onbedoeld veel mb gebruik

• 27 april 2015
  • 12 reacties
  • 1947 keer bekeken

Met mijn samsung galaxy s4 heb ik sinds een paar maanden het probleem dat ik over mijn mb bundel heen ga. (1gb)
Ik heb een abonnement.
Nu heb ik onovo erop geïnstalleerd en blijkt dat op de achtergrond motorola apps draait en hierdoor mijn bundel er zeer snel doorheen zit.

apps die in vaak gebruik:
Facebook (automatisch afspelen staat uit)
Watts app, hayday, candy crush.
ik heb afgelopen maand mijn internet meer uit als aan staan toch heb ik al 63 % gebruikt. Mijn volgende bundel gaat 1-5 in.

Wie weet wat de oplossing is om die motorola apps van mijn toestel te krijgen. Op engelse forums hebben ze de oplossing nog niet gevonden ook hier in nl kan ik er niks over vinden

12 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi cindy1709 en welkom op het forum. :)

Hebben die Motorola apps ook een naam?
Ik kom ze op de S3 namelijk niet tegen.
Ik heb een printscreen gemaakt maar kan hem niet kopieren hierin.
Het heet echt motorola apps. Staat verder niks bij in onovo en kan hem in mijn telefoon nergens vinden.
Reputatie 8
Badge +15
Je moet wel op de desktop versie zitten. Op de mobiele versie heb je geen mogelijkheid om een bijlage toe te voegen. Als je op de mobiele versie zit dan linksboven op de 3 dwarsstreepjes tikken. Er klapt een menu open en daar kies je "Bekijk desktop versie".

Onder waar je bericht bericht kan typen heb je 2 icoontjes. Het eerste icoontje is een foto toevoegen. De print screen zal in je galerij staan bij schermafdrukken.
Hierbij het screenshot van onovo
Reputatie 8
Badge +15
Het is in ieder geval geen meeting van je mobiele dataverbruik. Anders had je al bijna 6 x de bundel opgemaakt. (5300MB).

Welke draadloze modem heb je? Merk?
Dit zijn de details die onovo aangeeft
router is een sitecom
Reputatie 8
Badge +15
En als je in het toestel naar Instellingen > Gegevensgebruik gaat wat kan je daar terug vinden?
Wel het boxje "Mobiele gegevens" aanvinken anders laat die alleen het verbruik via de wifi zien.

Als je naar beneden scroll zie je de apps die internet verbruiken. Tik je op een app dan zie je ook wat de app op de voorgrond en op de achtergrond aan data heeft verbruikt.
Daarin staat facebook bovenaan...... echter niet zoveel
Reputatie 8
Badge +15
Dat klopt. Dat had ik al op het andere plaatje gezien.

Ik heb toch sterk het vermoeden dat het wifi verbruik laat zien wat zoveel verbruikt. Wellicht drivers van routers/modem maar dan omschreven als apps.
Mobiele data in ieder geval niet want dan had je al ruim boven de 5000 MB gezeten.

Probeer te reproduceren maar tot nu toe niets op de S3. Zal het in de gaten houden de aankomende dagen en misschien dat er een lampje gaat branden.

Wat je tussentijds kunt doen is via de Instellingen > Gegevensgebruik om bij alle apps de achtergrondgegevens beperken. Kun je ook controleren over een paar dagen hoe het zit met de Motorola apps.
Dat heb ik al gedaan. Maar toch bedankt voor je antwoord
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb het de afgelopen dagen bijgehouden en ik heb geen Motorola apps.

Op het internet gesnuffeld en net zoals jij wel de klachten tegen gekomen maar geen oplossing. Krijg wel het idee dat het standaard / systeemapps zijn.

Heb je nog verschil gemerkt wanneer je de achtergrond gegevens hebt beperkt?
Nee geen enkel verschil. Heb de telefoon op fabrieksinstellingen gezet en had de eerste dag weer 50 mb verbruikt en dag 2 30 mb....... de oplossing dus niet gevonden.

Reageer