Oplossing geen data bij mobiel internet

• 10 augustus 2015
  • 14 reacties
  • 2207 keer bekeken

Badge
Zelf maar een beetje zitten zoeken naar de oplossing en uiteindelijk gevonden....
Ga naar instellingen, mobiele netwerken, namen toegangspunten,daar zie je bij APN Telfort staan, open deze en kijk of er een proxy(server) staat ingesteld.
Bij mij stond er een : 193.113.200.195
Deze verwijderen, hierna zou internet het meteen moeten doen, bij mijn toestel wel in ieder geval, anders je phone even opnieuw starten en daarna eens proberen te surfen.
Mijn besturing is lollipop 5.02
Laat maar even weten of dit bij jullie ook heeft geholpen , grtz, 'Foeps'

14 reacties

Thx hier het zelfde probleem wel verbinding en kunnen browsen. Apps werken allemaal niet. Na jou handleiding werkt het weer!
Lijkt erop dat Telfort iets gewijzigd heeft waardoor de proxy niet meer goed werkte.

Dank je
Reputatie 1
Badge
Goede tip, werkt bij mij ook!!
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de tip! Werkt bij mij ook goed. Ik heb een Nexus 5 met Android 5.1.1. wat draait onder Cyanogenmod CM 12.1
Reputatie 1
Yes, dit helpt! Proxy instellingen verwijderd en APN opgeslagen. Eindelijk kan ik weer internetten!
Reputatie 4
Badge +1
Fijn dat dit voor een aantal van jullie een oplossing lijkt te zijn 🙂 Helpt dit bij jou niet? Bekijk dan dit topic even. Ik help je graag verder.
Reputatie 1
Heel erg bedankt Foeps! In tegenstelling tot de 'professionals' bij Telfort, heeft door wel geholpen. Ben enorm benieuwd wat Telfort gaat doet om ons te compenseren..
Top, eindelijk probleem opgelost nadat ik heel Telfort aan de telefoon heb gehad. Lang zonder internet gezeten. Nu opgelost. Thnx...
Hallo Foeps, bedankt voor je tip. Helaas bij mij niet succesvol. Als ik inlog op mijntelfort staat mms en internet steeds op blokkeren. Deze zet ik aan maar ook dan gebeurt er niets en het springt ook weer terug.
Reputatie 8
Badge +15
Hallo Foeps, bedankt voor je tip. Helaas bij mij niet succesvol. Als ik inlog op mijntelfort staat mms en internet steeds op blokkeren. Deze zet ik aan maar ook dan gebeurt er niets en het springt ook weer terug.
Dat is een ander issue. Foeps heeft het over de instellingen in de telefoon. Jij hebt het over instellingen op Mijn Telfort. Het snelst los je dit op door te bellen met de klantenservice. Waarschijnlijk staat je internet geblokkeerd.
Hallo koffiemok had alle tips doorlopen,niet succesvol. Heb klantenservice gesproken. Ze hebben eea gereset, de 8080 bij poort moest ook weggehaald worden. En roaming moet vanaf nu aan op nationaal.
Reputatie 1
Zelf maar een beetje zitten zoeken naar de oplossing en uiteindelijk gevonden....
Ga naar instellingen, mobiele netwerken, namen toegangspunten,daar zie je bij APN Telfort staan, open deze en kijk of er een proxy(server) staat ingesteld.
Bij mij stond er een : 193.113.200.195
Deze verwijderen, hierna zou internet het meteen moeten doen, bij mijn toestel wel in ieder geval, anders je phone even opnieuw starten en daarna eens proberen te surfen.
Mijn besturing is lollipop 5.02
Laat maar even weten of dit bij jullie ook heeft geholpen , grtz, 'Foeps'
Reputatie 1
jep het heeft geholpen!:D
Reputatie 1
Zelfs een volle jaar later gebruikt bij CM13!
Reputatie 6
Badge +7
Idd hier op de oneplus one en oneplus x van mijn vrouw werkt dat ook op die manier.

Reageer