Oplossing: Mobiel Internet (3G) + Android 4.0

  • 14 juli 2012
  • 0 reacties
  • 13733 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Mensen,

Tot grote irritaties deed mijn Mobiel Internet het van Telfort niet in combinatie met mijn Samsung Galaxy S2 welke via 'Kies' is geupdate naar Android 4.0.3

Klantenservice kon mij zowel telefonisch als via de mail niet helpen, een bezoek aan de winkel mocht ook niets baten. Elke keer kreeg ik te horen dat mijn toestel kapot was. Deze was splinternieuw dus was onmogelijk.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat het probleem zich bij diverse providers voordeed na de update naar Android 4.0. Tele2, Vodafone en KPN zaten met dezelfde problemen zonder concrete oplossingen. Enige wat duidelijk was is dat er na de update de APN instellingen moeten worden veranderd.

Probleem:
Mobiel internet werkt niet na update Android 4.0.3

Oplossing:
  1. Wees er zeker van dat bij netwerkoperators KPN staat geselecteerd
  2. Ga naar: Instellingen -> mobiele netwerk -> namen toegangspunten.
  3. Kies die van Telfort en wijzig de volgende instellingen:
  • APN: De tekst bij APN moet worden vervangen voor een sterretje (*)
  • Type toegangspunt: De tekst bij APN moet worden vervangen voor een sterretje (*)
Voor de zekerheid alle instellingen op een rij:

Naam
Telfort Spot

APN
*

Proxy
193.113.200.195

Poort
8080

Gebruikersnaam
Niet ingesteld

Wachtwoord
Niet ingesteld

Server
Niet ingesteld

MMSC
http://mms

MMS-proxy
193.113.200.195

MMS-poort
8080

MCC
204

MNC
12

Verificatietype
PAP

Type toegangspunt
*

APN- Protocol
IPv4

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer