beantwoord

Ongevraagde onterechte dreigbrieven

• 11 februari 2017
  • 111 reacties
  • 2951 keer bekeken

Toon het eerste bericht

111 reacties

Reputatie 5
Badge +4

gemiddelde = totaal verbruik van alle gebruikers : aantal gebruikers

Opzich blijf ik het een aparte manier van berekenen vinden.
Stel dat er 10 mensen zijn.
Maand 1:
7 mensen checken alleen af en toe mail.
3 mensen verbruiken wat meer.
Dat betekend dat de limiet heel laag komt te liggen.

Maand 2:
3 mensen checken alleen af en toe mail.
7 mensen verbruiken wat meer.
Dat betekend dat de limiet heel hoog komt te liggen.

Hoe weet een klant nou per maand wat de fup is?
Of wordt dat jaarlijks vastgesteld?
Anders is er heel moeilijk rekening mee te houden.
Niet alléén daardoor, ook doordat er steeds meer mensen naar een nieuwer/ander abonnement gaan...

Waar andere mensen dus de dupe van zijn, want die kunnen niet in het klantenbestand van Telfort kijken of er mensen zijn veranderd van abonnement?
de manier op zich is niet fout, toch?

Ik vind dat persoonlijk discutabel.
Een fup is een grijs gebied omdat er geen daadwerkelijke limieten worden gesteld.
Maar wat de ene maand een fup is kan de andere maand weer een overschrijding zijn.

Ik snap dat er een fup is, anders wordt het 1 grote chaos.
Wel vind ik dat er meer duidelijkheid moet zijn over de fup, een soort van richtlijn.
De klant weet immers nooit wat een gemiddeld verbruik is.

Daarbij vind ik het limiet ook wel erg laag wat hier aangegeven wordt.
Om de klant dan als "grootverbruiker" te zien terwijl er andere abonnementen zijn die veel hoger liggen kwa limiet.
Ok, het is misschien appels met peren vergelijken maar de benaming "onbeperkt" is in dit geval zeker niet onbeperkt, en dat roept irritaties op bij klanten.

Ik denk dat het beter zou zijn als ze de naam zouden wijzigen (klant niet akkoord, opzeggen!).
Noem het surf & mail light (met als uitleg voor lichte gebruikers).

Ondanks dat ik alle uitleg heel goed snap en natuurlijk snap dat toen dat abonnement in het leven is geroepen het verbruik totaal anders is dan nu moet ik de topic starter gelijk geven dat de benaming onbeperkt juist vrij beperkt is.
Onbeperkt VS beperkt met een veel hogere limiet dan de fup van onbeperkt vind ik vrij apart.

Neemt niet weg dat ik het helemaal snap en ik denk dat de topic starter het gewoon met de aangeboden informatie het zal moeten doen.
Maar dit is gewoon puur mijn mening, wat niet zegt dat mijn mening ook juist is 🙂
Hij heeft al een aantal keer zo'n mededeling gehad.
Het gaat erom dat hij er significant bovenuit steekt.

Niet dus zie oorsronkelijke topic https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/fair-use-policy-onbeperkt-internet-60812/index1.html#post520496 Telfort laat zich niet uit over het gemiddelde wat in mijn ogen toch fout is. Je kan wel een waarschuwing krijgen maar toch hoeveel zou je dan moeten minderen.

@ knorde Dat surf&mail light is helemaal zo gek nog niet. Maar dat is ook het abonnements vorm een beetje surfen en mailen daar was dit voor bedoelt en doe je alleen dat dan zal dit vast binnen de fup onbeperkt kunnen. Echter zoals TS aan geeft ook HD streams te kijken en dan niet overal in huis wifi verbinding heeft kom je aan je data en dan kan het snel gaan, streams kijken is iets anders dan surfen.
Ik denk dat de nu ingestelde 10GB een mooie max is voor surfen en mailen.
Reputatie 8
Badge +17
Ach, het is een abbo wat 6 jaar geleden actueel was. de meeste mensen zijn allang overgestapt naar een ander abbo.
De mensen die nu nog in het "surf&mail" abbo zitten is misschien een handjevol.

Telfort saneert de oude abonnementen en biedt nu dus nieuwe abbo's aan met nieuwe voorwaarden. Eén daarvan is de 10GB limiet die wat meer inzicht geeft dan de "duidelijke" maar "ondoorzichtige" FUP berekening.

10GB is 10GB. Je kan er niet meer overheen, dan wordt "gewoon" de databundel uitgezet tot de volgende termijn.

next...
Ach, het is een abbo wat 6 jaar geleden actueel was. de meeste mensen zijn allang overgestapt naar een ander abbo.
Waarschijnlijk wel zijn er vrijveel die elk jaar of elke 2 jaar een nieuwere telefoon willen en de daarbij horende abonnement.

Ter aanvulling op mijn voorgaande bericht je zou dus bij een eerste waarschuwing zelf het gebruik door 5 moeten delen en zorgen dat je daar in de buurt blijft.
Reputatie 1
Ondertussen ben ik zonder pardon overgezet naar een gelimeteerd 10gb abbo. Als ik nu inlog op mijn Telfort lijken de maandelijkse kosten meer dan verdrievoudigd, maar voor nu ga ik er nog even van uit dat dit een foutje is aan de kant van Telfort is.

De internet verbinding werkt iig als van ouds, daar is niks mis mee.
Reputatie 1
Waarschijnlijk wel zijn er vrijveel die elk jaar of elke 2 jaar een nieuwere telefoon willen en de daarbij horende abonnement.

Ter aanvulling op mijn voorgaande bericht je zou dus bij een eerste waarschuwing zelf het gebruik door 5 moeten delen en zorgen dat je daar in de buurt blijft.

Dat zou 500mb geworden zijn. Als dit waar is dan lijkt het mij dat dit nimmer als "onbeperkt" aangeboden had mogen worden:D
Reputatie 8
Badge +17
Dat zou 500mb geworden zijn. Als dit waar is dan lijkt het mij dat dit nimmer als "onbeperkt" aangeboden had mogen worden:D
Nu, met het laatste gemiddelde wel ja...
Vroeger, toen er méér mensen met hetzelfde abonnement als jij véél meer data verstookten waardoor het gemiddelde dus een stuk hóger lag (misschien wel op 10GB en daardoor de FUP misschien wel op 50GB "ingesteld" was) en jij dáárom nooit een waarschuwing hebt gehad...

maar...

JAMMER DAT JE DIT NOG STEEDS NIET SNAPT!

Reputatie 8
Badge +17
Ondertussen ben ik zonder pardon overgezet naar een gelimeteerd 10gb abbo. Als ik nu inlog op mijn Telfort lijken de maandelijkse kosten meer dan verdrievoudigd, maar voor nu ga ik er nog even van uit dat dit een foutje is aan de kant van Telfort is.

De internet verbinding werkt iig als van ouds, daar is niks mis mee.

Gelukkig kom je daar lang niet aan met een dataverbruik tussen de 2500- en 3000 MB/maand
Reputatie 8
Badge +19

maar...

Oh, hij snapt het wel hoor, rekenkundig gezien.
Maar hij is het er gewoon niet mee eens...
Reputatie 8
Badge +17

maar...

Oh, hij snapt het wel hoor, rekenkundig gezien.
Maar hij is het er gewoon niet mee eens...
Jammer voor hem! 😳
Reputatie 1
Jullie snappen niet dat een klant iets mag verwachten bij het aanbieden van een onbeperkte dienst. Ongeacht wat een fair use policy of voorwaarden zeggen. Gelukkig heeft Telfort zelf dit beter begrepen dan jullie:p

Reageer