beantwoord

Ongewenst mobiel internet

• 3 april 2012
  • 8 reacties
  • 2515 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Ik heb al sinds 2006 een Telfort abonnement voor bellen en sms (géén mobiel internet). Nu heb ik vorige week een nieuwe gsm (zelfde merk, type als voorheen). Als ik met deze gsm mijn woning (wifi zone) verlaat, wordt er automatisch contact gelegd met het 3g-netwerk van Telfort. Vervolgens wordt hiervoor geld in rekening gebracht. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en ik kreeg als reactie: Schakel het mobiel internet uit via "Mijn Telfort" .

Ben ik de enige die zich verbaast over deze gang van zaken?

Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik al zeker 6 jaar abonnee van Telfort (in die tijd bestond er nog geen 3g-netwerk) en nu zou ik dan ineens moeten weten dat ik - alvorens mijn woning te verlaten met mijn nieuwe gsm - eerst op de Telfort site het mobiel internet moet blokkeren omdat ik anders een dikke rekening krijg? Dat lijkt me de omgekeerde wereld.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Als er genoeg 'klagers' zijn, kunnen we Telfort misschien vriendelijk verzoeken deze procedure aan te passen zodat niet nog meer mensen gedupeerd raken.
icon

Beste antwoord door Laila 4 april 2012, 09:59

@EsH,

Welkom op het forum! Ik begrijp dat het vervelend is dat u onbewust gebruik heeft gemaakt van mobiel internet. Als u een telefoon heeft die automatisch verbinding maakt met internet, dan worden daar kosten voor in rekening gebracht. Met uw abonnement kunt u namelijk van al onze diensten gebruikmaken, dus ook van mobiel internet. Het advies wat u heeft gekregen van de klantenservice is juist. U kunt mobiel internet ook via uw telefoon uitzetten. Heeft u de telefoon gekregen bij een verlenging of heeft u deze zelf los gekocht?

Vanaf 16 april introduceren wij onze nieuwe abonnementen. Met de nieuwe abonnementen is het niet meer mogelijk om zonder internetbundel gebruik te maken van mobiel internet.

Laïla
Bekijk reactie

8 reacties

Badge
Als je nou gewoon 3G uitzet in je telefoon, dan ben je toch klaar ?

Of denk ik te simpel ?
Badge
@EsH,

Welkom op het forum! Ik begrijp dat het vervelend is dat u onbewust gebruik heeft gemaakt van mobiel internet. Als u een telefoon heeft die automatisch verbinding maakt met internet, dan worden daar kosten voor in rekening gebracht. Met uw abonnement kunt u namelijk van al onze diensten gebruikmaken, dus ook van mobiel internet. Het advies wat u heeft gekregen van de klantenservice is juist. U kunt mobiel internet ook via uw telefoon uitzetten. Heeft u de telefoon gekregen bij een verlenging of heeft u deze zelf los gekocht?

Vanaf 16 april introduceren wij onze nieuwe abonnementen. Met de nieuwe abonnementen is het niet meer mogelijk om zonder internetbundel gebruik te maken van mobiel internet.

Laïla
Beste laila/Telfort,

Ook ik heb een nieuwe telefoon en nog geen internet verbinding, ik heb deze telefoon sinds een week en al 5 euro kosten gemaakt van internetten zonder bundel.

Sommige kosten kan ik verklaren, maar s nachts om 3 uur als ik slaap 5 cent internet kosten vind ik vreemd.

Heb bij mijn weten alles uitgezet om internetkosten te voorkomen, echter heb ik nog dagelijks kleine bedragen van internetten die ik niet doe.

Mijn internet abonnement gaat pas 5 mei in en wil gewoon tot die tijd geen internet kosten, graag uw reactie, alvast bedankt

Helena
Ik vind inderdaad een beetje vreemd, ik heb anderhalf week terug een nieuwe mobiel voor mijn vrouw aangeschaft, meteen 3g uitgeschakeld en toch werd er internet verbruikt! En ook 's nachts!
Alle instellingen op de telefoon, dus ook Mobiel internet heb ik uitgeschakeld, en gister weer gewoon MB's verbruikt! De kosten voor ongewenst internetverbruik bleef maar omhoog gaan http://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.png
Hallo Jilly,

Inmiddels heb ik via mijn Telfort ook daar het internet geblokkeerd, en nu maak ik geen kosten meer.

Opgelost.

Groeten Lenie
Badge
@Helena,

Welkom op het forum! Vervelend dat u onbewust kosten heeft gemaakt door mobiel internet. Blijkbaar was mobiel internet toch niet goed uitgezet waardoor er nog steeds verbinding werd gemaakt met ons netwerk. Mobiel internet via Mijn Telfort uitzetten is inderdaad het beste wat u kunt doen.

@Jilly,

Ik begrijp dat het vervelend is dat er internetverbruik in rekening is gebracht, blijkbaar is mobiel internet op uw telefoon toch niet volledig uitgeschakeld. Wij brengen alleen kosten in rekening als er verbinding wordt gemaakt met ons netwerk. Zet mobiel internet uit via Mijn Telfort indien u er 100% zeker van wilt zijn dat uw telefoon geen verbinding kan maken met ons datanetwerk.

Laïla
@ Laila

Het is fijn om te lezen dat jij begrijpt dat ik het vervelend vind dat ik van Telfort een gepeperde rekening heb ontvangen voor iets waar ik niet om gevraagd heb (maar daar heb ik mijn centen natuurlijk niet mee terug).

Toch blijf ik het bijzonder vinden dat de instellingen op MIJN TELFORT zo staan afgesteld, dat je wanneer je je SIM-kaart in een (andere / nieuwe) smartphone steekt, je automatisch verbinding maakt met g3 netwerk. Toen ik mijn eerste abonnement bij Telfort afsloot (2006), bestond mobiel internet nog nauwelijks. Hoe had ik kunnen weten dat ik dan nu plots eerst alle instellingen op MIJN TELFORT als de sodemieter moet gaan checken vóórdat ik met mijn gsm naar buiten loop?
Badge
@EsH,

Dat is niet wat er in Mijn Telfort staat. In Mijn Telfort staat: Mobiel internet en mms automatisch instellen bij wisselen van toestel. Dat wil zeggen dat u automatisch de instellingen ontvangt als u wisselt van toestel. U kunt deze instellingen gewoon weigeren als u deze ontvangt.

Een smartphone staat meestal zo ingesteld om gebruik te kunnen maken van mobiel internet. Als u hiervan geen gebruik wilt maken kunt u deze functie uitschakelen via de telefoon zelf. Daarbovenop kunt u ook mobiel internet blokkeren via Mijn Telfort.

Laïla

Reageer