namen toegangspunten.
- Kies die van Telfort en wijzig de volgende instellingen:
- APN: De tekst bij APN moet worden vervangen voor een sterretje (*)
- Type toegangspunt: De tekst bij APN moet worden vervangen voor een sterretje (*)
Naam
Telfort Spot
APN
*
Proxy
193.113.200.195
Poort
8080
Gebruikersnaam
Niet ingesteld
Wachtwoord
Niet ingesteld
Server
Niet ingesteld
MMSC
http://mms
MMS-proxy
193.113.200.195
MMS-poort
8080
MCC
204
MNC
12
Verificatietype
PAP
Type toegangspunt
*
APN- Protocol
IPv4